Wiebelbenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kiimm_

Wiebelbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 12:36

Wie o wie kan me helpen

In de stap liggen mijn benen gewoon normaal, maar in draf vallen ze verder naar voren, terwijl ik toch vanuit mijn knieën lichtrijd.
Maar het grootste probleem is tijdens het doorzitten en de galop, dan blijven mijn benen van voor naar achteren wiebelen, en als ik ze stil probeer te houden begin ik te stuiteren.
Mijn lease-paard en ik zijn allebei scheef naar links, mijn rechterbeen ligt dan ook meer aan het paard dan mijn linker, maar ik erger me toch zo aan mijn benen.
Mijn instructrice en ik zijn hard aan het werk met mijn hele houding, want die is niet zo super, maar voorlopig erger ik me het ergst aan mijn benen en ik probeer er zo op te letten.

Hier een voorbeeldfoto, dit is een foto, genomen in de zomer van 2009, maar mijn benen liggen nog steeds hetzelfde.
Let niet op het paard, paard is normaal al erg sterk, maar met wedstrijd spant ze enorm veel spanning op en is ze nog sterker waardoor het voor mij ook moeilijker is om te ontspannen.
Sorry voor de wat wazige foto's maar het gaat om mijn benen :+

Reacties zijn welkom, maar hou het alsjeblieft netjes :D

http://album.partyflock.nl/72313596.jpg
http://album.partyflock.nl/72313630.jpg

Bellissima_

Re: Wiebelbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:37

Beugels een gaatje korter doen werkt al vaak. Gewoon constant eraan denken, riedeltje in je hoofd afspelen. Eventueel bij iedere A en bij iedere C denken aan je benen, werkt vaak ook heel goed. :)

J_Weya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:37

Wat Margoot al zegt, beugels een gaatje korter.
Ik heb zelf altijd last van wiebelbenen als ik met de verkeerde chaps rijd. Ik heb dus 2 paar chaps, synthetische en leren. Met de synthetische schuif ik heel erg heen en weer, de leren houden het zegmaar tegen, tegen het zadel (Wat synthetisch is). Dus misschien is dat een tip?

En verder gewoon oefenen, zorgen dat de spieren (?) sterker worden! :D

Hoop dat je er iets aan hebt. ;)

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 20:42

Nja, ik heb er last van met chaps. Maar ook met mijn leren laarzen..

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:49

als ik jou was zou ik met de basis beginnen, eerst zorgen dat je niet meer scheef naar links zit. Dit zou je eventueel onder begeleiding van een fysiotherapeut bijv. met behulp van een oefenbal kunnen oefenen. Als je dit kan corrigeren zul je merken dat je benen ook beter gaan liggen.

TheSaviour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:08

Het is sowieso erg belangrijk dat je gecentreerd zit. Darnaast lijkt het op de foto alsof je zadel nietoptimaal ligt waardoor het lijkt alsofje benen erg vernaarvoren gedrukt worden. Hierdoor kan het lastig zijn ze aan te spannen en krijg je wiebelbenen.

hope1898

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:02

wiebelende benen heeft o.a. te maken met je zit en je balans. Het kan zijn dat je je bekken achterover kantelt waardoor je onderrug niet goed de beweging van je paard kan opvangen waardoor je benen gaan wiebelen. Probeer eens te oefenen met zitten op een fitness bal en probeer op deze bal eens je bekken recht te houden, door veel te oefenen op de bal zal het op je paard ook makkelijker gaan. Succes!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:45

ik zou ook proberen je beugels een gaatje korter te maken