hoe concentreren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

hoe concentreren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 11:45

Hoe leer ik mezelf met rijden beter te concentren. Ik merk als ik me beter concentreer (bijv met een proefje oefenen) dat stanley zich ook beter kan concencteren. Ik let dan niet op het rond rijden. Maar meer op het proefje dat ik het goed moet rijden. ondanks dat hij dan niet rond loopt rij ik dan veel lekkerder omdat hij dan op mij let.

Maar als ik gewoon ga rijden lukt het me niet!. Met de les lukt het me weer wel. Maar met zelf rijden niet waardooor ik steeds meer op me haflinger ga letten. En me steeds weer ga zitten ergeren als hij wat verkeerds doet.

Hoe kan ik het beste me concentratie bij mij houden. Ik kan moeilijk elke dag proefjes gaan rijden haha :P

troi

Re: hoe concentreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:22

Wat bij mij goed werkt is om voor het rijden een aantal doelen te bedenken, bijvoorbeeld mooie overgangen (prompt/nagevelijk etc) stap-draf en en draf-galop en weer terug, en daar op te focussen. Dan kan ik heel geconcentreerd rijden. Heb ik geen doelen en rijdt ik er maar wat op los dan gaan mijn gedachten ook alle kanten op en rijdt ik lang zo lekker niet.