Nu ben ik dus ons rijden aan het verfijnen, teminste ik ben aan het proberen. We hebben een aantal lesses gehad van een proffecioneel persoon. Echter nu heeft zij vrij weinig tijd in de zomer/herfst maanden. En ik merk dat ik wat hulp nodig heb met wat vraagjes.
Was aan het hopen om hetzelf op te lossen, voordat ik haar ga lastig vallen.
In stap gaat hij echt mooi voorwaarts neerwaarts en ook mooi stelling in bochten en voltes. Alleen in draf, vooral nadat ik in galop ben geweest zoned hij in in zijn eigen wereldje en wil alleen maar racen en crossen. Op de lange lijn loop hij dat lichtelijk omhoog met zijn hoofd en ook scheef naar buiten met zijn nek/hoofd. En in bochten gaat hij dan ipv mooi in een stelling juiste de andere kant ingebogen. Hij kan het wel in stap en hij deed het voorheen ook in draf, maar sinds kort is hij dat "vergeten".
Hij is ook extreem sterk in zijn mond en heb soms moeite om hem in drap te houden, als ik ook maar alleen mijn handen open springt hij al in galop. Ik moet dan echt trekken of bijna gaan hangen in de teugel om hem langzaam te houden en ben zo bang dat hij hierdoor ongevoelig in zijn mond word. Ik zeg wel hierbij dat hij een kruising is tussen een Arabier en een Noord Zweeds paard en hij heeft de kracht van de koudbloed en het temperament van een Arabier. Hij doet zijn hele leven all lichtelijk kribbenbijten en heeft hierdoor een flinke borst ontwikkeld.
Nou is mijn vraag of iemand hier tips voor mij heeft of misschien moet ik wel een extra lichte hulpteugel gebruiken of ipv een aachen neusriem een mexicaanse neusriem? Tips zijn altijd welkom

En dit is voor tijdelijk, zodra mijn lesgever meer tijd heeft drilt zij ons hier wel doorheen

Alvast bedankt
, wat fijn dat zij je kan helpen.