wiebelende benen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flower20

wiebelende benen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 12:21

als ik aan het rijden ben, dan bewegen mijn onderbenen heel erg veel. ik heb geprobeerd om ze aan het paard vast te klemmen maar dan wiebelen ze nog steeds. heeft iemand een tip? :o

Pikeur

Re: wiebelende benen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:24

Niet klemmen, dat is erg verwarrend voor het paard en bovendien lost het je probleem niet op.
Heb je toevallig een foto of filmpje? Dit probleem kan aan heel veel dingen te wijten zijn. Verkeerde maat beugelriemen, onstabiele zit noem maar op

flower20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 12:27

ik zit wel stabiel op een paard, ik had het ook een keer aan een vrouw gevraagd en die zei dat de beugels langer moesten. ik heb helaas geen fotos :(
nja, mn avatar wel
Laatst bijgewerkt door flower20 op 29-08-10 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:32

Toen ik noodgedwongen een nieuw zadel moest, had ik ineens geen wiebelbenen meer. Kan dus heel goed aan je zadel liggen.

flower20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 12:45

ja dat zeggen wel meerdere, ik heb ook altijd een probleem als ik op moet stijgen dat dan het zadel niet op de rug van het paard blijft maar mee glijd.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:49

opstappen met een krukje, is bter voor de rug van het paard ook. glijd het zadel ook niet mee. Dat het zadel glijd kan zijn omdat je paard bijv. een heel erg ronde rug heeft, dan is het moeilijk om een zadel te vinden die ligt "als een huis" maar anders is het écht een teken dat je óf niet aan singelt, of geen passend zadel hebt.

je been probleem kun je heel goed oplossen door zitles te nemen, dit is vaak nog leuk ook, en héél erg goed voor je houding, het kan namelijk heel erg veel redenen hebben waarom je benen wiebelen, zijn het alleen je onderbenen?
steun je dan wel voldoende op de bal van je hak?

of ook je bovenbenen? steken je tenen daarbij naar buiten of niet?
het is heel lastig om dit in je eentje op te lossen, zoek dus hulp van buitenaf. :)
succes

Excellent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:02

Misschien klem je juist te veel met je bovenbenen waardoor je onderbenen de schokken opvangen? Kan je een film maken?

flower20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 19:11

moonprayer schreef:
opstappen met een krukje, is bter voor de rug van het paard ook. glijd het zadel ook niet mee. Dat het zadel glijd kan zijn omdat je paard bijv. een heel erg ronde rug heeft, dan is het moeilijk om een zadel te vinden die ligt "als een huis" maar anders is het écht een teken dat je óf niet aan singelt, of geen passend zadel hebt.

je been probleem kun je heel goed oplossen door zitles te nemen, dit is vaak nog leuk ook, en héél erg goed voor je houding, het kan namelijk heel erg veel redenen hebben waarom je benen wiebelen, zijn het alleen je onderbenen?
steun je dan wel voldoende op de bal van je hak?

of ook je bovenbenen? steken je tenen daarbij naar buiten of niet?
het is heel lastig om dit in je eentje op te lossen, zoek dus hulp van buitenaf. :)
succes

mijn benen staan wel goed in de beugels.
ik zal de volgende les er op letten, ik heb al veel mensen gevraagd, maar dankjewel