hoe beter overstappen in stap??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jadis

hoe beter overstappen in stap??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 10:22

hey,

mijn paardje heeft een probleempje met stap. hij was erg lui in stap, hij slenterde alijd. daar ben ik dan aan beginnen werken, door hem goed vooruit te drijven en als hij een goed tempo had en dan ewoon stil te zitten en als hij dan terug vertraagde, weer wat bijdrijven, en als het drijven niet hielp, gaf ik hem drie korte tikjes op zijn achterbeen en daar reageert hij dan wel goed op. nu heeft hij door dat hij goed vooruit moet stappen en is dat zo geen probleem niet meer.

nu stapt hij niet genoeg over, en daar zou ik nog wat aan willen doen. nu hij goed vooruit is ben ik begonnen met overgangen te rijden stap-halt-stap en tempowisselingen in stap. maar zij er nog oefeningetjes die ik kan doen???

Rena100

Re: hoe beter overstappen in stap??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:25

Je moet vanuit het achterbeen gaan rijden. Dit is wel erg lastig om uit te leggen via een topic. In ieder geval, ik zal niet weten hoe!

Heb je ook een instructeur? Misschien kan die je hiermee helpen?

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:53

Les nemen is wel de beste optie :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:55

als een paard gewoon goed in stapt, en eventueel een halve voet over is dat toch al voldoende voor een gewone stap?

mvn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:22

beste is een instructeur vragen die het paard ziet stappen. wat ik je wel kan aanraden is balkjes stappen. balkjes zorgen ervoor dat het paard een actief achterbeen moet krijgen. na balkjes kan je verder gaan met caveletti. door de achterhand te trainen kan het paard uiteindelijk beter zijn benen plaatsen.