Danny (haf) trainen met stang en trens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nancy_d

Danny (haf) trainen met stang en trens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 19:24

hier een paar foto's van danny met stang en trens *D

Afbeelding

Afbeelding

lichtrijden :D
Afbeelding

verzamelen
Afbeelding

volte. kantelt zijn hoofd een beetje.
Afbeelding

Afbeelding

tenen naar buiten :o
Afbeelding

middendraf.
Afbeelding

hakken laag :o
Afbeelding

hakken laag :o
Afbeelding

benen lang maken :o
Afbeelding

inzetten volte
Afbeelding

inzetten van een volte
Afbeelding

Afbeelding

Ik weet dat mijn houding soms nog niet zo netjes is, en ik vind doorzitten op hem soms nog een beetje moeilijk,vooral met zijn middendraf :D

bedankt voor het kijken en laat een berichtje achter *D
Graag opbouwende kritiek.

AdnerB

Re: Danny (haf) trainen met stang en trens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:27

ik mis wat achtergrond informatie..zou je iets meer over de haflinger kunnen vertellen?niveau leeftijd enz? en over je eigen niveau enz? volgens mij moet je topic aan een aantal eisen voldoen anders word hij verwijders..even de regels doorlezen?
ik wil best commentaar geven maar wil ook graag eerst meer informatie weten :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:28

Hakken uitdrukken! Ik zie alleen maar geprik in de buik!
Vind het er niet erg ontspannen uitzien eerlijk gezegt!!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:31

Misschien iets meer naar de oprichting rijden
Wel mooie pony, loopt gaaf :)

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:33

Mallow schreef:
Hakken uitdrukken! Ik zie alleen maar geprik in de buik!
Vind het er niet erg ontspannen uitzien eerlijk gezegt!!

Ik vind hem nou ook niet bepaald lekker ontspannen lopen. Hij kijkt nogal gefrustreerd en vind hem ipv krachtig draven juist gehaast lijken. Als je het moeilijk vindt je hakken uit te drukken wil ik je adviseren niet met sporen te rijden. Eerst de basis helemaal onder de knie hebben voor je het je paardje lastig gaat maken.

Want hij kan leuk lopen, maar als je het net even anders aanpakt loopt hij ontspannen en dus nog mooier!

nancy_d

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 19:36

brenniie schreef:
ik mis wat achtergrond informatie..zou je iets meer over de haflinger kunnen vertellen?niveau leeftijd enz? en over je eigen niveau enz? volgens mij moet je topic aan een aantal eisen voldoen anders word hij verwijders..even de regels doorlezen?

Oke, dat wist ik niet :D Hier wat informatie..
Danny is een haflinger ruin van 13 jaar. Ik heb hem voor mijn 12e verjaardag gekregen, en nu ben ik 20. Ik rijd M2, + 14 winst met hem, en start tussen de paarden.
Mijn eigen niveau is M2, heb samen met hem alles geleerd. *D
Genoeg informatie? :D

en ik prik hem niet alleen maar in zn buik,dat lijkt misschien heel erg op de foto's, en hij is zelf soms best sloom. Sporen trek ik alleen aan als ik met hem ga trainen, en op wedstrijd,dus het is niet zo dat ik altijd met sporen rijd. hij is soms niet de makkelijkste, vaak lijkt het wel zo ;)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:41

Ik vind het een hele beste Haflinger, maar hij loopt niet mooi in balans op de foto's, lijkt wat gehaast en ondanks dat hij wel een goed achterbeen heeft valt hij te vaak op de voorhand. Ik zou wat een rustiger tempo zoeken, waarbij hij zijn bekken kan kantelen om zo tot dragen te komen. Dan kan jij de draf ook makkelijker uitzitten. Ik vind dit er niet nog direct Z waardig uitzien, maar ik realiseer me natuurlijk dat het momentopnamen zijn.

Veel succes verder, jullie zijn een aansprekende combinatie verder en je geeft zelf al aan dat er nog wat verbeterpunten zijn. :)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:42

bedankt voor de info..
hier de punten die mij opvallen..ten eerste vind ik het een leuke haf!

*sporen of af doen of goed op je benen gaan letten,je prikt erg veel in zijn buik
*op het goede been lichtrijden
*stang gebruik minderen,op sommige fotos werkt hij best scherp in
*je haf mag wat ronder lopen in de hoofd/hals houding
*ik zou graag minder spanning willen zien,hij loopt eerder gehaast(mede door spoorgebruik) dan ontspannen en nagevelijk
*cap???

sorry als het erg bot over komt maar ik vind de fotos niet echt een fijn plaatje geven,er zal nog veel aan jullie beide gewerkt moeten worden :)
succes!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:43

Wat een mooie haflinger

Maar omdat ik 'cometaar' moet geven.

Probeer niet je been om te trekken maar mooi je hakken laag te houden.
en tja cap is eigen verandwoording haha.

nancy_d

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 19:44

Lante schreef:
Ik vind het een hele beste Haflinger, maar hij loopt niet mooi in balans op de foto's, lijkt wat gehaast en ondanks dat hij wel een goed achterbeen heeft valt hij te vaak op de voorhand. Ik zou wat een rustiger tempo zoeken, waarbij hij zijn bekken kan kantelen om zo tot dragen te komen. Dan kan jij de draf ook makkelijker uitzitten. Ik vind dit er niet nog direct Z waardig uitzien, maar ik realiseer me natuurlijk dat het momentopnamen zijn.

Veel succes verder, jullie zijn een aansprekende combinatie verder en je geeft zelf al aan dat er nog wat verbeterpunten zijn. :)

Bedankt voor het advies, hier heb ik wat aan! *D

nancy_d

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 19:45

plutolover schreef:
Wat een mooie haflinger

Maar omdat ik 'cometaar' moet geven.

Probeer niet je been om te trekken maar mooi je hakken laag te houden.
en tja cap is eigen verandwoording haha.

ja inderdaad, dat vind ik soms nog wel is moeilijk :o

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:46

nancy_d schreef:
brenniie schreef:

Oke, dat wist ik niet :D Hier wat informatie..
Danny is een haflinger ruin van 13 jaar. Ik heb hem voor mijn 12e verjaardag gekregen, en nu ben ik 20. Ik rijd M2, + 14 winst met hem, en start tussen de paarden.
Mijn eigen niveau is M2, heb samen met hem alles geleerd. *D
Genoeg informatie? :D

en ik prik hem niet alleen maar in zn buik,dat lijkt misschien heel erg op de foto's, en hij is zelf soms best sloom. Sporen trek ik alleen aan als ik met hem ga trainen, en op wedstrijd,dus het is niet zo dat ik altijd met sporen rijd. hij is soms niet de makkelijkste, vaak lijkt het wel zo ;)

Maar je doet het dus wel, dat buikprikken..
Ik denk dat ik je niet hoef te vertellen dat sporen zijn gemaakt om je hulpen te verfijnen, en niet om hem mee vooruit te prikken.. Als je zegt dat hij soms best sloom is, zou ik me eerst daar eens op focussen. Ik vind het er opzich wel netjes uitzien.. maar ik zie een erg gespannen kop op je paard zitten, en een paard wat gigantisch op zn voorhand kanteld, omdat hij waarschijnlijk zn evenwicht niet goed verdeeld krijgt.
Om je hulpen te verfijnen zou je juist niet moeten prikken. Op een gegeven moment worden paarden 'stom' voor de sporen, en dan ben je denk ik nog verder van huis!
Ik zou toch echt eerst even aan je basis gaan sleutelen. Ik vind het de laatste tijd erg jammer dat je steeds meer mensen ziet die er meteen sporen en zware bitten ingooien, zonder dat de basis er echt heel goed inzit :)

nancy_d

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 19:56

brenniie schreef:
bedankt voor de info..
hier de punten die mij opvallen..ten eerste vind ik het een leuke haf!

*sporen of af doen of goed op je benen gaan letten,je prikt erg veel in zijn buik
*op het goede been lichtrijden
*stang gebruik minderen,op sommige fotos werkt hij best scherp in
*je haf mag wat ronder lopen in de hoofd/hals houding
*ik zou graag minder spanning willen zien,hij loopt eerder gehaast(mede door spoorgebruik) dan ontspannen en nagevelijk
*cap???

sorry als het erg bot over komt maar ik vind de fotos niet echt een fijn plaatje geven,er zal nog veel aan jullie beide gewerkt moeten worden :)
succes!

Met mijn benen ben ik hard bezig, en lichtrijden doe ik eigelijk altijd op het goede been,misschien nu toevallig een keertje niet, en heb ik daarna van been gewisselt.
ik heb hem niet constant zo gereden ben eerst begonnen met lang en laag rijden. (los rijden)
Hij lijkt misschien gehaast,maar hij loopt vrij ruim, en ik moet hem eerder zelf voorwaarts houden, anders loopt hij liever op zn dooie gemakkie ;) en foto's zijn altijd moment opnamens ;) een cap gebruik ik bij hem niet, toen ik hem net kreeg wel, maar toen was die nog wat jonger en ondeugend. nu doet hij helemaal niks meer, ik kan alles met hem doen, ga ook vaak met hem zonder zadel naar het strand en kan ook gewoon zonder iets in de bak met hem rijden,zo braaf is hij. daar heeft iedereen zijn eigen mening over :D als ik andere paarden rijd, en ik ken het paard nog niet zo goed, of het paard is nog wat ondeugend, heb ik altijd braaf mijn capje op ;) maar mn eigen paardje, ken ik door en door *D

maar toch bedankt voor het commentaar ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:00

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Bovendien is de richtlijn 1 topic per week, en dit is je 2de topic.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.