HAW Debuut, Noblesse @ work(Jazz x Variant)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xShanice

HAW Debuut, Noblesse @ work(Jazz x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 10:14

Hallo! :D

Afbeelding

Zaterdag (28-08-10) heb een goeie vriendin foto's gemaakt, daar was ook heel blij mee, want die dag had ik Noblesse precies 2 maanden! :) In die 2 maanden tijd is er wel veel met ons gebeurt, niet qua ongelukken o.i.d maar goeie dingen. Zo is Noblesse weer lekker paard geworden en ik heb heel veel dingen van hem geleert wat ik op mijn andere paard Masantha heb overgebracht. :) Voordat ik Noblesse kocht heb hij 9 maanden stil gestaan, de reden weet ik even niet meer, en voordat we hem kochten is hij een week opgepakt dus de bespiering was merendeels weg. Nu begint hij al een lekker kontje te krijgen en word ie al wat breder in de hals. We hebben een tijdje geen les gehad i.v.m privéredenen, dat gaan we wel weer oppakken.

Informatie over Noblesse:
- KWPN
- 15 jaar
- Ruin
- 1.70
- Jazz x Variant
- B niveau maar hij is tot Lichte Tour getraint

Probleempunten:
- ik knik elke x me polsen, hier let ik nu wel meer op
- hakken druk ik soms te ver uit
- iets meer meegeven, maar op de foto's lijkt het alsof ik een strenge hand heb maar dat is niet zo. ;)
- handen lager houden, heb snel de neiging om mijn handen hoog te zetten.

van het instappen heb ik geen foto's en de foto's staan door elkaar heen. ;)

1. Afbeelding
Hier mag hij wat ronder

2. Afbeelding

3. Afbeelding
Lekker bergopwaarts, maar ik moet op me kont zitten.

4. Afbeelding
Hij mag hier wat ronder

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding
Tijdens het lichtrijden val ik naar voren, hier let ik nu ook extra op. Maar verder fijn beeld.

11. Afbeelding
Idem

12. Afbeelding

13. Afbeelding
& ff knuffelen met Mike. :+:

singa

Re: HAW Debuut, Noblesse @ work(Jazz x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:08

Wat een kanjer! Je rijdt hem erg mooi, hij loopt echt goed.

Voor het mooie zou je je teugels iets korter kunnen pakken, zodat je handen wat meer naar voren komen te liggen. Maar dat valt me slechts bij enkele foto's op. Verder kan je je benen erg goed laten afhangen, iets waar ik echt jaloers op ben. Probeer ze ook goed op hun plaats te houden!

Succes nog met hem! Ben je van plan om hem op wedstrijd te starten?

En oh ja, gelukkige verjaardag! :)

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 11:12

@ Monia: Dankje! :D We gaan in Januari starten, we zouden eerst in September starten maar dan moet ik in Januari weer gaan betalen dus hebben we besloten dat we in Januari gaan starten. :)

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:15

Gefeliciteerd :) .

Wat een ongelovelijk lekker dier! Bij de eerste foto dacht ik even 'mmmm' maar dat was gelukkig direct over toen ik de rest van de foto's zag. Vooral foto 5 geeft een ontzettend fijn beeld! Ik zou zo zeggen, goed blijven trainen en lessen en dan kom je er zeker weten wel met zo'n knapperd!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:01

wauw wat leuk om noblesse weer te zien! ( ik heb er op gereden)
ik ken hem circa 1 jaar bij zijn vorige eigenaren.
Fijn voor hem dat hij zo'n goed huisje heeft gekregen, en dat hij weer paard kan zijn dat was hij niet bepaald meer :)

is hij nog steeds zo schrikachtig tijdens rijden ?
en aangezien dit HAW is, probeer je benen niet op te trekken
verder vind ik het er super uit zien!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:40

Als eerste gelukkige verjaardag,
Ik vind dat je een prachtig paard onder je kont hebt, je houding vind ik ook fantastisch, maar zoals je zelf als aangeeft val je wat naar voren bij het lichtrijden, maar ik denk wel dat dit beter gaat gaan bij wat regelmatige oefening. Op sommige foto's heb ik het idee dat je wat streng in zn mond bent, kan ook gewoon een momentopname zijn.
Voor de rest vind ik dit er super uitzien ! Ga zo door !

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:06

Je hebt echt een heel gaaf paard! Ik hou van Jazz. Probeer inderdaad wat rechterop te zitten tijdens het lichtrijden. Misschien is het wel handig om iemand erbij te hebben die je de hele tijd erop wijst zodat je er van bewust bent. (Ik ben zelf niet echt bewust van mijn houding als ik aan het rijden ben tot iemand mij erop wijst) Soms lijkt het of je een strenge hand hebt (weet natuurlijk niet of dit ook echt zo is) probeer daar wat losser in te laten. Je teugels kunnen ook wel wat korter. Veel succes nog! Jullie komen er wel.

En gefeliciteerd!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:15

Een mooi paard heb je hoor, maar ja, ik vind bijna alle Jazzen mooi! De problemen die je zelf opnoemt zijn ook redelijk eenvoudig op te lossen. De knik in je handen komt doordat je je teugels veeeeel te lang hebt, daardoor moet je wel knikken om nog enige inwerking te hebben. Maak ze eens een heel stuk korter, je zult zien dat het al beter gaat. Ook het probleem van lichtrijden, het naar voren vallen, is snel te verbeteren: je houdt je onderbenen erg ver naar achteren, daardoor val je voorover! Benen op zijn plaats, en alleen aandrijven wanneer nodig. Reageert ie niet of slecht op je kuit, dan even bijtikken! Succes, maar dat gaat wel goedkomen!

Emma0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:41

Wauw, wat een mooi paard! Ik heb zelf ook een Jazz, ze lijkt sprekend op die van jou joh! Alleen die van mij is iets donkerder.

Het ziet er netjes uit. Het enigste ding is dat je hem in het begin misschien iets langer en lager rijd (misschien doe je dat wel maar heb je daar geen foto's van).

Succes!

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:02

Wat een knap paard! Ziet er netjes uit, je eigen puntjes geef je al aan.
Verder; je hoofdstel zit niet helemaal goed, bij een rondgenaaide moet de neusriem vóór het bakstuk zitten daar bovenaan :)

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 17:05

just_kiki schreef:
wauw wat leuk om noblesse weer te zien! ( ik heb er op gereden)
ik ken hem circa 1 jaar bij zijn vorige eigenaren.
Fijn voor hem dat hij zo'n goed huisje heeft gekregen, en dat hij weer paard kan zijn dat was hij niet bepaald meer :)

is hij nog steeds zo schrikachtig tijdens rijden ?
en aangezien dit HAW is, probeer je benen niet op te trekken
verder vind ik het er super uit zien!

echt schrikkerig is hij niet meer, naja niet bij mij wel als andere mensen erop stappen maar dat gebeurt zelden. In het begin schrok hij wel veel, maar nu heb ik er heel weinig last van. Misschien ook wel omdat hij nu ook meer ziet, hij staat nu in een buitenstal dus hij kan alles zien. Er rennen ook gewoon kinderen langs de bak en naast ons zit ook een handbalvereniging en daar hoor je ook allemaal kabaal enzo maar hij reageert er niet op. Hij heb wel af en toe van die dagen, en zijn bekende 90 graden draai doet hij nu ook zelden haha! En je kan echt merken dat hij heel anders is geworden, hij is nu zo grappig. :P Hij word nu ook socialer, mijn andere paard is helemaal verandert door hem! Tis niet meer de oude pismerrie van vroeger. :)

Mrln90 schreef:
Wat een knap paard! Ziet er netjes uit, je eigen puntjes geef je al aan.
Verder; je hoofdstel zit niet helemaal goed, bij een rondgenaaide moet de neusriem vóór het bakstuk zitten daar bovenaan :)

Jaa weet ik, maar dat hoofdstel zat sowieso al raar die dag. :P En hij had er ook geen last van, maar zal um dalijk wel ff goed doen als ik ga rijden. :)

Bedankt voor de reactie's! Ik ga er zeker aan werken! :D

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:18

Wat een prachtdier! Ik weet niet of je dat al doet maar ik zou deze ook nog best wat meer voorwaarts-neerwaarts willen zien. Verder inderdaad probeer je hakken niet op te trekken dan kun je je been mooi af laten hangen(is hij wel goed aan het been?)

Maar geweldig paard! Ga je nog veel lol mee hebben!

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:25

Hee, ik ken hem!! Heeft hij niet bij Dennis Schippers en Tamara(ben ff achternaam kwijt) op stal gestaan? Heb hem daar nog wel eens gereden een aantal jaar geleden!

Heel veel plezier met hem, ik weet hoe gaaf hij is O:)!

Oja, omdat het HAW, let inderdaad op je handen en probeer hem wat meer door de kaak ronder in te stellen :)
Laatst bijgewerkt door Kamide op 01-09-10 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:25

Wat een ontzettend leuk dier zeg!!!
Jij rijdt ook echt netjes, dat was me ook al opgevallen toen je een paar maandjes gereden meereed in een clinic met je merrie.
Ik was toen samen met een andere meid op stal om te kijken naar de clinic :)
Het enige waar je inderdaad op moet letten zijn je handen en af en toe je voeten. Daarbij kan je je billen iets beter gebruiken tijdens de galop door erop te gaan zitte:D Tsjah ik moet iets zeggen bij een haw topic he ;)

Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:13

Heerlijk zo'n leerpaard.

Ziet er fijn uit :j

Niet teveel naar beneden koekeloeren. Mede daardoor val je ook een beetje voorover.

Coeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:08

Wat een leuk paard heb je en wat zin jullie een leuke combinatie samen. Je zit er netjes op hoor. Al het commentaar is dan ook al gezegd, maar aangezien het HAW is: de knik in je polsen kun je oplossen door je teugels wat korter te nemen en je handen voor het zadel te plaatsen. Dan lijk je gelijk minder streng in zijn mond ;)
Verder mag je meer zitten in de galop.

Calvin07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:34

ik ga niks zeggen over je houding ingeknikte polsen interesseren me niet zoveel.wat ik wel zie is dat het paard op sommige fotoos achter de kaak niet loslaat.probeer hem eerst voorwaarts-neerwaarts te rijden en veel wendingen en voltes voor de buiging.

het is een mooi paard succes ermee.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:22

Mooi paard! Ziet er energiek uit. Punten van commentaar geef je zelf wil wel even toevoegen dat ik vind dat je te ver achter in het zadel zit.

sary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:12

Wat een ontzettend leuk paard en wat zit je er netjes op!
Je hebt 'm lekker aan het lopen ;)
Wat het voorover vallen met lichtrijden betreft; je zou kunnen proberen om je benen meer op hun plek te houden ipv naar achter. Dat scheelt al een stuk denk ik.

Amreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:52

Gaaf paard, wat een uitstraling. Rijden ziet er ook goed uit hoor, denk als jullie nog meer een combinatie worden het plaatje nog veel fijner wordt om naar te kijken :D

ff off topic, sta je op zuiderhoefslag?

Kianlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:32

Leuk paardje!
en je zegt het zelf al iet te veel naar voren vallen
maar op foto 6 leek het wel een beetje of je naar achter viel!:)

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 07:54

Dank jullie voor de reacties! :D
@Amreen: jaa, ik sta op zuiderhoefslag :)

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:35

hee shanice !
lekker paardje heb je onder je kont ! mooi kleur heeft ie!
omdat het haw is let er op dat je wat rechter op je paard blijf zitten! veder ga ik mee met het commentaar van Coeffie !

veel succses !