Opa Janton (Rossini x Record) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Opa Janton (Rossini x Record) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 22:52

Janton is inmiddels al weer 19 jaar maar kan nog steeds met de pit van een 5 jarige lopen. 8-)
Janton is bij zijn vorige eigenaresse ZZ-licht geweest ,maar ik rij met Janton gewoon wat recreatief. Vooral dressuurmatig met af en toe een sprongetje want daar houd opa ook erg van. Ons niveau zal rond de B/L zijn. Wat ik nu vooral wil bereiken is dat ik Janton lekker ontspannen aan het lopen heb. Mijn houding heeft de nodige verbeterpuntjes zoals het op mijn kont zitten waardoor ik dan ook rechter op ga zitten en ik moet mijn armen ontspannen houden.
Maar ik heb veel plezier samen met opa :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Fijn plaatje

Afbeelding
Met dit beeld ben ik tevreden, nu alleen mijn houding nog :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zo zie je maar, verkeerde instellingen van een camera maken van een paard en pony :+

Afbeelding

Een berichtje is altijd welkom :D :o
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 26-08-10 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

singa

Re: Opa Janton (Rossini x Record) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:06

Die zit er goed uit voor zijn leeftijd!

Hier zijn mijn opmerkingen: probeer hem goed rond je binnenbeen te houden in de bochten, maar ik kan me voorstellen dat hij met zijn leeftijd niet meer zo soepel is. Ook kieper je wat naar voren: je bovenlichaam naar voor en je benen naar achter. Probeer eens te letten op datgene wat voor jou het makkelijkst is: je schouders meer naar achter of je benen meer aan de singel. Je resp. benen of bovenlichaam volgen dan vanzelf wel.

Geniet nog van hem!

Toekie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 07:39

Hoi, leuk paardje heb je daar. En 19 is echt nog niet zo erg oud hoor!! Is een prima leerpaard lijkt me, als hij al zo hoog heeft gelopen. Maar je vraagt om reacties, dus die zal ik dan maar geven.
Ik wil niet onaardig klinken, maar het valt me op dat je paard wat teveel gewicht met zich meeneemt. Daar mogen dus wel wat kilo's vanaf, dat is ook beter voor zijn pezen en gewrichten en dat maakt hem sowieso al wat meer wendbaar. Ook vind ik hem nogal op de voorhand lopen, probeer hem wat meer op zijn achterbenen te krijgen (veel overgangen en veel schakelen).
Oja en jouw houding: probeer wat meer op je kont te gaan zitten en let erop dat je een duidelijke knik in je ellebogen houdt.

8-) 8-)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 07:47

Wat een leuke combinatie om naar te kijken zeg :D Hoe lang is het geleden dat ie ZZ liep?

Ik zou denken om je handen, voornamelijk je laatste foto. Handen mooi dragen, is voor het paard ook makkelijker. En probeer je schouders naar achteren te houden. Hoofd mooi recht, naar voren kijkend.

Maar he, voor een 19 jarige, heb je hem goed aan het lopen hoor! En liever iets te vol, dan enorm in gevallen (zie je vaak bij oudjes)

Emma0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:27

Leuk zeg!
Maar probeer iets minder voor bezig te zijn. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat je een beetje voorover zit en telkens naar je paard kijkt :P . Gewoon ontspannen en af en toe een ophouding geven.
Succes!

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:34

Hey Anneloes wat leuk dat je opa nog steeds rijdt! Hij is inderdaad wel wat voller geworden, maar ziet er nog steeds prima uit, zeker gezien zijn leeftijd.

Volgens mij heb je zijn aanleuning al wat constanter voor elkaar +:)+ . Probeer idd rechtop te zitten, je verplaatst nu je gewicht teveel mee naar voren. Je handen kun je wat meer dragen en bij elkaar houden (gemakkelijker gezegd dan gedaan bij hem). Probeer hem van achteren goed actief te houden, nu valt hij soms nog wat op de voorhand.

Veel plezier nog met hem en geef hem maar een knuffel van me!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:16

Uhm opa? 19 jaar is nog helemaal niet oud, waarom vind iedereen dat oud??

Ziet er wel netjes uit, let erop dat je je armen niet vastzet, wat meer achterover zitten
en let op je spoorgebruik. Mag van mij ook wat meer voorwaartse drang laten zien, weet niet of hij
dit wel heeft maar niet te zien is op de foto's, maar liever eerst vooruit en dan pas aan de voorkant zitten.
Succes ermee!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:19

Snap ook niet waarom 19 oud is.. := Volgens mij kun je pas van een beetje oud spreken als een paard minstens 25 is..

Maargoed..

Probeer rechtop te zitten. Hij loopt ook erg op de voorhand.
Probeer ook een knikje in je ellebogen te krijgen. :)

Succes!

0kki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:45

Wat een leuk dier!
ik denk dat jou houding makkelijk te verbeteren is als je je handen draagt, houd ze in het begin voor jou gevoel overdreven hoog, dan voel je beter wanneer je recht zit. als je je handen meer draagt kun je ook niet naar voren kieperen..
Succes!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 12:06

monia: Klopt ik moet er meer aan denken dat ik hem meer om mijn binnenbeen zet. Op zich kan hij nog goed buigen in zijn lichaam alleen gaat hij soms wat scheef lopen met zijn lichaam dus dat is af en toe wel even lastig. Maar ik zal het zeker onthouden.

Toekie2: Hij is inderdaad iets te dik. Dat komt ook wel een beetje omdat er niet meer zo actief mee wordt gewerkt als dat er een paar jaar geleden mee gedaan werd. Hij leid vooral een lux weide bestaan :P
Ik moet hem, zo als je al zegt, ook actiever op het achterbeen laten lopen. Maar het is zeker een mooi leerpaard.

EngeltjeS: Oei dat moet ik even aan zijn eigenaresse vragen, dat is al weer een tijdje geleden.
Maar ik moet mijn handen ook meer dragen ja. Ik heb ze nu nog laag (en ook wat breder) om vooral het contact goed te kunnen voelen.

Emma0705: Klopt helemaal. Ik heb altijd wel zoiets van eerst het paard ontspannen ,want dan kan ik ook beter op mijn eigen houden gaan letten.

Tes82: Hee Tessa, leuk dat je een berichtje plaatst. Het gaat inderdaad elke keer met kleine stapjes vooruit. Ik ben al blij dat ik nu op dit punt zit en niet dat hij een sterrenkijker is. Het zijn inderdaad die puntjes die je noemt waar ik nog op moet letten. :)

Loiz: voorwaardse drang heeft hij nog zeker, maar ik denk meer dat ik hem van achteren actief moet gaan rijden zodat hij zijkn achterhand beter gaat gebruiken. Iets actiever zou kunnen, maar ga ik hem nog voorwaartser rijden dan verliest hij tact in de draf en dat is bij hem heel duidelijk te voelen. Spoorgebruik is ook een puntje om op te letten.

H_Nalanta: Erg op de voorhand is misschien een beetje overdreven. Iets op de voorhand loopt hij op wat foto’s wel, maar hij duikt nog niet de grond in. Maar dat is een puntje voor ons om op te letten.

0kki: Bedankt voor de tip. Ik ga het eens proberen.

Iedereen bedankt voor jullie berichtjes en tips. En over zijn leeftijd. Tuurlijk is een paard pas echt oud als hij midden 20 is, dat weet is ook wel. Maar het is nou eenmaal zijn bijnaam. :+

loismalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:34

dat ziet er fijn uit voor zn leeftijd,
ik vind wel dat het soms lijkt alsof je je handen erg vast zet, maar dit kan momentopname zijn.
vind het er leuk uitzien, veel plezier met hem!

Tourrebout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:25

Ziet er leuk uit.. Mijn paard is 14 dat noemen ze tegenwoordig ook al oud hoor.. :+ Meiden op stal zeggen.. al zo oud bla bla.. Als ze 30 zijn dan zijn ze oud in mijn ogen ;) Maar voor commentaar.... Ik heb het idee dat hij nog iets actiever moet gaan lopen en soms kantelt hij zijn hoofd een beetje... Verder hebben jullie volgens mij veel plezier samen en daar gaat het natuurlijk allemaal om! Lekker leren van je paardje en nog mooie jaren toegewenst samen..

K_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:42

Aller eerst: Leuk dier heb je onder je kont!

Probeer te schakelen in tempo's, denk aan soms wat middendraf, en dan draven tot je bijna stapt.
Dit kun je ook in galop toepassen, zo word je paardje wat scherper en actiever.

Probeer je armen niet recht uit te steken, het zijn moment opname's dus ik weet niet of je dit altijd doet.
Probeer verder je hakken wat meer uit te drukken, en soms wat meer recht op te gaan zitten op sommige foto's hang je wat voor over.

Ziet er trouwens nog goed uit voor z'n leeftijd, wens jullie de komende tijd veel rij plezier!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 12:12

loismalibu: mijn handen en armen mogen inderdaad wel iets ontspannender.

Tatiana88: Dankjewel. Ja zijn bijnaam is al een aantal jaar opa. pas echt oud zijn paarden natuurlijk als ze pas 25+ zijn in mijn ogen.

K_vis:Dank je. Mijn hakken ben ik opzich tevreden mee. Ik mag ze nog iets meer uitdrukken maar als ik kijk dat ik ze vroeger altijd erg optrok ben ik nu blij over mijn 'voethouding'.

sary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:19

Leuke combinatie! Heb jij even een goed leerpaard onder je kont :D
Voor meer ontspanning in je armen kun je af en toe eens met je schouders rollen, van voor naar achter. Als je dit af en toe doet tijdens het rijden en je benen wat meer op hun plaats probeert te houden (niet te ver naar achter), ga je vanzelf rechter op zitten. Succes!

Kianlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:35

Goed recht blijven zitten en als het niet helemaal lukt moet je 1x proberen met camera erbij om een x helemaal achter te leunen en misschien zit je voor je gevoel dan niet recht maar in het echt wel;)

xriannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 20:04

ziet er netjes uit, probeer je paard van achter naar voren te rijden, en dus niet teveel in de mond zitten, hier word je houding vanzelf ook netter van!

bobobo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 20:10