Iemand truucje voor mijn vreselijke houding?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

swe3tnesS1

Iemand truucje voor mijn vreselijke houding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 14:13

Hallo,

Ik rij ontzettend erg met mn tenen naar buiten en mn knieën dus ook, en mn benen steek dus te ver naar voren die moeten veel meer naar achter..

Iemand truucjes?

Groetjes

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:14

wat je kunt proberen is met een touwtje je beugels aan de singel vast ge maken, dan hebben je benen igg al de goede houding,,, voor de rest; goed oefenen ;)

edit: wel een dun touwtje dat kapot knapt als er iets gebeurd..

Anoniem

Re: Iemand truucje voor mijn vreselijke houding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:16

Voor dit soort problemen bestaan geen trucjes. Wat wel helpt is zitles, een instructeur die ziet waar het verkeerd gaat, en je ook op die punten helpt :)

Heb je toevallig ook een holle rug als je rijdt?

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:17

Echt trucjes heb ik daar niet voor. Mijn zit was vroeger ook niet zo geweldig goed, maar deze is al verbeterd. Bij mij is dat gelukt door:
1. te vragen aan mijn lesgeefster extra op mijn houding te letten en me hierop te wijzen als ik aan 't rijden ben
2. te vragen aan een vriendin om mijn pony te longeren terwijl ik erop zat en dan puur te letten op mijn zit. Dit kan je doen met / zonder zadel (zonder is zelfs misschien iets beter). Die vriendin heeft me toen ook extra gewezen op de dingen waar ik op moest letten.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:18

Je kan schuine blokjes in je beugels proberen

hope1898

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:08

om je houding te verbeteren kun je bijv. veel zitten op een fitnessbal, dit helpt al enorm om je balans te verbeteren, succes!

Annumarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:11

Maak een afspraak met je moeder/vader/instructrice etc.: je krijgt van hen 2 briefjes van 5 euro (of tien euro of meer, net wat het hen waard is) en die klem je tussen je knie en het zadel, aan allebei de kanten 1. Als je ze dan na een uur rijden (of een half uur in het begin) nog steeds vastgeklemd hebt tussen je knie en het zadel mag je ze houden!

Dan leer je je knieen wel aan te sluiten!

Veel succes!

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:14

Ik ga mee met Yamcha.

Daarnaast is het geen goedkope truc maar een goed zittend zadel doet ook wonderen. Het liefst een zadel met goede kniewrongen waar jij goed in past.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:26

Voor de tenen en knieen naar buiten weet ik niet direct een 'truukje'. en een les van iemand die goed weet hoe je moet zitten en je dat ook goed kan uitleggen is echt heel leerzaam (maar ook lastig om die te vinden!)

Ik weet wel een oefening waar ik veel aan heb gehad:
- oefen veel de verlichte zit in draf. en dan zo, dat je echt in de verlichte zit kan blijven. Dat kan alleen maar, als je je onderbenen naar achteren kan houden en je op die manier je balans kan houden. niet teveel naar voren zitten, niet te ver naar achteren.
- lukt dat, dan ga je in de draf in de verlichte zit, en gaat 1x zitten en daarna weer in de verlichte zit.
- lukt dit, dan ga je bijvoorbeeld 1x zitten en 4x staan. Je gaat uiteindelijk 1x zitten en 2x staan. Je zal merken dat het zitten uiteindelijk niet echt meer zitten is. Je raakt bij wijze van spreken je zadel alleen maar aan. Als je het staan-staan-zit niet kan volhouden, dan is je balans niet goed.
- Pas als als je goed kan staan-staan-zitten, kan je proberen normaal te lichtrijden.

succes!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:26

Je kan eens vragen of iemand als je stilstaat voorzichtig je been goed neer wilt leggen hoe hij hoort en zelf dat gevoel dan proberen te zoeken en beetje bij beetje een betere beenligging krijgen.

irma1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:57

Wat bij mezelf altijd wel goed helpt als ik druk op de beugels houd met de buitenkant van mn voet, dan draaien je tenen automatisch naar binnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:58

Annumarie schreef:
Maak een afspraak met je moeder/vader/instructrice etc.: je krijgt van hen 2 briefjes van 5 euro (of tien euro of meer, net wat het hen waard is) en die klem je tussen je knie en het zadel, aan allebei de kanten 1. Als je ze dan na een uur rijden (of een half uur in het begin) nog steeds vastgeklemd hebt tussen je knie en het zadel mag je ze houden!

Dan leer je je knieen wel aan te sluiten!

Veel succes!

Vind ik nou weer niet zo'n slimme tip, daar leer je van klemmen...... wat als je op een hypergevoelig paard rijdt die op een heel lichte aanraking al gaat? Dan heb jij een gigantisch probleem....... mijn rijpaard gaat al voorwaarts als je je rug iets bol maakt. Bij hem kan ik je niet aanraden te klemmen, dan ben je écht levensmoe :=

Bij paarden die elektrisch aan het been zijn, zou ik deze tips niet gebruiken (en idd al zéker niet met kapstokjes rijden)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:03

hoe zit het dan met dat ik een instructrice van een pensionklant hoor zeggen dat je moet klemmen/knijpen met je bovenbenen om te stoppen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:08

Lijkt me een heel slecht idee eigenlijk :=

Je rug iets hol maken, en je benen lang, even heel fanatiek je hakken uitdrukken zeg maar, is voldoende. Eventueel een ophouding met je hand geven, maar vaak niet eens nodig.

Gekkie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:20

veel oefenen!
ik ken iemand die had de beugelriem vastgemaakt aan de singel!
zo kon ze de voeten ook niet naar buiten draaien

TVerheijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:58

oefenen zonder beugels, of zonder zadel

brightness

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:32

Tja ik snap precies wat jij bedoelt ik heb dat probleem nu ook . alleen bij mij is het een andere oorzaak . ik heb gelleerd met mijn gewicht en stem het paard zoveel mogelijk voorwaarts te krijgen . waardoor het net lijkt of mijn kont vast zit aan het zadel en mijn benen los zitten en het paard bijna niet raken ( wat min of meer ook wel zo is. ik heb altijd last van verlies van mijn beugels daardoor omdat mijn voeten dus ook vaak naar buiten draaien . komt omdat ik les kreeg op een paard dat niet bomproof was zeg maar. veel succes !!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:36

Je moet jezelf een keer laten filmen door iemand. Of een keer met je paard voor een spiegel gaan staan (als je een spiegel bij de bak hebt).
Door naar jezelf te kijken blijft dat beeld op je netvlies staan en ga je er automatisch beter om denken.
Truucjes met touwtjes zou ik niet proberen. De kunst is dat je er gewoon steeds zelf om denkt en daar kan het kijken naar een rijfilmpje van jezelf heel goed bij helpen!