maar aan het eind begon ie toch lekker te lopen ;d echt hoe ie toen draafde niet meer normaal
Zondag heb ik ook wedstrijd de eerste wedstrijd van Belle bij ons op de ponyclub! (wel gewoon B want galop en middendraf is pas sinds een week bevestigd en wijken is alleen nog maar een beginnetje mee gemaakt) dus gingen we vandaag bij de ponyclub vast oefenen
de heenweg was ze heel heet, en schrok ze best vaak en begon ze heel hoog te springen
maarja toen we alle hinikkende paarden en enge wielrenners voorbij waren, waren we eindelijk bij de binnenbak en konden we gaan rijden
natuurlijk was ze toen weer een mak schaap net als anders
, daarna nog 2x proefje geoefend op gras tussen de pionnetjes en ze gooide een paar keer een pion om en in de galop galoppeerde ze achter de E en de B door, maar het was d'r eerste proefje dus ik vond het redelijk goed gaan
(zondag hebben we waarschijnlijk hekjes) daarna is de fotograaf er nog op gegaan en dat ging heel goed
Felice wil Belle kopen
(hij is van een handelaar dus ze staat altijd te koop
, hetzelfde als Hugo)wat info:
Hugo
Ruin, 10 jaar, L2 met iemand anders, 1.82 m
[RT-HAW] Reus Hugo! (1.82)
Belle
Merrie, 4 jaar, zondag eerste wedstrijd B
, 1.65Belle is pas een half jaartje onder het zadel en ze is nou ongeveer 2 maanden bij ons.
vorige topic:
[RT-HAW] Belle, 2 maanden onder het zadel
filmpje middendraf Belle (kent ie net een week ofzo denk ik haha
) omdat ik mezelf heel erg concentreer op de middendraf (omdat ik voel dat ze nog veel meer kan als dit, en ik dat probeer uit te krijgen maar dan springt ze vaak aan in galop) knik ik een beetje scheef in als ik weg ga rijden.
mijn eigen commentaar:
-handen rechtop houden, vooruit kijken
-de neusriem van Belle zit nogal laag, dit komt doordat de eigenaar een nieuw hoofdstel had gekocht toen ze kwam, maar deze paste maar net (neusriem moest op het laatste gaatje) dus had hij hem wat lager gezet anders ging hij helemaal niet dicht, nou is het leer al wat uitgerekt dus zou hij een 1 of 2 gaatjes omhoog kunnen. (dit ga ik vanavond doen
)1. instappen

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13. oeps binennhand

14.

(ik gebruik hem ook niet veel) en ik ben nou vooral heel erg bezig met hem laten buigen voor mijn binnenbeen op de volte en in de hoeken, en dat hij daarbij goed z'n achterhand kruist, en daarbij zijn sporen wel handig! ze zijn ook maar heel klein en knopspoortjes