driehoek met balken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

skins

driehoek met balken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 20:09

Ik weet niet waar ik het moet zetten, maar ik heb dus een vraag.
In de bak die ik mag gebruiken, liggen nu zo 3 balken in de vorm van een driehoek. Ik snap echt niet hoe dit gebruikt kan worden. Ik kan ook nog een tekening maken als het niet zo heel duidelijk is ;).
De balken liggen dus tegen elkaar in de bak, in de vorm van een driehoek.
Weet iemand hoe je hiermee kan oefenen?

heyhallohey

Re: driehoek met balken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:43

Het is waarschijnlijk bedoeld om te oefenen dat je minder druk hebt op je binnenteugel en dan het paard meer leert begrenzen met de buitenteugel. Dus gewoon als een kleine volte eromheen rijden en als jij je buitenteugel dan te weinig gebruikt, zal je paard naar buiten vallen en zal jij je buitenteugel dus meer moeten gebruiken om het paard die volte te kunnen laten lopen

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 07:24

Jaaaaa weet ik! Ik oefen hier ook mee, en het is echt een hele goede oefening voor je paard.

Meestal liggen balken op een zelfde afstand van elkaar en moet het paard ritmisch zijn benen op tillen om bv in draf over de balken te kunnen. Het is op een gegeven moment een soort kunstje voor ze. Wel een goede lichamelijke oefening maar ze hoeven er niet echt meer bij na te denken.

Bij de driehoek liggen de balken nergens op een vaste afstand van elkaar. Ga je over het midden dan moet het paard zijn benen verder van elkaar zetten, ga je bij de hoeken erover dan is het een korte afstand.

Het voordeel van deze oefening is dat het paard moet gaan denken waar hij zijn benen neer zet. Ik laat mijn paard er eerst een paar keer in stap overheen gaan. Hij moet dan van mij over de driehoek, maar mag zelf bepalen of hij in het midden gaat of meer aan de buitenkant. Daarna doe ik hetzelfde in draf. Ik merk dan dat mijn paard echt in zijn koppie bezig is met wat hij met zijn benen moet doen om niet óp de balk te gaan staan.

Het schijnt ook in galop te kunnen, maar dat heb ik nog nooit gedaan.

Is het zo duidelijk voor je?

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:39

dat klinkt wel gaaf! ja ik heb het ook een keer gezien! :+ is ook wel wat voor het paard die ik nu rijd.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:40

Het is inderdaad een soort balans oefening voor je paard,
zoals Gooya al uitlegd. :j
Heb het zelf nog nooit gedaan maar kom het wel vaker tegen,
dus ga het ook is proberen!

skins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 15:14

Ow nu is het duidelijk :D. Er worden veel jonge paarden in gereden, dus waarschijnlijk is he een balans oefening ;). Bedankt voor de uitleg!