Belle & Hugo aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laura01234

Belle & Hugo aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 13:50

Van Hugo hebben we niet zo veel foto's alleen van het begin, want toen gingen de batterijen leeg :=
maar aan het eind begon ie toch lekker te lopen ;d echt hoe ie toen draafde niet meer normaal :P

Zondag heb ik ook wedstrijd de eerste wedstrijd van Belle bij ons op de ponyclub! (wel gewoon B want galop en middendraf is pas sinds een week bevestigd en wijken is alleen nog maar een beginnetje mee gemaakt) dus gingen we vandaag bij de ponyclub vast oefenen :) de heenweg was ze heel heet, en schrok ze best vaak en begon ze heel hoog te springen _O- maarja toen we alle hinikkende paarden en enge wielrenners voorbij waren, waren we eindelijk bij de binnenbak en konden we gaan rijden :) natuurlijk was ze toen weer een mak schaap net als anders :P, daarna nog 2x proefje geoefend op gras tussen de pionnetjes en ze gooide een paar keer een pion om en in de galop galoppeerde ze achter de E en de B door, maar het was d'r eerste proefje dus ik vond het redelijk goed gaan :) (zondag hebben we waarschijnlijk hekjes)

daarna is de fotograaf er nog op gegaan en dat ging heel goed :) Felice wil Belle kopen := (hij is van een handelaar dus ze staat altijd te koop :P, hetzelfde als Hugo)

wat info:
Hugo
Ruin, 10 jaar, L2 met iemand anders, 1.82 m
[RT-HAW] Reus Hugo! (1.82)

Belle
Merrie, 4 jaar, zondag eerste wedstrijd B :), 1.65
Belle is pas een half jaartje onder het zadel en ze is nou ongeveer 2 maanden bij ons.
vorige topic:
[RT-HAW] Belle, 2 maanden onder het zadel

filmpje middendraf Belle (kent ie net een week ofzo denk ik haha :P)
omdat ik mezelf heel erg concentreer op de middendraf (omdat ik voel dat ze nog veel meer kan als dit, en ik dat probeer uit te krijgen maar dan springt ze vaak aan in galop) knik ik een beetje scheef in als ik weg ga rijden.

mijn eigen commentaar:
-handen rechtop houden, vooruit kijken
-de neusriem van Belle zit nogal laag, dit komt doordat de eigenaar een nieuw hoofdstel had gekocht toen ze kwam, maar deze paste maar net (neusriem moest op het laatste gaatje) dus had hij hem wat lager gezet anders ging hij helemaal niet dicht, nou is het leer al wat uitgerekt dus zou hij een 1 of 2 gaatjes omhoog kunnen. (dit ga ik vanavond doen :P)

1. instappen
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. oeps binennhand :7
Afbeelding

14.
Afbeelding

Deniisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:40

ziet er goed uit maar je handen iets omhoog doen (dat lukt mij ook niet altijd)

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:00

Je bent echt stukken vooruit gegaan.
Volgens mij rij je nu ook met een ander zadel of de bruin, of zie ik dat verkeerd?
Je houding komt nu veel prettiger en netter over, gaat echt de goede kant op.
Je mag alleen wel wat meer naar voren kijken i.p.v. naar je paardje.
En af en toe je hak iets meer uitdrukken, maar dat zijn maar momenten, dus daar zou ik nog niet teveel over zeggen ;)
Bij de bruin zou ik trouwens kiezen voor of spoor of zweep, liever zweep, omdat die nog niet zo lang onder het zadel is en met een zweepje kun je snel bijtikken als het paard niet reageert en met een spoortje prik je al snel onbewust.
Veel succes ermee!!

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 16:08

bedankt :)

en ja ik heb nou idd een ander zadel, maar toen op dat vorige topic reed ik normaal ook al met dit zadel, alleen daar kan ik alleen bij als de mensen waar die paarden staan thuis zijn anders is de deur op slot en kan ik niet bij de zadels, behalve bij het zadel wat altijd op die grote ligt, en dat is echt een rot zadel en zit ik ook echt veel slechter in :P maarja soms kan ik dus niet anders :o
en ik rijd eigenlijk pas sinds deze week met sporen, omdat ie helemaal niet reageert op me zweep :+ (ik gebruik hem ook niet veel) en ik ben nou vooral heel erg bezig met hem laten buigen voor mijn binnenbeen op de volte en in de hoeken, en dat hij daarbij goed z'n achterhand kruist, en daarbij zijn sporen wel handig! ze zijn ook maar heel klein en knopspoortjes ;)

_Layco_

Re: Belle & Hugo aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:33

Wat een grote paarden :P
Let wel op je rug hoor,
want je zit soms wel erg krom met je rug..

Wiesje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:16

Ik vind het het aardig ontspannen uitzien, lekker het neusje eruit!
Wel vind ik in het filmpje je handen erg onrustig, waardoor het hoofd ook wat onrustig is.

lovehannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:44

Let erop bij de middendraf als je vertrekt dat je een paard hebt dat gewoon goed over de rug loopt en dat ze nagevelijk is. Anders zal je d'r ook niet veel uit krijgen!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:07

Ik vind Belle zo'n waanzinnig paard hea! Hugo heb een lekke nek gekregen erop zeg,maar ben geen fan van dat paard,vind hem nix uitstralen, belle loopt er lekker bij,dat andere zadel staat dr goed! Wel neemt ze het stukje bij haar schoft niet lekker mee in haar beweging,probeer daar daarom goed van achter uit te rijden en haar daar in de rug wat meer proberen los te laten laten,dan is het plaatje fijner,maar ze is jong en doet het goed en op jullie B debuut gaat die winst ws wel binnenstromen!

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:39

let wel op je handen, je linkerhand trek je naar je toe en je rechter hand strek je recht voor uit.. :o

niet dat ik dat eerder zo goed dee, maar ik heb het afgeleert :o

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:00

Allereerst, wat een leuke paarden!
Verder vind ik het er ontspannen uitzien, let alleen wel op je handen, ze gaan beide een eigen weggetje.
Verder ziet het er prima uit.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 21:13

bedankt allemaal! :D

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 03:44

Ik vind het hele nette foto's.
Het geeft een net en rustig beeld van hoe je rijd.
Probeer alleen wel constante druk op beide teugels te houden. Op foto 5 verlies je het contact met je binnenhand-mond.

Verder wil ik je veel succes wensen met het verder beleren