Winskey (v.Stravinskey) L2 Dressuur Tolbert

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TRB

Winskey (v.Stravinskey) L2 Dressuur Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 15:25

Hoi!

Zaterdag 14 augustus had ik concours in Tolbert met Winskey in de klasse L2.
Een vriendin van mij was mee en heeft een paar leuke plaatjes geschoten en ook een fotograaf die daar bezig was heeft een aantal mooie foto's gemaakt.
Dit was weer onze eerste wedstrijd na een paar weekjes vakantie en ik was best tevreden! De eerste proef bouwde ze iets teveel spanning op waardoor er een paar foutjes werden gemaakt tijdens de overgangen en het achterwaarts. Deze proef toch nog 187 en een 2e prijs.
De 2e proef was ze een stuk ontspannender maar voor m'n gevoel moest ik er teveel aan werken, maar desondanks toch wel een fijne proef gereden. Deze werd beloond met 193 punten en wederom een 2e plaats :Y)

Winskey is een 7 jarige merrie van Stravinskey x TCN Partout en ik rijd haar nu al met al bijna een jaar en start haar nu een half jaar.
Ik ben nu L2+7 met haar maar we doen het rustig aan omdat we de nieuwe oefeningen nog erg moeilijk vinden en mevrouw tijd nodig heeft om alles een beetje te kunnen bolwerken. Ze heeft een erg sensibel karakter waardoor veel geduld vereist is dus we blijven nog mooi even in de L2 ;) Gelukkig pakt ze het voor de rest allemaal goed op en zijn we nu bezig om haar wat 'hoger in' te zetten en wat meer op het achterbeen, Dit is lastig omdat ze dit zelf moeilijk vind het het voor mij lastig word om haar rond te houden. Ik wil niks overhaasten het gaat allemaal al snel genoeg :D

De problemen waar wij tegenaan lopen zijn:
- Hoger in en rond houden
- Impuls houden en meer op het achterbeen
- Ontspanning houden in de nieuwe oefeningen
- RECHTOP ZITTEN en mijn benen lang maken :o trek nogal gauw m'n hak op en duik in elkaar

Hier komen de foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Middendraf
Afbeelding

Middendraf, hier zie je goed dat ze uit elkaar valt & schouders naar achteren! :(
Afbeelding

Afbeelding

Wijken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Middenstap
Afbeelding

En klaar!
Afbeelding

Graag commentaar/tips!

Popcorn19

Re: Winskey (v.Stravinskey) L2 Dressuur Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:41

Ik vind het een beetje lastig te zeggen want veel fotos zijn best van veraf. Maar alsnog leuk paardje! leuke combinatie.

Alleen mag je je handen iets minder breed zetten en vooral je schouders naar achter en je rug recht.

Succes!

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:55

Wat een leuke combinatie. En ook een leuke lokatie zo te zien.
Bij de foto, waarbij jij zegt, hier kun je duidelijk zien dat ze uit elkaar valt, vind ik haar juist erg fijn! Zo'n middendraf (vanaf de foto!!) krijg je bij mij een dikke 7 voor.

Hier en daar iets meer naar achteren zitten, bv de foto van de middenstap. Ik vind dit een hele leuke combinatie om te zien!

Ook goed van je, dat je begrijpt wanneer een paard het niet kan bolwerken. Ook al scoor je nog zo hoog, lichamelijk kan het misschien super gaan, maar ze moeten het ook geestelijk bij kunnen benen. Succes!!

lauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:53

Hee,
Ziet er netjes uit.
En wat kan die mooi wijken.
Probeer wel wat meer voor je te kijken, vooral op de eerste foto's kijk je naar je paard, kan natuurlijk een moment opname zijn.
Als je goed voor je kijkt kan het ook zijn dat je vanzelf wat rechter op gaat ziten.

Succes verder!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:05

OOk ik vind de foto waarvan jij zegt dat hij uit elkaar valt juist wel goed. Je kan zien dat hij zijn bekken mooi kanteld en dus zijn achterhand goed gebruikt. Verder is hij mooi lang in de hals en draagt mooi. Hij loopt niet te laag en loopt over de rug.
Ik vind hem erg mooi!
Verder geef je zelf je vb punten al aan. Ik vind jullie een mooie combi! Veel plezier en succes samen!

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:14

moooi paard!
en hij valt niet zuper veel uit elkaar, je ziet dat ij z'n achterhand gebruik en rekt, dus dat is goed.
verder zou ik hem in de middenstap niet té lang laten worden, iets teugel vrijheid is goed maar hij hoeft in principe zjin hele hals niet te strekken als hals strekken, het ziet er heel mooi uit en veel succes!!

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:20

wat velen al gezegd hebben inderdaad die foto valt hij niet zo uit elkaar.
Ziet er netjes uit,
Rustig aan en aan je eigen houding blijven werken,
Komt allemaal wel goed!

TRB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 21:45

Bedankt voor de leuke reacties! :D

Foto's zijn inderdaad wat van veraf genomen maar deze gaven nog een beetje een duidelijk beeld.

Mijn houding is inderdaad echt een dráma! :n Moest sowieso eerst heel erg wennen aan een dressuurzadel, zat eerst echt met m'n springbeugeltjes-maat erop! Moet er voor mezelf heel streng op zijn want is er gewoon zo bij ingeschoten.. ben er hard mee bezig maar is zo lastig! :o

Op die foto geeft ze inderdaad wel een fijn beeld. Voor mijn gevoel valt ze in de middendraf nog wat uit elkaar maar het is ook al wel een stuk vooruitgegaan. Alleen mijn houding vertekent het beeld ook zo..

Kreeg inderdaad op de coupon ook commentaar over de middenstap, moet de teugels niet 'losgooien' maar inderdaad gewoon wat toestaan en ook rechtop blijven zitten :P

Parkietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 06:51

Ja, schouders naar achter, en rug iets holler, maar voor de rest ziet het er heel goed uit!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:57

Wat een lelijk peerd.. Zo een dikke kop, en hangbuik.. :P

Gaat steeds beter, echt super dat het allemaal zo makkelijk gaat.. Idd, houding is nait best, maar die ene foto geeft ook wel een extreem beeld.. Dus Thaampie, zonder beugeltjes rijden.. :P

ManOee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:00

Ik was erbij!

Ik vind het er al goed uitzien & je geeft je verbeterpunten zelf al aan.. Hij mag inderdaad nog iets meer op het achterbeen en iets hoger in, maar dat zeg ik ook vaak tijdens het losrijden tegen je..

En inderdaad recht op zitten, schouders naar achteren. Dan wordt het beeld nog mooier!

En dat zonder beugels rijden vind ik een heel goed idee Daan, ben ik het dan ook helemaal mee eens!

Als laatste; Keep up the good work +:)+