V.D. Farilla @ work in roze!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DeadxStar

V.D. Farilla @ work in roze!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 20:06

Dit is mijn eerste topic met Farilla.
Deze foto's zijn van de 4e keer dat ik erop zat.

Farilla is niet van mij ;)

Het is nog lang niet perfect, maar daar werken we aan :D
We rijden dus ook geen bepaald niveau.
Farilla is een Arabisch Volbloed merrie (Mel Rintin x Mel Orilla).

Ik rijd haar pas sinds kort, dus wees niet te streng :P
Ik rijd niet elke dag, we wisselen het lekker af met longeren, balkjes draven, naar buiten etc.

M'n houding, daar wordt ook aan gewerkt.
Eigen puntjes:

- hakken uitdrukken
- knik in armen
- rechter zitten (val snel naar voren)
- schouders naar achter
- pianohandjes
- te strenge binnenhand
- en er ligt geen geld in de bak! :+

Foto's staan wel ongeveer op volgorde.
Heb geen foto's van het losstappen :)

Afbeelding
[1] Net aan het draven

Afbeelding
[2]

Afbeelding
[3] Miscommunicatie..

Afbeelding
[4] Linksom is de lastigere kant!

Afbeelding
[5] Maar dat gaat steeds..

Afbeelding
[6] .. ietsje beter!

Afbeelding
[7] Binnenhand! :+

Afbeelding
[8] Beter :j

Afbeelding
[9] idem dito :)

Afbeelding
[10] :)

Afbeelding
[11] Fijn beeld!

Afbeelding
[12] Galop vind ze ook erg moeilijk..

Afbeelding
[13]

Afbeelding
[14] Lekker uitstappen :)

Afbeelding
[15] <3

http://94.100.124.155/1071700001-107175 ... __Qhv.jpeg
lekker douchen :P

Opbouwend commentaar is welkom.
Eigen commentaar heb ik bovenaan ook al gegeven, dus dat weet ik allemaal al ;)
Laatst bijgewerkt door DeadxStar op 23-08-10 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

johanne

Re: V.D. Farilla @ work in roze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:14

misschien is het een idee om hem eerst lang en laag te rijden, zodat die losser wordt in de rug. Lijkt namelijk dat ie soms ook gewoon in die houding blijft hangen en niet echt ontspannen is, maar alleen in de krul blijft lopen. Is ie dan lekker los dan pas oppakken. succes

Niekj_Jente

Re: V.D. Farilla @ work in roze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:18

Ik vind het ponytje erg boos kijken op de foto's zeg!
Ook je houding, hou een knik in je ellebogen, polsen netjes rechtop en ga ontspannen zitten,

ook vind ik dat je erg veel bezig bent met de voorkant, je lijkt nogal te trekken totdat het paard zijn hoofd buigt! Laat haar eerst een lekker uitzichzelf zakken lekker ontspanning erin brengen, veel halsstrekken etc.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 20:21

Als ze niet ontspannen zou zijn in haar rug, waarom zou ze dan wel 'in de krul' blijven lopen..?
Juist doordat ze ontspant, gaat haar hoofd zakken. Zoals foto 9 bijvoorbeeld, daar zie je goed dat ik niet aan de voorkant zit :)

De eerste paar foto's is ze ook nog niet genoeg ontspannen, daar probeer ik haar los te rijden.. Daarna gaat ze lekker ontspannen :j

Enne, het is een haar :P Haha.

@ niekj_jente, dat lijkt inderdaad zo, maar ze is aan dat oog blind ;) Dus het lijkt alsof ze heel boos kijkt.. Heb ook een normale hoofdfoto (niet van het rijden dus), waar het ook zo lijkt.
haar oren liggen ook niet in haar nek, maar alle geluiden eromheen zijn blijkbaar erg interessant ;)

Ik ben totaal niet bezig met de voorkant.. Trekken? Sorry, dan moet je echt beter kijken..
Zoals ik net al zei, op foto 9 zie je heel goed dat ik juist NIET trek.

Juist vanaf foto 8, kon ik haar zowat op 2 vingers rijden.

En als je de OP leest, over mn houding heb ik zelf al commentaar gegeven, dus wat ik al weet, hoef je niet te herhalen ;)

En dan denk je opbouwend commentaar te krijgen.. :=
Laatst bijgewerkt door DeadxStar op 23-08-10 20:23, in het totaal 2 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:22

Leuke Pony!

Alleen, als ik eerlijk moet zijn heb ik een aantal puntjes;

De foto waar je zegt Fijn beeld! vind ik eigenlijk alles behalve een fijn beeld geven.. (lang) maar vooral laag zou beter zijn. de pony kropt zich op en drukt de rug weg. ook vind ik je erg streng met je handen.
ik zou eerst lekker aan elkaar wennen. met vooral een langere teugel en hem lang en laag rijden.

Succes

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:22

Ten eerste, mooi dier!

Hij kijkt op alle foto's erg boos, en lijkt in de krul getrokken te worden. Ook drukt hij op de laatste foto's zijn rug erg weg.

Hoe loopt ie als je hem helemaal lang laat? Probeer eerst de ontspanning op te zoeken en dan pas meer te vragen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:24

DeadxStar schreef:
Als ze niet ontspannen zou zijn in haar rug, waarom zou ze dan wel 'in de krul' blijven lopen..?
Juist doordat ze ontspant, gaat haar hoofd zakken. Zoals foto 9 bijvoorbeeld, daar zie je goed dat ik niet aan de voorkant zit :)

Omdat ze haar rug wegdrukt en dit niet in de krul lopen is maar in elkaar getrokken lopen om het even hard uit te drukken

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:25

Ik heb maar 1 tip, neem les :=
Ik denk dat je wat reacties gaat krijgen want je dwingt pony lief gewoon in een houding.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:26

DeadxStar schreef:

Op foto 9 loopt ze niet ontspannen aan de teugel. Ze loopt achter je hand.
Ze hoort juist je hand op te zoeken en dan ontspannen naar beneden te gaan. Nu houdt ze zich bovenin vast.

Foto 5 is juist een betere foto.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 20:28

Waar aan zie jij dan dat ze haar rug weg drukt?
Want dat was totaal niet het geval..

En hoezo in elkaar getrokken?

Sorry hoor, maar zoals ik al eerder zei, zit ik totaal NIET aan de voorkant.

Heb nu alweer spijt van een HAW topic :=

@ SETEFURII, denk je dat dat niet de planning is?
Maar jij reed waarschijnlijk je paard/pony al perfect toen je er voor de 4e keer op zat :=
Ik dwing helemaal niets.

Nu weet ik weer waarom ik zo lang geen HAW topic heb geopend.

Tips zijn teveel gevraagd (op een paar reacties na ;) )
Laatst bijgewerkt door DeadxStar op 23-08-10 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:28

Leuk een topic van jou en fariel. Jullie gaan dalijk vanzelf met sprongen vooruit. Nieuwe combinatie is even wennen en de knoppen zoeken.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:29

Ze loopt niet ontspannen 'in de krul'.
Ze loopt in een gedwongen houding, niet helemaal jouw schuld hoor want je zit inderdaad niet aan de mond.
Probeer haar met een losse teugel lekker los te rijden.
Zo laag mogelijk, daar wordt haar rug sterker van en dan gaat ze ook 'goed in de krul'.
Succes met je mooie Arabiertje! :j

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:29

Probeer haar eerst eens meer voorwaarts neerwaarts te krijgen, zoals op deze foto:

Afbeelding

Edit; wel iets minder het neusje eruit als op deze.
Laatst bijgewerkt door Calimero_ op 23-08-10 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:30

DeadxStar schreef:
Waar aan zie jij dan dat ze haar rug weg drukt?
Want dat was totaal niet het geval..

En hoezo in elkaar getrokken?

Sorry hoor, maar zoals ik al eerder zei, zit ik totaal NIET aan de voorkant.

Heb nu alweer spijt van een HAW topic :=

@ SETEFURII, denk je dat dat niet de planning is?
Maar jij reed waarschijnlijk je paard/pony al perfect toen je er voor de 4e keer op zat :=

Ze zeggen ook niet dat je aan de mond zit.
Maar wel dat ze haar rug weg drukt.
En dat is zeker het geval, kijk maar goed, een paard moet zijn rug opbollen en dat doet de jouwe niet.
Totaal niet erg hoor, dit is je 4e keer dat je erop zit dus dat vind ik helemaal niet zo raar. ;)

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 20:30

Ambrasoft schreef:
Ze loopt niet ontspannen 'in de krul'.
Ze loopt in een gedwongen houding, niet helemaal jouw schuld hoor want je zit inderdaad niet aan de mond.
Probeer haar met een losse teugel lekker los te rijden.
Zo laag mogelijk, daar wordt haar rug sterker van en dan gaat ze ook 'goed in de krul'.
Succes met je mooie Arabiertje! :j

Kijk, hier heb ik wat aan! +:)+

Dankjewel voor de tip, hier gaan we ook zeker aan werken.
Maar veel mensen hier verwachten dat het al allemaal perfect is als je er voor de 4e keer opzit..
Terwijl het inderdaad nog wennen is en de 'knopjes' zoeken zoals Marlis zegt.

Maar kiwiwitje zegt dat wel, die vind me streng met mn handen. Terwijl dat juist niet het geval is hier :)

Kimenlinda: dankje voor de foto, das altijd handig :j

@ talonios: Opbouwend commentaar, graag! Maar dat negatieve gedoe slaat nergens op. Normaal brengen kan ook :j
Dankjewel, over een tijdje komen er zeker weer foto's :j
Maar genoeg mensen hier denken ook dat je binnen een week een goede instructeur/instructrice hebt :P
Zo werkt het niet helaas.

@ kiwiwitje: En daar gaat het dus om, hoe veel reacties hier geplaatst worden, komen over alsof ik onwijs zit te trekken en te plukken, terwijl dat niet zo is. Daarom zouden bepaalde mensen is wat normaler moeten reageren :)
Laatst bijgewerkt door DeadxStar op 23-08-10 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:30

DeadxStar schreef:
Juist vanaf foto 8, kon ik haar zowat op 2 vingers rijden.

:=

Bij HAW weet je dat je nu eenmaal opbouwend en over het algemeen (vaker) wat negatieve kritiek kunt verwachten. Zeker als er nog genoeg verbeterd kan worden.

Vanaf foto 8 is ze zo los omdat er juist helemaal geen contact meer is. Zoals anderen al schrijven loopt ze hier in een bepaalde houding en juist daar moet je haar net even wat voorwaartser weer uit rijden om de verbinding te herstellen. Je hebt je punten al aangegeven in het OP en probeer de positieve kritiek mee te nemen in he training. Niet teveel tegelijk willen en lekker laag en rond rijden en af en toe wat oppakken. Zorg voor een mooie ontspanning over de rug, mond en alle 4 de benen. Het is een prachtig paardje, dus wees er zuinig op.
Ben benieuwd naar de foto's als jullie een paar maanden verder zijn!!

Succes samen

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:31

Dus jij wil beweren dat de pony lekker over zijn rug loopt? neem les. en leer je pony laag (en rond) te lopen. en probeer der uit deze opgekropte houding te laten lopen. dat inelkaar getrokken. het ziet er zo uit, niet dat jij persee het doet.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:34

DeadxStar schreef:
Juist doordat ze ontspant, gaat haar hoofd zakken. Zoals foto 9 bijvoorbeeld, daar zie je goed dat ik niet aan de voorkant zit :):=

Ik zie haar op nog geen enkele foto haar hoofd zakken! Laat die teugels lekker lang laat haar hals zakken en blijf haar lekker voorwaarts rijden..

DeadxStar schreef:
Ik ben totaal niet bezig met de voorkant.. Trekken? Sorry, dan moet je echt beter kijken..
Zoals ik net al zei, op foto 9 zie je heel goed dat ik juist NIET trek.:=

Ik zie op de foto's dat je zeker te veel met de voorkant bezig bent, ik zie hier echt een pony'tje wat in een eigen houding blijft lopen.
Gooi die teugels lekker los en laat haar ontspannen,

Het is een prachtig paardje en jullie komen er wel!

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:36

Ik ga met de andere mee.
neem les je mag dan wel niet aan de voorkant zitten maar je pony loopt echt opgekropt.
Ik hoop dat je wat met de adviezen doet het gaat zeker beter als je een paar maanden verder bent met dit leuke paardje

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 20:39

@ talonius: Opbouwend, graag! Maar dat negatieve gedoe slaat nergens op.. Ze kunnen het toch ook normaal brengen? :)
Dankjewel voor de tips, foto's komen over een tijdje wel weer :j
Maar mensen denken geloof ik dat alles perfect moet zijn als je er voor de 4e keer opzit.
En dat je binnen een week gelijk een goede instructeur/instructice hebt gevonden. Helaas werkt dat niet zo :)
Ze is trouwens niet van mij hoor :D

@ Kiwiwitje: En dat is het hem nou juist, door bepaalde reacties hier, die komen over alsof ik onwijs zit te trekken en te plukken, terwijl dat juist niet zo is. Sorry, maar dan zie ik liever dit, dan iemand die dat wel heel erg doet. Ook al is dit plaatje nog niet perfect.
Niet iedereen rijd als Edward Gal ;)

@ niekj_jente: Bedankt voor je reactie :)

Lang & laag gaan we zeker aan werken.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:41

Niekj_Jente schreef:
Ik zie op de foto's dat je zeker te veel met de voorkant bezig bent, ik zie hier echt een pony'tje wat in een eigen houding blijft lopen.
Gooi die teugels lekker los en laat haar ontspannen,

Het is een prachtig paardje en jullie komen er wel!

Teugels los gooien heeft ook weinig zin. Lekker voorwaarts naar de hand toe rijden lijkt me nuttiger. Veel overgangen rijden en als ie zich zo opkropt met je been weer naar de hand toe rijden totdat je voelt dat er weer een elastische verbinding ontstaat. TS beschrijft dat ze dr zowat op 2 vingers kan rijden, da's ook niet goed ts, da's achter de teugel kruipen. Dat geeft dat opgekropte beeld.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:42

Ja ik bedoelde het ook niet zo dat jij het echt doet. want er zitten foto's tussen dat je niet eens contact hebt. maar vaak paarden die er letterlijk in getrokken worden gaan zo lopen.. vandaar dat ik het zei.. en voor de 4e x ziet het er niet slecht uit maar zoek idd een goeie instructeur en ga er lekker mee aan de gang. ben benieuwd naar nieuwe foto's over een tijdje!

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:43

wanneer dit echt de 4de keer is dat je op je pony rijd, dan is het idd niet zo gek dat je alle knopjes nog niet kunt vinden. dat heeft vrijwel iedereen die een nieuw paard gaat rijden.

wel jammer dat je niet direct vertelde hebt dat het de 4de keer is en dat ze aan 1 oog blind is, had misschien wel e.e.a. aan opmerkingen kunnen schelen.

maar laat je niet uit het veld slaan, als je veel oefend met goede begeleiding, dan kom je er vast wel.

succes met je nieuwe arabiertje. :D

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 20:46

Met op 2 vingers rijden bedoelde ik, dat ik niet hoefde te trekken oid :)

@ kiwitje: We gaan zeker lekker aan de gang, les komt ook goed, eerst iemand vinden ;) ze is hiervoor door iemand anders gereden, dus daar weet ik verder ook niet veel van. Hoe ze is gereden e.d.
Voordat ik er de eerste keer op zat, heeft ze iets van 6 maanden vakantie gehad.

@ sammy: in de openingspost staat dat het de 4e keer is ;)
En aan 1 oog blind, dacht dat dat niet veel uit maakte haha, maar het ziet er inderdaad boos uit.

Dankjewel voor je reactie! :D

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:50

DeadxStar schreef:
Met op 2 vingers rijden bedoelde ik, dat ik niet hoefde te trekken oid :)

Dat snap ik wel maar je ziet duidelijk op foto 9 dat de teugel in een soort boogje hangt. Dan heb je geen aanleuning meer maar een paard dat de hand niet meer opzoekt en dus achter het bit kruipt. Dat was wat ik bedoelde ;)