Aisha en ik lekker aan het rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

1975chantal

Aisha en ik lekker aan het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 20:47

Hoi allemaal,

Ik ben vrij nieuw hier op bokt. Ik heb sinds een maandje weer een eigen paardje. Ik wil graag jullie commentaar ( wel een beetje aardig aub :)) op de volgende foto's. Ik weet dat ik aan mijn houding moet werken (zit en benen). En ik moet ook wel een paar kilootjes kwijt :S..

Ik heb Aisha nu iets meer als een maand. Haar vorige eigenaresse heeft niet veel met haar gedaan. Vandaar dat we op dit moment allebei B niveau hebben. Ons doel is dressuurmatig lekker aan het rijden te gaan. Of ik echt wedstrijden met haar ga starten weet ik nog niet, maar ik wil wel met haar de oefeningen uit de hogere dressuurklassen gaan leren. Ik weet dat mijn aandachtspunten zijn: mijn houding en beenligging. Graag zou ik van jullie tips voor een betere houding en beenligging willen ontvangen. Maar aangezien we nu net pas begonnen zijn samen wil ik gewoon jullie visie op ons als combi.
Groetjes Chantal

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 18-08-10 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst en foto's toegevoegd zodat de openingspost voldoet aan de regels

meliss1812

Re: Aisha en ik lekker aan het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:21

Leuk paardje! Je rijd wel vriendelijk zo te zien ;), altijd het belangrijkste dacht ik zo! Wel zou je misschien je handen wat meer voor je kunnen houden, en het lijkt of je nog iets wat naar voren zit, dus nog mooi recht op.

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:25

Hoi Chantal, ik heb er niet veel op aan te merken, maar ik vind je handhouding niet zo mooi.. En probeer je tenen naar de neus van je paard te draaien.

Wel een prachtig paardje!

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:26

Wauw mooi paardje !
Ik vind dat je nog wat 'trotser' op je paard mag zitten, en ik vind, vooral op foto 1 en 2, je polsen/armen redelijk strak. Gespannen, zegmaar, ziet eruit of je voren wat veel aan het vragen bent.
Dus daar kun je misschien op letten volgende keer :)

Zoech

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:37

Wat een leukerdje:)
Ben het met die mensen eens dat u wat trotser op uw paard mag zitten en je handen ietsje naar voor en hoger.
Verder ziet het er goed uit je houdt hem niet te strak
het ziet er vriendelijk uit.

Veel succes :-D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:13

En het topic gaat weer open, er zijn foto's toegevoegd en er is extra informatie toegevoegd aan het topic.

cyn23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:24

ziet er prima uit probeer je handen rechtop te houden en je hakken omlaag te houden

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 14:04

Alvast bedankt voor jullie opbouwende kritiek :D ... Het weer is inmiddels wat beter dus ik ga vanavond weer lekker rijden. Ik ga zeker proberen aan mijn handen te werken en aan mijn benen... want dat vind ik zelf ook niet zo mooi... ;(

Groetjes Chantal

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 14:07

Ik vind dat je je benen iets meer naar voren mag houden. Iets achter de singel zeg maar. Als je je benen ver naar achteren heb krijg je snel de neiging om naar voren te gaan zitten.... En nog een kleine tip, je handen mogen wel iets rechter op, je heb op een aantal foto's "pianohandjes" ;) Verder ziet het er erg prettig uit :)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:19

Hallo,

Allereerst gefeliciteerd met je prachtige paard <3 En ja, ik vind jullie een hele leuke combi.
Hierboven heb je al wat tips gekregen, die ga ik niet herhalen.
Ik vind dat je je paard erg vriendelijk rijdt!

Als ik naar de foto's kijk, dan denk ik dat er wat meer pit en actie in mag komen. Je paard mag actiever gaan lopen en wat meer van achteren erbij komen. Maar dat kost tijd en gaat echt niet in één keer lukken.

Ik wens je heel veel rijplezier toe!

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 21:07

@ Gooya

Dank je wel :D !! Maar wat je zegt is inderdaad waar. Aisha is best wel lui :Z en als ik mijn les heb ben ik alleen maar bezig om haar wat meer voorwaarts te rijden. Ze biedt dan ook soms best wel weerstand. maar ik blijf consequent. Ze is gewoon liever lui dan moe denk ik :)