Even wat achtergrondinformatie;
Ik ben 12 jaar geleden begonnen met rijden, 1 jaar gelest daarna voornamelijk op verzorg- en later op eigen pony's wat rondgehobbelt (voornamelijk buitenrijden etc).
Mijn huidige merrie is een merrie van 14 jaar, inmiddels 2 jaar in mijn bezit en staat thuis.
Ik heb de afgelopen 2 jaar niet gereden met dank aan het feit dat mevrouw me graag uitprobeert, ook op buitenrit waardoor ik eigelijk niet meer op haar naar buiten durf (ze doet alsof ze schrikt en zet het dan op een lopen terwijl ze een super bomproofpaard is, maar ze probeert me nogal uit..)
De laatste 2 jaar heeft ze dus als grasmaaier in de wei gestaan en ook 2 veulens gehad en is nu drachtig van de 3e (ze is in principe ook aangekocht als fokmerrie maar ook om recreatief mee te rijden).
Ik zocht een superbraaf paard om mee te rijden, en zij voldeed aan alle eisen, is in de omgang supermakkelijk en over het algemeen met rijden ook

Het probleem ben ik zelf
Ik ben namelijk een beetje te lief als het om rijden gaat, verhef niet gauw mijn stem en als ik dat al doe is ze er totaaaaal niet van onder de indruk. Ik heb haar nu sinds kort een paar keer gereden, om en nabij een half uur. Vanwege de veulens is ze vooral zwak van achterhand en dmv overgangen probeer ik (met hulp van een bokker
die me super helpt!) haar wat sterker te maken. Dit gaat prima.Behalve als ik haar zelf (zonder hulp) rijd. Dan krijg ik haar 9 van de 10 keer niet in draf, want dat vertikt ze gewoon. Dan kan ik drijven of wat dan ook, zelfs goed boos worden en uit frustratie mijn zweep gebruiken maar daar wordt ze juist alleen maar slomer van, ze doet echt net alsof ze helemaaaal niet onder de indruk is.
Wordt hier echt zo moedeloos van; ben gewoon in staat er maar weer mee te stoppen en haar de rest van haar leven maar als grasmaaier in de wei te laten staan omdat het me gewoonweg niet lukt
Maar anderzijds wil ik graag met haar buitenrijden; en dan wil ik haar goed onder controle hebben in alle gangen, en nageeflijk kunnen rijden.. maar dat lijkt nu een onmogelijk doel.
Bij anderen is ze veel fijner te rijden en draaft ze wel beter aan. Het ligt dus puur aan mij en misschien deels aan haar conditie.
Ik wil binnekort graag met haar gaan lessen, echter loopt er nu nog een veulen naast en heb ik enkel een wei om in te rijden, dit heeft me er altijd van weerhouden om te gaan lessen (heb ook geen vervoer). Weet niet of er instructeurs zijn die in een wei les willen geven..
tip & tricks zijn welkom..
.
) met je kan nemen...
Iedereen probeert met TS mee te denken en ik zie goede tips voorbij komen. Volgens mij ben je een beetje teveel op je teentjes getrapt omdat niet iedereen meteen juichend in polonaise door de straten gaat bij JOUW oplossing... Die overigens prima kan werken, MITS TS dan ook van begin af aan meteen heel anders zal acteren dan ze bij haar huidige paard doet. En dat zit 'm toch weer in verandering van houding en gedrag bij haarzelf en ik denk toch ook een stukje vakkundige begeleiding.