bit vastpakken.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Doriine

bit vastpakken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 15:37

Hallo.

Ik zit er op dit moment echt door heen en wil even weten of jullie nog tips voor mij hebben.

Ik heb een 10 jarige fjorden merrie.
De meeste mensen hier zullen verstaan onder fjord ; sloom , lomp en sterk om te rijden.
HELP, mijn merrie daar in tegen is ; vlug , behendig en half ontspoord denk ik.
Met buitenrijden is het een schat van een merrie , met springen ook.
Maar zo gauw ik even wil dresseren beginnen haar kuren.
Ik kan mijn been wel aanleggen maar hoef geen kuit druk te geven want dan begint mevrouw te rennen , pakt haar bit beet en denkt dan ; bekijk jij het even lekker.
ze stapt te vlug , ze draaft te vlug , alleen haar galop is fijn.
Hebben jullie misschien tips voor me?

(ik rij haar nu 5 jaar en ze is ongeveer 2 jaar nu van mij) het 1e jaar ging ook zo en daarna heb ik er 3,5 jaar van kunnen genieten met rijden.en nu begint ze weer.

ik hoop dat jullie wat weten!

Groetjes

daisy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:36

hoi hoi

ik heb ook ooit een paardgereden die deze kuren toonde mischien dat het raar klinkt maar als zij het bit vast pakt moet jij gewoon je teugels vrij geven zodat ze niks heeft om vast te pakken en als ze dan weg rent doe gewoon je been er aan en laat haar maar rennen maar waneer zij niet meer wilt rennen moet jij haar door zetten om te laten weten dat ze dat niet kan doen waneer zij dat wilt. uit eindelijk moet ze het saai beginnen te vinden en gaan denken ik bereik er toch niks mee. Zeker weet ik dat dit een spelletje van haar is en ze haar grenzen aan het verleggen is Trap er NIET in want dan wordt het alleen maar erger.

Groetjes daisy

P.s. wat is de naam van deze fjord?

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:02

Als je al denk dat ze gaat klieren kan je proberen om op een (kleine) volte aan te draven, gaat het goed, dan maak je de volte groter tot je weer op de hoefslag bent. Gaat ze weer te hard, draai dan weer de volte op en maak die kleiner tot jij haar tempo weer oké vindt en maak hem dan weer langzaam groter. Zodra ze te hard gaat weer volte verkleinen. Veel succes!

___Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 15:27

overgangen tempowisselingen hem niet in de mond gaan hangen !

Doriine

Re: bit vastpakken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 15:30

bedankt , ik kan nu even niet rijden omdat ze kreupel is.
En ze heet Viona ( ook op papier)

groetjes