Springtips gezocht *ook filmpje*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

irry

Springtips gezocht *ook filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 19:16

Aangezien ik binnenkort weer druk in de weer ga met paarden, en veel ga beleven, zou ik graag nog wat commentaar op mijn rij-houding willen. Ik ben het afgelopen half jaar aardig vooruit gegaan kwa techniek, maar er zijn nog veel punten waar ik denk ik aan moet werken
Ik heb hier een filmpje, dat lijkt me beter dan moment-opnames, maar ik heb ook nog wat foto's.
Je mag van mij overal commentaar op geven, ik leer er graag van =D
http://www.youtube.com/watch?v=KZKrgrn_-0k
Ik kan het natuurlijk niet als excuus gebruiken, maar de pony waar ik op reed is ook geen makkelijke. Ik kan niet te veel meegeven aangezien ie er dan met me vandoor gaat na de hindernis, en als ik hem te veel mee geef bij de afzet komt ie niet goed uit.
Er is iets aan mijn houding dat verkeerd is, maar ik zie het gewoon niet, en daardoor zal ik er ook niet aan kunnen werken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Alvast bedankt - Irene

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:20

Ik ben eigenlijk geen springruiter, maar reageer er toch graag even op. :o
Want wat een leuke Fjord heb je, en ik vind het er ook prima uit zien. :)

Over je houding kan ik je enkel de tip geven om je tenen wat meer naar binnen te houden, ik zag namelijk op het filmpje en op de laatste foto dat die hier en daar naar buiten stonden. ;)

CCindy

Re: Springtips gezocht *ook filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:23

Volgens mij sta je erg veel rechtop in je beugels en steun je veel op de hals. Maar ook ik ben geen springruiter, dus het kan goed fout commentaar zijn :P

irry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 19:40

Dankjullie allebei, het is trouwens niet mijn pony, en ik zal er ook niet meer op gaan rijden omdat ik verhuist ben helaas.
En over het op de nek leunen; ik leun absoluut niet op zijn nek, alleen dit lijkt waarschijnlijk zo door zijn fjordenmanen (ik snap wat je bedoeld) het is bij een fjord wat lastiger ze goed te houden zegmaar ;P
Heel erg bedankt iniedergeval allebei =D

anne_hendrik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:02

Zo slecht vind ik je houding niet heur :)
Op 't filmpje zie ik wel dat je een beetje 'achterblijft' in de sprong. Daar bedoel ik mee, dat je wel mee gaat, maar eigenlijk iets te laat. (zie je vooral bij in/uitjes)
Je wacht met de verlichte zit tot je echt springt, en komt daardoor uit het zadel. Daardoor heb je je houding niet compleet onder controle, en is het erg lastig om écht goed mee te gaan.
Probeer is een aantal rondjes in de verlichte zit te zitten (staan, haha). Goed je knieën in het zadel duwen, en je evenwicht zoeken. Als je dan voor de sprong eerder verlichte zit aanneemt, kom je een stuk makkelijker mee.
Succes! :D

irry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 20:30

Heel erg bedankt!!
Ik zal het zeker proberen ! =D

Kirstennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:13

Hoi Irry.

Super leuk dat je toch zo probeert aan tips te komen. ;)
Ik snap wel een beetje wat anne_hendrik bedoelt. Dat zie je vooral bij het begin van het filmpje, 't lijkt net of je dan uit balans raakt omdat je iets te laat 'meegaa.t'

Verder vind ik dat je verder in het filmpje steeds beter gaat met de fjord. :D En dat het steeds wat soepeler verloopt.
Het enige wat ik nog wil meegeven is dat als je pony er vandoor gaat met je na de hindernis probeer dan niet gelijk af te wenden wat je in het begin van je filmpje doet. Maar laat hem eerst rechtdoor en probeer hem dan op te vangen door een grote volte te rijden zo creeer je voor jezelf en de pony een fijnere omgeving.

Ziet er in iedergeval al lekker uit! :+

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 23:11

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, etc. etc.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.