Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Pashon schreef:juist in de les moet je het doen zodat je instructie je kan helpen.
Wat wil helpen veel halsstrekken en tijdens het halsstrekken schakelen, zou helemaal super zijn als dat je manier van losrijden is.
Heb je ook een filmpje van jou halsstrekken?
eefje_rudmer schreef:Als het goed is is het halsstrekken een gevolg van een goede aanleuning. Tijdens het halsstrekken behoud je dus die aanleuning, alleen met een langere teugel. Wanneer je dan de teugels korter maakt moet je paard nageeflijk blijven, want die is nooit weggeweest.
Ik denk dat je je paard beter over de rug moet laten lopen, het kan nl best zijn dat zo zo graag halsstrekt om die rugspieren op te rekken vanwege een verkeerde aanleuning. Trekt ze daarbij ook de teugels uit je handen?

iloonaa__ schreef:mijn pony dacht ook altijd na het halsstrekken dat ie klaar was, en wilde dan niet echt meer
ik heb het beter gemaakt met het oefenen, dus als je elke keer gaat rijden, dan oefen je het 5 keer.
probeer eerst een klein stukje te halssstrekken en niet meteen losgooien, en dat steeds een beetje opbouwen tijdens het rijden.
houd hem ook maar een keer voor de gek door teugel zo goed als los te gooien, en daarna toch nog 5 minuutjes aan het werk te gaan, al is het maar een beetje basis ( lang en laag drafje) .
het heeft bij mij erg geholpen
willie10 schreef:mijn pony loopt voor halsstrekken in de les altijd super maar als ik dan halsstrek dan is alles in eens weg dan wil ze ook helemaal niet meer aan de teugel! Dus ik halsstrek nu maar niet meer in de les ik weet het anders ook niet!
xKnol schreef:Ik weet al waar het fout gaat. Lees onderstaand stuk maar:willie10 schreef:mijn pony loopt voor halsstrekken in de les altijd super maar als ik dan halsstrek dan is alles in eens weg dan wil ze ook helemaal niet meer aan de teugel! Dus ik halsstrek nu maar niet meer in de les ik weet het anders ook niet!
Meid? Als iets niet lukt, is het oefenen, oefenen, oefenen tot je erbij neervalt. Als jij een probleem ziet, moet je die niet alleen signaleren, maar ook proberen op te lossen! En dat doe je iniedergeval níet door het probleem te vermijden. Je moet júíst oefenen op halsstrekken! Natuurlijk niet teveel erop focussen, je moet ook oog houden voor andere dingen onder het rijden. Maar oefen het maar een keer of 4 per les. En dan gewoon korte stukjes halsstrekken, haar erbij pakken, zorgen dat ze weer netjes gaat lopen, en dan opnieuw.
willie10 schreef:maar het probleem is dat ik ze dan niet meer netjes aant lopen krijg snapje?