Allereerst sorry als dit verkeerd staat, graag verplaatsen.
Nu het probleem
.Ik heb al een paar keer een buitenritje gemaakt met een ander paard erbij. Dit vindt hij helemaal geweldig!
Nu is het zo dat het niet altijd gaat om met een ander paard erbij een buitenrit te maken en ik dus ook wel een alleen wil rijden. Maar dit vindt mijn paardje niet zo leuk.
Mijn vraag is nu hoe kan hij daar aan wennen? Ik ben een paar keer alleen geweest de eerste 2 keer kwam hij niet verder dan een paar meter van het erf. Hij bleef stil staan en hij wilde echt niet verder, liep alleen maar achteruit. Hier werd ik zelf ook een beetje onzeker van dus ben ik maar terug gegaan.
Daarna ben ik een paar keer met dat andere paard naar buiten gegaan en dat ging hartstikke goed!
Nu heb ik het gister weer geprobeerd om alleen te gaan. En weer ging hij stil staan, naar achter lopen enz. Maar nu had ik zoiets van, ik weet dat je het kan dus je gaat maar gewoon lopen. Een paar keer heb ik het vriendelijk gevraagd en licht been gegeven. Echter reageerde hij daar helemaal niet op. Dus gaf ik een paar keer harder been toen liep hij wel weer. Maar na een paar km weer precies hetzelfde. Op een gegeven moment gaat hij wel weer maar echt niet van harte. Ik heb gister wel een heel rondje kunnen maken. Maar waar hij normaal 15 minuten over doet heeft hij nu denk ik 45 minuten over gedaan.
Moet ik dit gewoon blijven oefenen telkens? Of misschien eerst met iemand erbij die ernaast fietst ofzo?
Graag tips, want ik wil ook echt graag alleen naar buiten kunnen!
Ik wacht graag jullie reacties af!
Groetjes
)