Leandro @ Work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jarytj

Leandro @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 21:23

Hier wat fotos hoe ik rijd.
ben benieuwd of jullie tips hebben ? :o
ohja, ik weet al dat ik mijn handen hoger moet houden,
en ik weet dat ik hier de beugels wel een gaatje lager mochten!
ik kan tegen commentaar, maar houd het netjes! *D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Cheeese! *D
Afbeelding
En weeeer in de wei!
Afbeelding

Pashon

Re: Leandro @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:26

ziet er absoluut niet fijn uit.
Je probeerd de pony naar beneden te dwingen, dat werkt alleen maar averechts.
Ga eerst lekker voorwaarts en met een lichte teugeldruk komt het koppie vanzelf wel zal misschien iets langer duren als het dwingen maar het uiteindelijke resultaat is veel beter.

Qua houding, rechtop zitten en vooruit kijken niet zo gefocused op het koppie van je pony, beugels wat langer en je handen minder strak houden.
Je pony mag ook wel wat dikker, vind hem aardig schraal

shiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:31

op foto 3 en 4 heb je hem wat strak van voren , zo op de foto's lijkt het of er van achter weinig gebeurd , achterkant bungelt er wat bij .
Zou veel overgangen rijden , om zijn achterhand er meer onder te krijgen .
Als hij van achter wat sterker is , en meer ondertreed komt hij van voren ook makkelijker omlaag.
Ik weet niet of je les hebt , anders zou ik wel les gaan nemen.
Succes :)

Fiiiieeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:33

probeer voor je uit te kijken en je handen netjes rechtop voor je lichaam te houden.
De pony loopt graag met het neusje omhoog. Wel eens een martigaal of tienermanteugel geprobeerd, als de pony dan net wat lager loop kan je zelf meer ontspannen en beter op je houding letten. Is ook beter voor de pony ze rug als ie wat vaker ontspant.

Pony heeft wel een heel lief hoofdje en denk dat jullie een leuke combinatie kunnen worden!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:40

Hee Jary!! Das wel lef hebben hoor, op HAW :D
Let je er wel op dat je een verhaaltjes schrijft in je openingspost, daar moeten wat verplichte dingetjes in staan. Kun je lezen bij de regels ;)

Verder is het heel moeilijk om een oude manegepony op de juiste manier in de juiste houding te krijgen.
Gelukkig krijg je goed les en gaan jullie echt wel vooruit!!
Probeer er op te letten dat je niet te streng wordt in je armen/handen. Op de eerste 2 foto's ziet het er al beter uit.
Lekker oefenen met wat overgangen, tempowisselingen, achterwaarts, omstellingen. Zodat ie wat losser wordt en de achterhand beter gaat gebruiken.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:41

Leuke pony zeg!

Probeer te letten op je handen, die horen mooi stil te zijn en in een rustig contact met de mond van je pony. Probeer je niet zo te concentreren op zijn hoofd :) Ga gewoon voor je kijken (zit je meteen ook beter rechtop ;) ) en concentreer je er op dat hij mooi voorwaarts blijft en mooi stelling en buiging aanneemt.

Ga dus veel cirkels en slangenvoltes rijden (met een stille gedragen hand) terwijl je goede overgangen rijdt en hem altijd vlot voorwaarts houdt. Dan gaat die vanzelf makkelijker ontspannen en zijn rug wat meer gaan gebruiken.

Verder zie ik in je profiel dat je 13 bent, verbaasd me sterk dat je ouders je zonder cap laten rijden ;) Misschien moet je die voorlopig toch even opzetten, je petje zal je niet veel beschermen als je valt :)
Laatst bijgewerkt door SofieBeau op 19-08-10 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:42

Ik denk dat het wel mee valt, voor in elkaar trekken. Enige is dat jij je handen wel erg vast zet op de schoft en hier door dus lijkt of je jouw pony in elkaar wil trekken. Zover ik kan zien, hangt er in de teugels een licht boogje.

Inderdaad veel overgangen gaan rijden en de achterhand actief gaan maken. Ook je houding heeft nog wat werk nodig, recht op zitten, lichtrijden vanuit je knieën en niet vanuit je enkels, handen omhoog en je armen ontspannen.

Hoelang rijd je?

Edit: op de 3e (en latere) heb je je handen erg ongelijk en pak je de pony voor vast.

anne_hendrik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:10

Het ziet er idd een beetje uit alsof je zit te trekken, maar lees een stukje hierboven dat je goed les krijgt. Ik zou als ik jou was ook veel voltes rijden. Klein, groot, slangevoltes. Keer afwenden bij A/C & voltes rijden links en rechtsom vanaf de AC-lijn. En zoals hierboven ook gezegd veel schakelen, voorwaarts, stukje terug rijden. Dan komen jullie dr vanzelf. Veel plezier! :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:52

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.