Belonen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jurenka

Belonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 17:05

Hee,,

Ik heb een 5 jarige merrie, Al sins ze 4 jaar is heb ik haar,
Ze was toen net ingereden en ik heb haar verder opgeleid.
Eerst was ze erg moeilijk maar nu doet ze het super !
Ik wil nu ook dressuur wedstrijden met haar rijden.
Meestal rijd ik haar 30 min maar dan stap ik tussen door niet een traint ze erg hard.
Om haar te belonen na een goede rit stap ik haar meestal buiten uit. Dan loop ik een klein rondje door de stad of langs een weide paadje,
Dat vind ze erg leuk.
Maar weet iemand nog een beloning.
Eerst dacht ik aan springen maar als ik haar één keertje spring dan wild ze niet anders en loopt ze weer een week niet goed.
Maar weet iemand nog iets ?

Alvast heel erg bedankt !

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:20

Een rondje buiten uitstappen lijkt mij een goede beloning achteraf. Wat ik me afvraag, beloon je tussendoor ook? Bijvoorbeeld na het goed uitvoeren van een moeilijke oefening een stukje stappen aan langere teugel? Of "goed zo!" "braaf!" roepen als ze iets wat ze moeilijk vindt goed lukt? Of na een volte met juiste stelling, als beloning weer rechtdoor hoefslag volgen? Ik denk dat je met direct belonen meer bereikt dan met achteraf.
En natuurlijk is belonen na de rit ook erg goed om te doen. Misschien vind je merrie het fijn om even lekker in de bak te rollen? Of even samen kroelen?
Succes met je merrie in ieder geval!

Jurenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 17:24

_Dune_ schreef:
Een rondje buiten uitstappen lijkt mij een goede beloning achteraf. Wat ik me afvraag, beloon je tussendoor ook? Bijvoorbeeld na het goed uitvoeren van een moeilijke oefening een stukje stappen aan langere teugel? Of "goed zo!" "braaf!" roepen als ze iets wat ze moeilijk vindt goed lukt? Of na een volte met juiste stelling, als beloning weer rechtdoor hoefslag volgen? Ik denk dat je met direct belonen meer bereikt dan met achteraf.
En natuurlijk is belonen na de rit ook erg goed om te doen. Misschien vind je merrie het fijn om even lekker in de bak te rollen? Of even samen kroelen?
Succes met je merrie in ieder geval!

Hee,,

Ja, Als ze het tijdens het rijden goed doet dan beloon ik haar met mijn stem of geef ik haar een klopje.
Ja het goed hebben gereden ga ik haar meestal eerst afspuiten (met lekkerweer) want daar houd ze ook van, Dan ga ik met haar buiten wandelen en als we terug zijn dan zet ik haar in de bak en krijgt ze een kwart slobber van me. En daarna gaat ze op het land bij haar vriendjes.

Bungarus

Re: Belonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:26

Voer geven is al beloning genoeg! En dan ook nog lekker buiten stappen wat je al zei is ook prima. Iets anders is niet echt nodig(wel leuk voor allebei natuurlijk :P)

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:28

wandelen aan de hand,
lekker laten grazen onderweg.
lekker borstellen met massageborstel

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:52

Mijn paard wordt van niks blijer als van eten :D !

Crealief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:55

Lekker wandelen,
grazen,
benen afspuiten en knuffelen met wat snoepjes!

nijn223

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:20

Ik beloon zelf vaak door of een schouder klopje of lekker laten rollen in de bak vind ie heerlijk. Maar uitstappen buiten is natuurlijk ook een goede manier van belonen.

Danij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:13

Met een heel hoof stemmetje roepen BRAAAAAAAAAF GOED ZOOOOHOOO! dat is mijn paardje echt trots op zicht zelf hoor. Of naast je paardje uitstappen vind ik ook een goede beloning. Of een lekker snoepje.

Amber2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:24

Worteltje geven....even in de wei doen....suikerklontje....er zijn zo veel manieren om een paard te belonen...ik geef veel worteltjes en paardesnoepjes....zelfs zo erg dat ze al haar hoofd draait als ze iets goed gedaan heeft....ze weten het dus wel. :+

Deniisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:19

wij laten onse paardje altijd lekker rollen in de bak en ff lekker vrij laten in de bak en daarna lekker borstelen en afspoelen met de tuin slang maar de tuin slang vind ze niet zo leuk en daarna weer lekker borstelen en voor geven

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:56

ik vind dat je al goed genoeg beloont hoor :)
Het moet ook niet zo worden dat je paard alleen voor je werkt omdat hij beloont wil worden ;)

_gitte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:59

-nog een leuke poetsbeurt
-wandelen aan de hand
-op het weiland zetten
-lekker afspoelen met de tuinslang,niet alle paarden vinden dat leuk maar sommigen genieten er echt van.
-het hangt ook wat af van paard tot paard sommigen vinden iets heel leuk wat anderen dan weer.
maar ik denk dat je dat beter een beetje zelf wat probeert.
tenslotte kent niemand je paard beter als jij zelf. ;)