Ik rijd al een hele tijd een pony (heb er op leren rijden, is nu al ong. 7 jaar geleden) Ze is zo lief en ik heb een goede band met haar. Maar het rijden gaat echt slecht. Even voor de duidelijkheid: Ze is in principe een koetspaard dat ook met zadel kan, ze kan dus alleen maar links rechts, stap draf en een beetje galop (geen linker- of rechter) Ze heeft een zoon waar ze al bij staat vanaf hij geboren is (denk ik al +6 jaar ofzo) En ik heb mijn twijfels of ze echt wel gespeend zijn. Ze moeten nog maar achter het hoekje zijn of ze beginnen te hinniken naar elkaar. Dus meestal gaat het zoontje voor de koets en ik met de merrie erachter met het zadel. Maar omdat ze altijd zo dicht bij haar zoon wilt zijn, begint ze heel hard te trekken, maar ik moet kunnen afstand houden van de koets voor als er iets gebeurd,... Op kop lopen lukt ook niet dan gaat ze amper vooruit. Ze is dus heel hard in haar mond en ik voel me altijd zo schuldig als ik moet gaan trekken, ik denk dat de wandeling voor haar én voor mij niet meer zo ontstpannen zijn als een wandeling behoort te zijn
Wie o Wie kan me helpen??Houd het vriendelijk aub.
Hafjesliefde

ze hinniken ook maar trekken ook zodra ze niet dicht genoeg bij elkaar zijn. Als ik met de moeder voor wil lopen wilt ze écht niet en omgekeerd kan ik haar niet tegenhouden als zoon weggaat. Kan gevaarlijk zijn...