Niet naast andere paarden draven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zoiets

Niet naast andere paarden draven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 19:02

Ik rij een hele lieve fjord vaak in de bossen met een vriendin van mij. Met stap en galop zal hij wel naast het andere paard gaan maar in draf weigert hij dit.
Als ik eindelijk hem zover heb dan na een paar tellen gaat hij weer terug achter het andere paard draven.
Wat kan ik doen om hem hier toe te motiveren?

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:31

Ik denk dat jou paard het een beetje spannend en moeilijk vind om naast een ander te draven.
In stap en galop is het geen probleem zeg je.
Dan zou ik zeggen dat je het in die gangen goed moet gaan oefenen en ook een paar keer voorop moet gaan.
Probeer eens voorop te rijden in stap en draaf dan aan. En kijk hoe dat gaat.
Gaat het wel goed als je alleen naar buiten gaat?
Of doe je dat nooit? Anders is dat ook een tip om te proberen.

Veel succes!

zoiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 19:24

Ik probeer al in draf dat hij wel achter die andere paard is maar niet op zijn kont maar daar naast. Dit werkt aardig.
Voorop is geen sprake van in stap. Dan stopt hij en is niet vooruit te branden. Het is een echte volger.
Ik zal ook een keer alleen rijden. Dat doe ik nooit er is altijd wel iemand die mee wil.
Bedankt voor de tips

zoiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 11:17

In de tussen tijd rijden andere mensen op Keesje. Ik weet niet wat er is gebeurt maar de een na de ander kukelt er af. Afkloppen dat ik niet zand hap. Hij is echt vaag bezig. Beeld je in: we rijden in de bossen. Dan wil hij voor dan weer achter. dan stop hij ineens, bokt als je gaat draven. Denk dat in hem ga longeren om het een en ander bij en af te leren.

Juliaaloover

Re: Niet naast andere paarden draven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 13:32

Je zou ook eens kunnen kijken of zijn zadel nog wel goed past...