Ylonja (v Ohlsen Jr.) weer @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tatjanaa

Ylonja (v Ohlsen Jr.) weer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 15:35

Gister is Lisa (Bubsj) meegeweest naar Ylon om haar te bewonderen en heeft ook wat foto's gemaakt van 't rijden. Bubs, nog heel erg bedankt :D

Een maandje geleden zijn er ook foto's gemaakt en heb ik veel van geleerd ([RT-HAW] Ylonja (v Ohlsen Jr.) @ Dressuurles)
In de tussentijd ben ik 2 weken op vakantie geweest en heeft Ylonja stil gestaan. Na de vakantie weer opgepakt en dit is het resultaat tot nu toe.
Tijdens de training is reed ik voornamelijk wat lager ingesteld om haar meer over haar rug te laten lopen. Ylonja vindt dit nog erg moeilijk, ik ben ook erg blij met het resultaat wat ik nu heb bereikt. Verder werken wij veel aan het rechtrichten, lengtebuiging, een constante aanleuning en actief achterbeen.

Mijn houding is niet wat het was, maar dat blijkt door het zadel te komen. Binnenkort zal er een WOW zadelpasser komen en het zadel weer nakijken. Ligging van het zadel is ook de reden waarom ik veelal achterin het zadel zit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dáág! :D

Bubsj

Re: Ylonja (v Ohlsen Jr.) weer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 15:49

Ze ziet er echt super uit Tat!

Ik zie echt een hele andere manier van rijden waarbij jullie veel meer bezig zijn met actief rijden, en dat zie je terug in Ylon´s achterhand!

Ben benieuwd hoe je straks zit als je zadel weer 100% ligt :)

anne_hendrik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:26

Volgens mij zitten je beugels redelijk ongelijk, haha. Kijk maar naar die foto van rechtvoor, scheelt zeker een paar gaatjes denk ik. (kan natuurlijk ook moment opname zijn doordat je zadel schuift oid)
Vind het er verder best netjes uitzien, je zou zelf wat rechterop mogen zitten, maar dat geef je zelf al aan door je zadel.
Verder heb je een nette houding vind ik!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:03

wat een leuke fjord!

mij valt idd ook op dat je scheef zit, dus ff beugels checken.

Verder is lager instellen prima, maar ik zie wel dat je hier en daar terugwerkt met je handen, probeer ze wat meer naar voren te steken, kan je paardje ook wat meer zakken
kijk maar eens naar foto 3,4 en 7. Op de laatste werk je ook met je binnenhand terug.

Ik ben zelf ook bezig met mijn fjord om wat lager in te stellen, en t is verschrikkelijk lastig. Ik heb ook snel d neiging om teveel terug te werken, maar ik merk hoe meer ik mijn handen naar voren zet, hoe beter het gaat!

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:05

Ik antwoord even voor Ts :)

Beugels zijn niet scheef, ze knikt in met haar heup en trekt haar been op. Bekend probleem waar ze aan werkt :j

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 21:34

Bubsj schreef:
Beugels zijn niet scheef, ze knikt in met haar heup en trekt haar been op. Bekend probleem waar ze aan werkt :j

Dat niet alleen ;) Mijn rechterbeen is langer dan mijn linkerbeen, daarom is mijn rechterbeugel een gat langer dan mijn linker. Dit is nog niet zo lang zo dus moet er nog wel wat aan wennen. Het is wel zo dat met deze ongelijke beugels mijn (been)houding stukken netter is :)

Verder allemaal bedankt! :)

lauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:31

Heee,

ziet er heel netjes uit,
en een mooie fjord!
Probeer niet voor over te vallen,
en probeer je hakken wat meer uit te drukken.

Verder vooral zo door gaan!:D

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:35

Ik heb soms de indruk dat ze op de teugel hangt, kan dat kloppen?
Vind 't wel een leuke Fjord :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:40

Leuk paard hoor! IMO mag je je teugels wel wat meer opnemen. Nu zijn ze erg lang waardoor je paard der hals ook erg lang en zo voor het oog ook zwaar maakt? Hangt ze erg?

Edit: Met name op de draf en galop foto's!!

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 14:23

SETEFURII schreef:
Ik heb soms de indruk dat ze op de teugel hangt, kan dat kloppen?
Vind 't wel een leuke Fjord :D

Ze wil idd nog wel eens gaan hangen, voornameijk zet zij haar kaken vast. Hier wordt gelukkig aan gewerkt :)

Chaos schreef:
Leuk paard hoor! IMO mag je je teugels wel wat meer opnemen. Nu zijn ze erg lang waardoor je paard der hals ook erg lang en zo voor het oog ook zwaar maakt? Hangt ze erg?

Edit: Met name op de draf en galop foto's!!

In de OP staat dat ik haar vandaag juist wat langer en lager had ingesteld. Ze hangt verder vrij weining.

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:56

Het ziet er echt super netjes uit hoor :)
Maar soms loopt hij wel iets té diep.
Probeer hem dan ook niet té diep te laten lopen.

bobobo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 20:06

Wat een heerlijk fjordenbeest. :D
Wat me opvalt is dat ie heel erg lijkt te hangen, klopt dat? Zoja - overgangen en tempowisselingen om 'm wat actiever te rijden. :)