Libelle weer aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

salatiga1995

Libelle weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 20:22

Eindelijk is het me gelukt om iemand te vinden die foto's wil maken van mij en Libelle
Het is al een tijdje terug maar door vakantie had ik niet de tijd om ze te plaatsen hier op bokt.

Ik ben zeer tevreden over de foto's ondanks mijn vreselijke houding.
Ik weet dat ik mijn handen breed (en soms zelfs vast op mijn bovenbenen) zet, ik hoef hier geen commentaar op dat ben ik aan het verbeteren ;)
We zijn ook erg bezig om de achterhand van Libelle wat meer erbij te krijgen, dat is op deze foto's nog niet helemaal 100% ondertussen gaat het al beter :)
Libelle is trouwens een 7 jarige KWPN merrie, die ondertussen al meer dan een half jaar van mij is.
We zijn nog druk bezig om wat meer naar elkaar toe te groeien, maar verbetering vind ik zelf wel zichtbaar :o
In April zijn Libelle en ik ook wedstrijden gestart, we zitten nu uit 2 wedstrijden op B+4 :D
Genoeg gezeur hier zijn de foto's ::

Afbeelding
Haar lekkere koppie <3

Afbeelding
Stappen, mijn handen zijn vreselijk ;(

Afbeelding
Nog een keer stappen

Afbeelding
Draven, ik ben lekker geld aan het zoeken :n

Afbeelding
WOOW! Ik kijk vooruit :D en m'n buitenhand is goed :9

Afbeelding
Stappen tussendoor

Afbeelding
Zo zit ik beter :D

Afbeelding
En weeer kijk ik vooruit :P

Afbeelding
Valt op de voorkant, is ook onze slechte hand ;(

Afbeelding
Galopje, daar val ik heel snel naar voren ..

Afbeelding
Weer galop, nu zit ik recht! Jammer van het geld zoeken ..

Afbeelding
Trots <3

Afbeelding
Hier ga ik weer bol zitten :(

Afbeelding
Lalala ik kijk naar voren :))

Afbeelding
Ruim drafje :9

http://static.horsetycoon.nl/fotoalbum/44023/246062.jpg
En nog even lekker draven, jammer van het hoofd dat ze hier kantelt :(

Graag opbouwend commentaar!
We zijn nog aan het leren ;)

Groetjes

PS : Kwaliteit is zwaar achteruit gegaan door het uploaden ..

noor14

Re: Libelle weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:43

Ik vind het er al goed uitzien!
Hij heeft genoeg lengte in de nek, al zou het nog wat meer mogen.
Ik heb niet het idee dat je hem in de krul trekt, maar door te rijden in die nageeflijkeid te krijgen.
Je bent echt goed op weg en dat geld krijg je wel binnen door veel prijzen te winnen ipv te zoeken :D

Het is wel echt een mooi paard!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:53

Mooie bles heeft je paardje!
Ik heb ook niet het idee dat je haar in de krul trekt maar ik heb wel het idee dat je nog teveel met de voorkant bezig bent, dat zie je aan je houding ook terug.
Probeer echt op je handen te letten en blijf rechtop zitten, hoe moeilijk het ook is (heb er ervaring mee, volg zelf inmiddels ook zitles omdat ik het zonder hulp niet opgelost krijg).
Misschien dat je voor de 'gein' eens een keer met lange teugels lang en laag kan rijden, totaal niet aan de voorkant zitten en puur rijden op activiteit, kijken hoe dat voelt en hoe zij dan loopt.

edit: hem even in haar veranderd :+
Laatst bijgewerkt door Delaja op 23-08-10 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:59

Wat leuk, ook een Libelle! Ik heb er ook 1. Libelle is niet haar stamboeknaam neem ik aan? Die van mij is nl. 17 ;) .

Je bent al op de goede weg, denk erom dat je haar ook rechtzet en niet alleen maar met stelling rijdt.

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:02

Oeh, die kan lekker draven of niet? :D

Zoals je zelf aangeeft je handen bij elkaar houden, en rechtop dragen.
Ondanks dat je ze zo breed houdt vind ik het er niet onvriendelijk uitzien. :)

Ze mag nog meer bij elkaar lopen, wat je zegt de achterhand er meer onder en ik vind dat ze voor iets ronder mag.
En ik denk dat ze ook wel actiever mag lopen, maar dat is van foto's af moeilijk te zien..

Veel succes nog :)

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 10:50

Dank jullie wel voor de tips en reacties, ik ga er wel aan werken, de laatste tijd heb ik niet zo veel problemen meer met mijn handen, dat komt omdat ik hier op deze foto's mijn teugels ook erg lang heb zitten ;)
En ik merk dat zodra ik weet dat er foto's gemaakt gaan worden, dat ik gelijk aan de voorkant ga zitten om haar mooi te laten lopen, ik weet fout fout fout maar dat heb ik heel snel. Ook als mensen komen kijken tijdens het rijden :Y)

@Delaja : Ik heb de laatste paar dagen met lange teugels gereden om het weer op te bouwen na haar vakantie van meer dan 3 weken op het weiland. Maar als ik de teugels los laat dan loopt ze als een sterrenkijker .. En hoe erg ik met dan ook ontspan ze gooit elke keer haar hoofd weer omhoog ..

1dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:44

hey lian.
ziet er goed uit hoor!!! vergeleken met de vorige keer dat ik ben wezen komen kijken.
wat de meeste al zeggen je handen mag je net wat meer dragen en niet te wijd zetten. probeer verder rechtop te zitten en je schouders goed naar achteren te doen.

als je 5 sep. wedstrijd hebt probeer ik zeker te komen kijken bij jullie, wil der wel weer een keer zien!!!

Popcorn19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:49

Ik denk dat je handen ook meer moet dragen en minder breed moet zetten, je zet ze een beetje vast op je benen. Verder leuke combi en erg leuk paardje

Succes.

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:06

Hee,

bekend paardje is dat (stond bij mij op stal)
Ziet er goed uit hoor, je bent vriendelijk in je rijden. Probeer haar wel iets bij elkaar te rijden, vind de achterhand er niet genoeg bij. Inderdaad zoals gezegt iets minder met de voorkant bezig zijn.\

Succes!

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:17

Het ziet er redelijk netjes uit, idd je handen vallen het meest op. En in de bochten vallen jij en je paard wat naar binnen. Probeer goed recht te blijven zitten en je binnenbeen tegen je paard aan te houden zodat hij ook recht op z'n benen blijft en z'n hoofd dus niet kantelt. Mijn paard doet dat ook en ik heb er van mijn instructeur laatst een oefening voor geleerd, die ook een ingezakte rug op latere leeftijd voorkomt. Je kunt dan beter eerst het hoofdstel indoen en het zadel op. Dan ga je recht voor het paard staan en trek je zacht aan het hoofd van je paard, aan de bovenkant van het hoofdstel (symetrisch dus). Het is de bedoeling dat hij dan met je handen meegaat naar beneden. Doet hij dat niet, dan geef je wat meer druk. In het begin zal hij zich snel vastzetten in de rug, maar na enkele dagen (een kwartiertje per dag) die oefening te hebben gedaan krijg je ze echt letterlijk met de neus op de grond. Zorg wel dat hij niet stiekem achteruit schuifelt, want dan kan hij zich alsnog vast zetten door zijn voorbenen te strekken. Ook in het zadel voel je echt een enorm verschil na enkele keren al! Ik wou dat ik die oefening al een paar jaar eerder kende...

NoowNoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:29

Hakken uitdrukken soms. Drijven met je boven benen. In de volte val je naar binnen. Goed meezitten met je paard. Voor de rest ziet het er keurig uit! :P

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:47

hee, die foto's heb ik gemaakt .. lol
je rijd wel netjes vind ik, maar wat al eerder was gezegd iets minder met de voorkant bezig zijn.
Verder weet ik dat het wel goed komt met jullie :P

bobobo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 20:21

Wat een leuke naam zeg! :D
Inderdaad op je handen letten, maar verder ziet het er netjes uit. :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 20:27

Het ziet er absoluut niet verkeerd uit, maar ik denk dat een aantal problemen die je zelf al aangeeft over je houding en zit, verholpen kunnen worden. Als je goed kijkt naar foto 6, zie je dat het zadel wat achterover ligt. Jij komt daardoor verder achterin je zadel te zitten, en je kunt je been niet mooi lang houden. Waarom heb je een bontje onder het zadel? Ik heb namelijk het idee dat dat een van de oorzaken is, dat die het zadel aan de voorkant onnodig hoog laat liggen.

xriannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 20:30

Wat een leuk paard, leuke aftekeningen!
ik vind dat je je binnenhand veel te ver van de hals hebt en deze komt op sommige foto's wel streng over!
verder ziet het er netjes uit, probeer ook vooruit te kijken!

Kianlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:39

Ziet er goed uit!
leuk sjabrak heb je ook;)
probeer alleen je handen iets meer bij elkaar te houden op de eerste foto's heb je ze een beetje uit erlkaar
en zet ze niet vast op je benen voor de rest ziet het er netjes uit hoor!:)