Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lien2 schreef:Een fysiotherapeut is zoals het al zegt een therapeut en geen arts. Hij/zij kan wel aan de slag met het soepel maken van spieren, maar waar ligt de oorzaak? Die diagnose dient eerst gesteld te worden om een goed behandelplan op te kunnen stellen. Misschien komt de stijfheid wel door teveel afvalstofen in het lichaam door niet goed werkende lever (ik roep maar wat!!). Door eerst een arts te laten kijken en dan specifiek te gaan behandelen kan je een hoop geld en ellende besparen.
NibbitLotus schreef:mijn paard heeft dat ook gehad dat ze op rechts absoluut niet op de volte wou en nu bokt ze ontzettend op rechts, mijn paard heeft alleen ook een wond in haar mond gehad we weten niet hoelang die er zat maar bij ons kan dat de oorzaak ook zijn, vanavond komt de dierenarts erbij voor een onderzoek en morgen de fysio, wij hebben dit wel gedaan omdat ik het probleem echt wil oplossen.. misschien heb je er wat aan. succes in ieder geval
Doordat hij regelmatig behandeld wordt is het probleem onder controle maar het zal nooit meer helemaal weggaan.
) Maar als je zelf spierpijn hebt laat je dat ook niet bij de huisarts behandelen en word je doorverwezen naar een fysiotherapeut
Bedenk ook dat jij er zelf ook bij bent: en jij bent degene die het paard hoort te kennen. Jij weet of je paard makkelijk door pijn heen loopt, jij weet of hij moeilijk doet bij de smid en of dat eventueel door pijn kan komen, en de DA ziet weet ik hoeveel paarden per week en kent al die paarden meestal helemaal niet zo door en door als jij jouw paard kent. Dit is nou typisch iets dat je moet leren aanvoelen, en als je goed reageert op de signalen die je paard geeft zal hij bij bijvoorbeeld pijn of stress steeds kleinere signalen hoeven geven. Zo gaat dat als je elkaar goed leert kennen