Terra @ work in avond zon

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

o0eefje0o

Terra @ work in avond zon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 21:51

Terra is een 5 jarige Wallenstein merrie, met op dit moment nog een veulen van 4 maanden aan de voet.
Terra is nu een ruim jaar onder het zadel met een rust periode van een half jaar ( door de dracht )
we zijn nu weer 3 maanden aan het rijden waarvan we toch 1 maand serieus bezig zijn om een nieveau op te bouwen dat nu dus nog niet eens B is.

Mijn eigen punten:
Men benen lijden met dit zadel vaak een eigen leven.
val voorover
meer op mijn kond zitten
hakken uitdrukke

voor de periode dat we weer serieus bezig zijn. vind ik het er al netjes uit zien.
we zijn bezig met eigen tempo bepalen en ontspannig. na geven is nog niet noodzakelijk wel mooi mee genomen.

Afbeelding
in het begin wat spanning tempo lag ook erg hoog
Afbeelding
stap gaat het al sneller wat netter en wat beter
Afbeelding
neusje mag er meer uit, achterhand komt er langzaam wel mooi bij
Afbeelding
Afbeelding
benen mogen meer onder men billen en handen ogen heel streng vind ik persoonlijk
Afbeelding
Afbeelding
galop onze moeilijkste gang, zit er ook nog niet 100% een stuur op
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en nog 1 van de fotograaf :D
Afbeelding

Crazymel

Re: Terra @ work in avond zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:56

ben heel trots op jullie! gaan echt vooruit! punten zeg je zelf al, maar daar werken jullie ook al aan!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 07:06

je handen wat meer gaan dragen hier door zet je ze dan minder vast.
en je been ligging mag stukje naar achter.
dat nagevelijklopen hoeft nog niet eerst maar zorgen dat het tempo en de rest rustig gaat. als de achterhand er netjes bijkomt gaan ze ook meestal al zelf meer nagevelijk lopen
julle zijn wel leuk stel samen :D

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:47

Ik vind dat heel jouw lichaam er gespannen uitziet, probeer eens wat meer de relaxen, en net als hierboven word gezegd, je handen gaan dragen. Wel leuk stel jullie 2 ;)

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:57

Hey Eva,

Leuk dat je toch het "bakwerk" er weer bijpakt! Vind het idd. voor de periode dat je weer serieus met haar aan het werk bent er goed uitzien. Punten geef je zelf ook al aan. Voor wat betreft je benen meer onder je kont, kan je voor je gaat rijden eens proberen je benen voor het zadel te leggen, en dan met je zitbeenknobbels 4 "stapjes" naar voren lopen, en dan vanuit je heup je benen weer terugleggen, en dan vanuit je enkel je voeten in de beugels doen. ( heb ik met zitles zo geleerd) Is even wennen, en als je tijdens rijden merkt dat je benen weer naar voren schuiven en je kont naar achter gewoon tussendoor weer herhalen.

wbt, tempo, veeel figuren rijden zodat haar aandacht bij jou blijft, en veel overgangen. Maar dat komt vast goed! gewoon lekker doorgaan zoals je bezig bent verder!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:59

Leuk haffie! :) Je zadel kan een stukje verder naar achteren, kan best zijn dat het voor je paard dan ook makkelijker wordt om haar hals wat lager te dragen.

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:05

ben het eens met Imre. Denk dat je zadel nu te ver naar voren ligt. Hierdoor is nageven nog moeilijker voorhaar. Zo ook de druk ervan kan voor hoger tempo zorgen.
Ziet er iig vriendelijk uit en als je je handen wat meer draagt dan komt het helemaal goed met jullie. Vind het een leuke haf hoor!!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 11:40

thanks voor jullie tips ga hier zeker mee aan de gang.

zadel was de eerste keer dat we er mee reden. heb normaal een Dresuur zadel helemaal aangepast op haar door zadelmaken en dan zitten men benen wel netjes maar dit is wel een goed zadel voor mij om men benen goed te houden.

handen ga ik zeker komende keer mee aan de gang. thanks

blokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:40

schouders meer ontspannen, knik in je elleboog, handen netjes en niet te ver uit elkaar, rechtop zitten zonder een holle rug te maken,en zo proberen een mooie aanleuning te creeren. het kijkt nu dat je te netjes wilt rijden, maar dat de daardoor te vast gaat zitten in je lijf..
succes!

Emma0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:49

Oke leuk!

Ik zou wel voordat hij lang niet serieus bereden is, hem eerst wat langer en lager rijden. Ik weet niet of hij hiervoor veel bereden is, maar op de foto lijkt het alsof de balans en alles nog best lastig is (ook gezien de galop) en hij gebruikt zijn rug nog niet zo. De een na laatste foto ziet er veel netter uit dan de rest. Als je hem lang en laag rijd gaat hij ook meer op eigen benen lopen, word de balans beter, gebruikt hij zijn rug veel meer en zoekt hij je hand op.

Succes!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 16:55

Emma0705 schreef:
Oke leuk!

Ik zou wel voordat hij lang niet serieus bereden is, hem eerst wat langer en lager rijden. Ik weet niet of hij hiervoor veel bereden is, maar op de foto lijkt het alsof de balans en alles nog best lastig is (ook gezien de galop) en hij gebruikt zijn rug nog niet zo. De een na laatste foto ziet er veel netter uit dan de rest. Als je hem lang en laag rijd gaat hij ook meer op eigen benen lopen, word de balans beter, gebruikt hij zijn rug veel meer en zoekt hij je hand op.

Succes!

dit zijn we idd ook vanplan maarvoordat ze lang en laag wil gaan lopen moet ik haar eerst op tempo rijden en bij me houden! we zijn ook nog zeker niet bezig met na beneden aan het rijden!

thanks voor de tip

IrisenTimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:03

Hoii !

Wat een mooi paardje zeg en ik vind het er al heel netjes uit zien als je er nog maar eventjes mee bezig bent !
Zoals je zelf ook zegt je benen mogen wel wat meer naar achteren want ( Dat is mij geleerd) Je schouders billen en je voeten moeten op 1 rechte lijn staan.
Je handen iets hoger en rechter zitten maar ik wil niet al te kritisch zijn het ziet er verder heel goed uit ga vooral zo door!

Groetjess ! :)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:29

Je haffie ziet er goed uit na de bevalling!

Haar lichaam heeft training nodig.
Je ziet dat ze haar achterbenen het liefste niet meeneemt ;)
- Lekker veel schakelen in stap en draf (tempowisselingen op je zit)
- Goed alert en voorwaarts houden
- Balkjes lopen (dan moet ze haar benen optillen en goede training voor de achterhand)
- Beetje bij beetje stelling op de voltes vragen (doe je binnenhand maar een stuk van de hals af)
- Probeer evenveel contact met de mond te houden (voel of je evenveel in beide handen hebt)
- Vraag niet teveel stelling en neem haar niet te kort, dit doet pijn, de spieren moeten eerst weer komen
- Longeren met pessoa (mijn voorkeur), dubbele lijnen of via www.paardenbegrijpen.nl, over balkjes longeren. Met bijzetteugels op de voorkant train je de achterhand en rug niet in het geheel.

En vergeet geen knikje in je ellebogen te maken, van daaruit draag je je handen meer!
Neem ook is een paar x les, aan zitles heb je ook veel en een instructrice kan je helpen met evenveel contact houden op de teugels, rechtrichten en je oefeningen meegeven.

Succes met je mooie haf!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 11:12

doei schreef:
Je haffie ziet er goed uit na de bevalling!

Haar lichaam heeft training nodig.
Je ziet dat ze haar achterbenen het liefste niet meeneemt ;)
- Lekker veel schakelen in stap en draf (tempowisselingen op je zit)
- Goed alert en voorwaarts houden
- Balkjes lopen (dan moet ze haar benen optillen en goede training voor de achterhand)
- Beetje bij beetje stelling op de voltes vragen (doe je binnenhand maar een stuk van de hals af)
- Probeer evenveel contact met de mond te houden (voel of je evenveel in beide handen hebt)
- Vraag niet teveel stelling en neem haar niet te kort, dit doet pijn, de spieren moeten eerst weer komen
- Longeren met pessoa (mijn voorkeur), dubbele lijnen of via http://www.paardenbegrijpen.nl, over balkjes longeren. Met bijzetteugels op de voorkant train je de achterhand en rug niet in het geheel.

En vergeet geen knikje in je ellebogen te maken, van daaruit draag je je handen meer!
Neem ook is een paar x les, aan zitles heb je ook veel en een instructrice kan je helpen met evenveel contact houden op de teugels, rechtrichten en je oefeningen meegeven.

Succes met je mooie haf!

super thanks voor de tips hier ga ik zeker mee aan de gang!

ladyroze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:16

Leuke foto's! Ik vind je lichaam ook wat te gespannen. En ook lijkt het alsof er veel druk op de teugels staan.
probeer goed van achter naar voren te rijden.

Kimberly_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:15

Je benen iets naar achteren, maar verder zit je toch hartstikke mooi! (Wat een leuk paardje trouwens :o )

Uriana_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:37

Leuke haflinger maar inderdaad wat meer ontspanning.. Probeer een langere teugel en inderdaad een knikje in de elleboog. Nageeflijkheid zou ik men eigen niet echt druk over maken.. dat komt wel als de ontspanning er is.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 18:51

thanks voor de tips! van de spanning ben ik me niet echt bewust ga kijken wat ik daar aan kan doen! knikje in ellebogen vind ik een hele goede ga ik proberen! benen na achteren is een hele goed! zeker met dit zadel! met men dresuur zadel gaat dit wel goed hoor! maar ook met dit zadel moet het goed gaan!!!!

Thanks voor complimenten over Terra :D :D :D :D ben zelf ook echt smoor verlieft op haar en op haar kleine look a like

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 04:42

Vind het er nog geen eens heel slecht uitzien na een periode van rust ivm dracht en veulen ad voet.
Maar mag ik vragen waarom je haar (nu al) met een passoa bit rijdt?
Lijkt op de foto's alsof het bit op zijn max gekantekd wordt.
Geeft in ieder geval geen fijn beeld.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 11:10

kimmie88 schreef:
Vind het er nog geen eens heel slecht uitzien na een periode van rust ivm dracht en veulen ad voet.
Maar mag ik vragen waarom je haar (nu al) met een passoa bit rijdt?
Lijkt op de foto's alsof het bit op zijn max gekantekd wordt.
Geeft in ieder geval geen fijn beeld.

dit was omdat ze het bit vast pakte en er door heen liep het was gewoon een enkel gebroken bitje!
we zijn toevallig deze week overgestapt op een normaal dubbel gebroken trensje omdat ze het bit eindelijk begon te accepteren en het niet meer vast pakte.

dit was in overleg gegaan met mijn instructrische van toen

MrBojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:40

Imre schreef:
Leuk haffie! :) Je zadel kan een stukje verder naar achteren, kan best zijn dat het voor je paard dan ook makkelijker wordt om haar hals wat lager te dragen.

sluit ik me volledig aan, veel plezier nog!! :)

Vanquard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:23

Leuk paardje. idd erg gespannen!

Maar zie ik nou serieus dat je er een pessoa in hebt hangen????

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:53

ik vind het er voor een 3e keer best goed uit zien.
het is wat gespannen op veel momenten, maar dat vind ik nog niet zo raar.
de punten worden al aangegeven verder.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 20:13

er hang idd en enkel gebroken bitje in met van die ringen op advies van mijn instructriesche. inmiddels hangt er een dubbel gebroken water trensje in :D

thanks voor de complimenten verder