Zaterdag 14 augustus had ik concours in Tolbert met Winskey in de klasse L2.
Een vriendin van mij was mee en heeft een paar leuke plaatjes geschoten en ook een fotograaf die daar bezig was heeft een aantal mooie foto's gemaakt.
Dit was weer onze eerste wedstrijd na een paar weekjes vakantie en ik was best tevreden! De eerste proef bouwde ze iets teveel spanning op waardoor er een paar foutjes werden gemaakt tijdens de overgangen en het achterwaarts. Deze proef toch nog 187 en een 2e prijs.
De 2e proef was ze een stuk ontspannender maar voor m'n gevoel moest ik er teveel aan werken, maar desondanks toch wel een fijne proef gereden. Deze werd beloond met 193 punten en wederom een 2e plaats
Winskey is een 7 jarige merrie van Stravinskey x TCN Partout en ik rijd haar nu al met al bijna een jaar en start haar nu een half jaar.
Ik ben nu L2+7 met haar maar we doen het rustig aan omdat we de nieuwe oefeningen nog erg moeilijk vinden en mevrouw tijd nodig heeft om alles een beetje te kunnen bolwerken. Ze heeft een erg sensibel karakter waardoor veel geduld vereist is dus we blijven nog mooi even in de L2
Gelukkig pakt ze het voor de rest allemaal goed op en zijn we nu bezig om haar wat 'hoger in' te zetten en wat meer op het achterbeen, Dit is lastig omdat ze dit zelf moeilijk vind het het voor mij lastig word om haar rond te houden. Ik wil niks overhaasten het gaat allemaal al snel genoeg
De problemen waar wij tegenaan lopen zijn:
- Hoger in en rond houden
- Impuls houden en meer op het achterbeen
- Ontspanning houden in de nieuwe oefeningen
- RECHTOP ZITTEN en mijn benen lang maken
trek nogal gauw m'n hak op en duik in elkaarHier komen de foto's!

Middendraf

Middendraf, hier zie je goed dat ze uit elkaar valt & schouders naar achteren!

Wijken

Middenstap

En klaar!

Graag commentaar/tips!
Moest sowieso eerst heel erg wennen aan een dressuurzadel, zat eerst echt met m'n springbeugeltjes-maat erop! Moet er voor mezelf heel streng op zijn want is er gewoon zo bij ingeschoten.. ben er hard mee bezig maar is zo lastig!