Hera en ik aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bungarus

Hera en ik aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 22:17

Beste Bokkers,

Eerst eventjes kort voorstellen, ben nl. een redelijk 'verse' bokker :+
Ik ben Aileen, heb sinds april dit jaar een Quarter Horse. Het rijden gaat redelijk(het paard doet het goed, ikzelf iets minder :o ). Ik rijd western(maar op de foto's en het filmpje rijd ik op een bareback pad, aangezien ik door omstandigheden nog geen zadel kan kopen. Ben druk aan het sparen!)
Als je nog meer wilt weten, vraag maar :+

Afbeelding
Afbeelding
Zelf commentaar:
-ik beweeg te veel met m'n handen
-ik heb een beetje 'pianohanden'
-ongelijke teugels(dit vind ik zelf altijd moeilijk om te merken)
-ik laat haar naar binnen vallen en ze ging te hard in galop(het eerste half rondje)
Heb ik nog iets gemist? Graag reacties, maar probeer het een beetje aardig te houden(ben een beetje onzeker :o )

De foto's zijn een beetje onscherp, dat komt omdat mijn moeder pas voor de eerste keer foto's maakte met onze redelijk ingewikkelde camera *D
En zet bij het filmpje alsjeblieft het geluid uit, ma had ook niet door dat de camera geluid opneemt :o :D Dus enkele instructies zijn hoorbaar :P

anne_hendrik

Re: Hera en ik aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:23

Het eerste wat me opviel was idd dat ze het eerste stukje in galop redelijk hard gaat, later lijk je meer controle te hebben. Wat me wel opvalt is dat je heel mooi stil zit, je gaat goed mee in de beweging!
Je mag je handen idd wel wat meer rechtop houden, duimen omhoog. Voor ongelijke teugels ; teugels op 1 plek vastpakken en ze daar ook vast blijven houden. Als het goed is hoef je niet constant de teugellengte te veranderen :)

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:37

Heb je westernles? :) Want ik vind het er eerlijk gezegd nog niet uitzien als western :o
Je hebt je teugels bijvoorbeeld ook op de engelse manier vast.
Wat rij/wil je dan rijden? Pleasure, reining, trail of nog iets anders?

Verder vind ik je wel een goede, stabiele zit hebben op het barabackpad! :D
Alleen in de draf zwaaien je benen wel, daar kan je nog op letten

Bungarus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 22:49

dankje anne_hendrik!

@ Taartjeh
Ik krijg les van mijn moeder, die zelf ook western rijd. (Verder gooit ze er ook wat klassieke dressuur door geloof ik)
Wat zie jij dan als de teugels op een western manier vasthouden? Kan ik daar aan werken :P Ben niet echt bezig naar een bepaalde discipline toe te rijden. Als ik een antwoord zou moeten geven Pleasure denk ik! Trail lijkt me ook fantastisch, maar daar hebben we de middelen niet voor.
Bedankt voor je antwoord.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:29

Je kan de teugels met twee handen vasthouden door een brug te maken. De brug maak je door je linkerteugel naar de rechterkant van de hals te doen en de rechterteugel naar de linkerkant van de hals en waar de teugels kruisen pak je ze vast. Hoop dat je het hierop kan zien:
Afbeelding

Of met 1 rechtopstaande hand de teugels vast houden (wijsvinger tussen de teugels):
Afbeelding
Maar dit is wat meer gevorderd, voor als je kan rijden zonder teugeldruk te gebruiken.

Ik kan het niet helemaal goed zien, maar volgens mij maak je op de laatste foto wel een brug? Als dat zo is heb ik niets gezegd :+

Sanreh_Gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 19:30

Ik vind dat je onderbenen soms nogal rond 'zwabberen' daar zou je op kunnen letten :o , voor de rest vind ik het er best netjes uitzien, ik vind dat je een goeie zit hebt ;)

Enneh heel toevallig is dat ik Eileen heet en sinds Juni een pony heb, ik rijd ook met bpp omdat ik niet genoeg heb voor een zadel en ben ook druk aan het sparen ( en ook western ) :+

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:13

Hallo,

Knap dat je zo kan rijden met BBP.
Ik mis nog wel stelling/buiging op de volte, ging een beetje plat door de bocht. Moet wel zeggen dat ik geen verstand van western rijden heb, maar ik neem aan dat in western ook met stelling/buiging gereden wordt?

Verder leuk paardje!

Bungarus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 17:20

@ Taartjeh: ja hoor ik rij wel met een bruggetje. Maar toch bedankt voor je advies!
@Sanreh_Gek haha dat is wel heel erg toevallig inderdaad. Dankje, ik zal er op proberen te letten. Soms dan schiet ze er nog wel eens vandoor als ik m'n benen eraan hou(zie de keiharde galop in begin filmpje) maar het wordt beter.
@ Gooya: dankje. Daar ben ik mee bezig inderdaad! Toen ik haar pas had was ze ontzettend stijf rechtsom(dus de kant waarop ik ga in het filmpje) maar het is al 2x beter geworden. Moet er zelf ook meer op letten. Bedankt voor je advies! :)

lauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:33

Hee,

Straks als je een zadel hebt gaat ze waarschijnlijk ook minder hard omdat jij beter je gewicht in het zadel kunt drukken.

Pleasure is een goede keus, ik rij zelf ook western en vind het erg leuk. Toch zou ik als ik jou was in de galop wel met 2 handen rijden, omdat je al zonder zadel rijd. en dan in de galop wat meer kan sturen, ze reageert namelijk niet zo snel met 1 hand.

Veel succes met sparen!

Lauranne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:47

tip: als je moeilijkheden hebt met je teugels op gelijke maat te houden, schaf dan teugels aan met rubberen 'blokjes' op. als je in elk hand op het zelfde blokje neemt gaat het vast beter :)