Ik kocht haar in Augustus 2008, toen was ze net zadelmak en heb toen tot en met begin september op haar kunnen rijden. Het rijden wat we toen deden was 2x in de week even 20min totdat ze braaf was want ze was érg moeilijk omdat ze (bleek achteraf) last had van haar kaak.
Ze heeft toen van november 2008 t/m april/mei 2009 last gehad van een ontsteking in haar kies (is getrokken in januari, etc. etc.) ze heeft veel antibiotica gehad en is hier erg ziek van geweest. Ze heeft toen na die april/mei 2009 t/m augustus 2009 op een groot stuk land mogen staan om weer helemaal bij te komen. Toen daarna ben ik verhuisd (wegens studie) en heeft ze van september 2009 t/m maart 2010 op een ander stuk land gestaan. Mede door het barre weer die winter heb ik ook niet kunnen rijden.
Omdat de studie niet beviel ben ik terug verhuisd, en staat ze sinds maart 2010 weer hier. Ik had het toen nog erg druk met school want heb de studie wel afgemaakt (wou m'n propedeuse halen) dus ben vooral weer begonnen met longeren, ook voor haar weer om wat spieren op te bouwen en te wennen want ze had al een hele tijd niets gedaan en was nogal onrespectvol tegenover mij en een beetje 'verwilderd' door die kudde.
Vanaf eind juni 2010 ben ik weer begonnen met rijden. Ik ben haar nu dus aan het doorrijden en dat is ook ons niveau. Ik rijd zo'n 4x per week gemiddeld 30min. Af en toe vervang ik dat eens door longeren met pessoa of iets anders.
Toen ik in juni 2010 begon met doorrijden was ze niet erg makkelijk, ze wou vaak onder mij uit rennen en was niet aan mijn been, ze stak haar hoofd zo hoog mogenlijk in de lucht en wou niets weten van het bit.
Heb toen een ander bit gekocht, en ben gewoon gaan rijden met heel veel geduld en nu is ze al véél rustiger en wil ze het bit ook aannemen, al is ze nog wel erg onrustig. Ze is ook al veel beter aan mijn been, maar met galop ben ik nog niet bezig omdat ze eerst helemaal actie = reactie moet zijn en dat is nog niet helemaal zo. Ik heb ook les, heb nu een keer les gehad en dat beviel ook goed.
Ik zie op de foto's dat ze af en toe erg diep loopt, dit komt mede omdat ze nog zo onrustig is met haar hoofd maar ik ben al blij dat ze het bit in ieder geval accepteerd en aanneemt.
Verder zie ik zelf veel verbeterpunten in mijn houding.
Hier zijn de foto's:
1. Instappen

ze is hier vaak nog wat dribbelig
2. Instappen

mijn benen!
3. Instappen

Hier word ze al wat rustiger
4. Beginnen met draven

5.

6.

7.

8.

9.

10. Even stappen tussendoor

11. Even uitschuiven in de hals, ze wil mn hand wel volgen..

12. Halthouden, dat doet ze echt al op een hele ophouding

13.

14. Hier een typisch voorbeeldje van wanneer ze te diep gaat

15.

Opbouwend commentaar is zeer welkom!

Groetjes Tessa