Waventy @ work, verschil?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waventy

Waventy @ work, verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 18:34

Hallo bokkers,

Sinds een maand ben ik gewisseld van instructrise, omdat ik voor mijn gevoel stil stond met mijn paard en wij beide een frisse wind nodig hadden.. Het was óf wisselen óf verkopen..

Gevoelsmatig is er een flinke vooruit gang. Er is nog ontzettend veel werk. Zeker qua zit en het onderbrengen van de achterhand..

Commentaar is uiteraard welkom. We zijn hard bezig en er nog lang niet, dus denk aub aan opbouwend en onderbouwd.

Groetjes!

Afbeelding

Afbeelding

Dit was in mei

En dit is in augustus...

Afbeelding
Te strak van voor, te weinig bij gereden en ik zoek weer geld...

Afbeelding
Stukje SB, help er ligt water.. En ik mis lengte buiging en nog niet rijker..

Afbeelding
Aanzet middendraf

Afbeelding
pff middendraf, hier kan ie nog zo drammen en op de voorhand willen lopen..

Afbeelding
En hier willen we naar toe, alleen nog iets meer bij elkaar en een amazone die op der kont in het midden van het zadel zit ;)

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:38

Ik zie zeker een hele verbetering.
Zorg wel dat je je hakken goed uitdrukt en ga eens wat meer voor in je zadel zitten ! Je zit helemaal achter op de lepel.
En zorg dat je niet te veel in de mond trekt, houd het lekker losjes en rustig maar verlies niet het contact met je teugels.

Voor de rest vind ik het er best lekker uitzien zo,
Blijf goed oefenen en lessen en dan kom je er wel !
Laatst bijgewerkt door Karin92 op 23-08-10 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

lauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:40

Hee,

Ziet er netjes uit, maar kijk wel voor je,
Op de laatste foto zit je heel netjes op het paard maar alleen nog voor je kijken.
Verder ziet het er wel beter uit als in mei, dus je gaat de goede kant op!

veel succes met oefenen!

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 18:41

Het zadel is een crime... Voor mijn gevoel te groot, heb te weinig steun aan de benen waardoor die alle kanten uitvliegen.. Als ik voor in het zadel ga zitten heb ik gewoon te veel plaats, gevoels matig.. Maar daar zijn we ook mee bezig..

Lauraa... Moet van mijn instructrise ook naar de vogeltjes kijken, maar op de een of andere manier, zit dat er nog niet in...

Sabmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:42

Ik vind het een hele verbetering ten opzichte van in mei.
Ziet er al stuk netter uit alleen wat meer voor je kijken :)
Verbeterpunten geef je zelf al aan.

Waventy

Re: Waventy @ work, verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 19:17

misschien helpt het wanneer ik vogeltjes op zijn oren verf ;) Dan denk ik er aan.. Wie weet

Petpet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:03

Het ziet er inderdaad goed uit hoor!
Ik zou alleen proberen soms je handen ietsjes lager te houden en geen geld zoeken;) haha
Als je probeert echt je borst vooruit te doen en te kijken waar je heen gaat, dan zit je meteen rechter.

Verder echt een leuke combinatie:D

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 21:01

Idd Pepet,

Op de een of andere manier zoek ik door mijn handen omhoog te doen steun... Vandaar dat ik eens ga proberen met een ander zadel te rijden om te kijken of ik écht de steun van het zadel mis, misschien dat ik dan mijn handen lager kan houden.

Als er geld in de bak zou groeien dan was ik miljonair ;)..
Handen en rechtuit kijken zijn voor mij de hoogte aandachtspunten.
Daarbij heb ik de neiging om mijn been af te steken.. paard erg op de voorhand geweest en daardoor rennerig, dus steekt Lara lekker der been af.
Wordt nu allemaal aangewerkt.. Maar iets wat jaren verkeerd is gegaan, krijg ik helaas niet binnen 1 maand opgelost :( Maar ga er zeker aan werken.

lisje94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:32

Ziet er echt al heel wat beter uit dan in het begin,
het zoeken van een andere instructice heeft dus duidelijk geholpen!
& inderdaad meer vooruit kijken,
maar dat is al vaker aangegeven!
succes met je paardje!

anne_hendrik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:52

Het lijkt alsof je je polsen wat naar binnen kantelt en hierdoor je handen niet helemaal rechtop houdt. Verder zie ik zeker verbetering! Achterhand mag idd nog wat meer, maar dat komt vast helemaal goed :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:32

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Daarnaast heb je ook te weinig foto's geplaatst, je dient namelijk minstens 5 recente foto's te plaatsen waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Indien je geen foto's meer hebt, mag je dit ook melden via het TeM systeem, dan verplaatsen wij je topic naar **-ITP. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.