Marene en Nance weer eens aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSaarSaar

Marene en Nance weer eens aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 20:31

Als we dit niet samen mogen posten bij HAW, zouden de mods het dan willen verplaatsen...? :o
Vandaag hadden Amber (ambrasoft) en ik weer eens een paardendagje gedaan, oftewel de hele dag om de beurt naar onze paarden.
Vandaag was eerst Marene aan de beurt en daarna Nance. We hadden ook nog even Saphir gereden, maar die staat niet op de foto.

Stapfoto's zijn er niet zoveel, er waren bijna geen mooie tussen en er waren er maar weinig gemaakt.

De verhalen doorlezen is erg handig. Het is misschien even werk, maar het scheelt een hoop nutteloze reacties en dan kan je je misschien beter inleven in de 'rij-situatie'. :)

Om even een beeld te geven, bij ons vorige paardendagje (ong. 3/4 jaar terug) reden we zo rond:
Afbeelding Afbeelding

Als eerste Marene <3 stukje geschreven door Amber
De prachtige Arabische Volbloed op de foto’s is Mair’s Marene, beter bekent als gewoon Marene. Marene is 5 jaar jong, en ik heb haar nu precies een jaar. :) Het gaat voor ons doen nu echt heel erg goed. Het begon namelijk als een ramp, ze was echt een paard waar geen land mee te bezeilen was. Alles werd gecontroleerd, maar het bleek toch echt haar karakter te zijn. Daarbij kreeg ze ook nog een tussenpees verdikking, waardoor we ruim 2 maanden hebben moeten stappen. Daarna heeft het nog 3 maanden geduurd voordat ze weer redelijk op conditie was, en ze een beetje handelbaar werd. Het was namelijk een gevaar op pootjes tijdens het conditie opbouwen. Een paar weken terug heeft ze bijna 2 maanden op rust gestaan, in het weiland, zodat ze even bij kon komen. Ze kwam helaas erg slecht van het weiland af, ze is erg ziek geweest. Maar vakantie doet wonderen: Ze is er alweer bijna bovenop en ze is braver dan ooit! Ik ben echt heel trots op mijn meisje. :+:

We trainen nu voor de B. Ik probeer zoveel mogelijk rust in de training te houden, wat niet makkelijk is aangezien ze totaal niet op mij let en dus andere dingen interessanter vindt. Hierdoor wordt ze ook slomer voor het been en valt ze dus wat op de voorhand. Af en toe probeer ik haar een beetje ‘heet’ te rijden, en ik moet toegeven dat dit erg werkt. Af en toe even gassen dus! Voorlopig laat ik haar nog niet écht opgericht lopen, aangezien ze daarbij haar rug sneller weg drukt. Ik probeer laag te rijden, en af en toe stukjes op te pakken. Aan mijn houding moet ik nog wel het één en andere sleutelen, zoals mijn handen en tenen, maar het gaat al veel beter dan een tijdje terug! :j

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 20:33

het topic was nog niet af, maar ik drukte per ongeluk op verzenden ipv, opslaan.

Deze mag dus verwijderd.
excuses...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Marene en Nance weer eens aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:54

En een slotje.