To Soon @ ruiterweek Oudendijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anneloes1991

To Soon @ ruiterweek Oudendijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 20:45

Hallo,

Ik ben al een tijdje op bokt, maar heb nog nooit echt een berichtje geplaatst i.v.m. niet zoveel tijd.
Bij deze dus mijn paardje op wedstrijd. Ik heb 10, 11, 12 en 13 augustus meegereden aan de ruiterweek in Oudendijk (brabant). Waarbij ik de punten 205, 207, 209, 198, 220, 181, 203, 196 heb behaald, in het Z dressuur is 204 een winstpunt en 221 zijn er 2. Dat betekend dus dat ik die week 4 winstpunten heb gehaald. De wat mindere punten kwam doordat mijn paard zelf mee gaat denken en daarom wat fouten in zaten of de jury was streng, maar zoals de vele mensen dan zeggen het is en blijft een jurysport en daar geef ik ze dan ook gelijk in.

De dingen waar nog aan gewerkt wordt. Wissels moet nog meer bevestigd, ik moet op m'n bips gaan zitten en ik moet haar van voor wat meer van me af gaan rijden, zodat ze vanuit de schoft wat meer 'opstijgt' en in m'n oefeningen voor me uit blijven kijken en niet naar de grond :o

Hier een beetje informatie:

Naam: To Soon
Leeftijd: 10 jaar
Vader: Farrington
Moedersvader: Dobas
Klasse: Z2 + 5

Hier wat foto's van de proeven
Middendraf
Afbeelding

Schouderbinnenwaarts
Afbeelding

Uitgestrekte draf
Afbeelding

Wisseltje
Afbeelding

Drafje
Afbeelding

Galop
Afbeelding

Tips zijn welkom, maar ik heb ook gevoelens. Ik ben er trots op, op wat ik heb bereikt met haar, omdat niemand het ooit had verwacht.

Groetjes!

ambre

Re: To Soon @ ruiterweek Oudendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:49

Leuk paard!Veel waswerk zeker???
Als je het neusje nog wat meer voor de LL kan houden dan rijd je zo 10 punten meer.
Succes!

mimeslosydy

super zeg!
naar mijn idee mag je paard alleen veel opgerichter voor het Z, (zij/hij?) gaat nu nog wat te diep.
iniedergeval knappe prestatie ;)

edit:je hebt hem idd prachtig wit!
Laatst bijgewerkt door mimeslosydy op 17-08-10 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

LKdressage

Ik vind dat het er netjes uitziet hoor!Commentaar geef je zelf al, naar mijn inzien moet je haar inderdaad iets meer "loslaten van voor" ze wordt zo af en toe wat kort in de hals.
Heel veel succes verder!

Anneloes1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 21:03

Bedankt voor jullie tips. Het is best wel een moeilijk paard omdat ze korte voorbenen heeft en er zit tuigbloed in, dus ze wil zich graag wegdrukken. Als ik haar teveel loslaat van voor dan kan ik haar niet uitzitten haha. Het waswerk valt in principe nog wel mee, ze houdt zich aardig schoon gelukkig. Maar een beetje biotex doet wonderen ;)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:07

Super gaaf dier.
Je rijdt hem netjes denk ik :D
Bij die laatste foto is zijn achterbeen echt ver onder de massa zeg 8-)

Maar hoort hij niet Too Soon te heten?
:P Als in te vroeg
Laatst bijgewerkt door Sidera op 17-08-10 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

fiija

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:07

Wauw! wat een prachtpaard!! EN combinatie!
Jij hebt zo te zien ook een zwak voor witte paarden?

Ik vind het er heel netjes uitzien. Paard ziet er ook gerust uit!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:10

Hoi,

Ik heb je vaak zien rijden aangezien ik ook meedeed in het Z2 alleen ging het bij mij helaas wat minder goed maar ja.
Vind jullie een leuke combi en je rijd echt hele nette proeven vind ik.
Op de foto lijkt het alsof ze wat duikt maar dat vond ik in de proeven helemaal niet.

Anneloes1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 21:11

Sidera schreef:
Super gaaf dier.

Nee op het paspoort staat ze onder To Soon, ik heb het niet bedacht. Zou mn paard nooit zo noemen als is hij een jaar te vroeg geboren haha ;)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:14

Anneloes1991 schreef:
Sidera schreef:
Super gaaf dier.

Nee op het paspoort staat ze onder To Soon, ik heb het niet bedacht. Zou mn paard nooit zo noemen als is hij een jaar te vroeg geboren haha ;)

Ik zei het omdat to soon een grammatica fout is.
To gebruik je bij werkwoorden, als iets te is, is het met dubbel o.
Dus zou het too soon worden ;)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:17

Mooie merrie! Ik vind wel dat je met behoorlijk wat druk op de stang rijdt en dat is jammer want als je aan de lichtheid zou gaan werken kan het denk nog veel lichter en losser aan de voorkant.

Verder springt ze de wissel na, ze springt hem niet goed door van achteren, dat kan heel goed komen doordat je van voren nog wat teveel in je hand hebt waardoor je het achterbeen blokkeert. Ik denk dat als je aan deze dingen gaat werken je best nog wat hoger kan gaan scoren!

Anneloes1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 21:19

Tooske schreef:
Hoi,

Ik heb je vaak zien rijden aangezien ik ook meedeed in het Z2 alleen ging het bij mij helaas wat minder goed maar ja.
Vind jullie een leuke combi en je rijd echt hele nette proeven vind ik.
Op de foto lijkt het alsof ze wat duikt maar dat vond ik in de proeven helemaal niet.

Hai,

Dank je wel. Wel jammer dat het bij jou niet zo goed ging. Ik zag trouwens dat je 4 winstpunten hebt in het Z2 en dat je al naar het Zz licht gaat, maar dat mag toch pas met 15 winstpunten? En foto's zijn maar momentopnames, dus maak me er niet zo druk over. Ik vind het gevoel in de training iets belangrijker :D

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:44

WOOOOOOOOWIE,, Overheerlijke Combi. Alleen jammer dat de Groom weer is niet op de foto staat, :+ .

Maar ziet er netjes uit.
Op het oog lijkt het zo makkelijk, Maar het is eerlijk waar een moeilijk paard. En dit heeft idd nooit iemand verwacht. En ik volg dr al vanaf de B op de voet, En schreeuw dr door alle proeven heen. :P
En de stang is een moment opname. Ze heeft een zeer vriendelijke hand!

Ik ben trots op jou Chick..

Denk alleen om je handjes, en af en toe tenen naar Binnen.. & Schouders naar achteren. (omdat het commetaar nou eenmaal moet.)
En de motivatie van de zijlijn als je langskomt; LACHE :D
Laatst bijgewerkt door Wig_love op 17-08-10 21:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Zoech

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:46

Wauw wat een prachtpaard.
Super combi.
Als je nog meer aan die halfs gaat werken en dat zij vanuit de schoft meer omhoog komt dan wordt het nog beter
veel succes :-D

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:50

Mindfields schreef:
Mooie merrie! Ik vind wel dat je met behoorlijk wat druk op de stang rijdt en dat is jammer want als je aan de lichtheid zou gaan werken kan het denk nog veel lichter en losser aan de voorkant.

Verder springt ze de wissel na, ze springt hem niet goed door van achteren, dat kan heel goed komen doordat je van voren nog wat teveel in je hand hebt waardoor je het achterbeen blokkeert. Ik denk dat als je aan deze dingen gaat werken je best nog wat hoger kan gaan scoren!

Het is echt moment opname denk ik. want er zit zelden druk bij haar op de stang.. en Als je het compleet beeld in werkelijkheid zal zien, Dan zie je dat ze met weinig druk gereden hoeft te worden. Maar Snap je opmerking ;).

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:36

Mooie combinatie. Vind niet zozeer dat je paard opgerichter moet zoals eerder gewenst werd in het topic (op de meeste foto's vind ik hem best mooi boven in, maar net iets meer open, zodat hij niet te diep komt. De wissel op de foto is in tweeën gesprongen en van achteren niet goed door. Probeer goed je verzameling te behouden voor de wissel, niet te vlak en te tam willen rijden. Dus sprong behouden, maar wel sluiten, dan wisselen. Het is doseerwerk, maar oefening baart kunst. In je schouderbinnenwaarts zou ik veel weer lengtebuiging willen zien. Verder ziet het er goed uit, succes ermee!

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:49

Mooi paard! Mis alleen de lossigheid van voren.
Veel schakelwerk doen zodat ze meer op achter komt en lossigheid van voren krijgt. Zelf op het juiste oment ook loslaten.

Zie dat ze van Farrington is. Er is een topic over de nakomelingen van Farrington: [HK] farrington, waar is hij gebleven

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:52

Prachtig paard! De tips die ik had zijn al genoemd, dus deze ga ik niet weer herhalen;)

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:28

Mijn paard is ook KWPN (ook gelders type) uit 2000 en het To Limit, ook met 1 o.

nog even ontopic: Vind het er heel goed uitzien! Wat ze hierboven al genoemd hebben sluit ik me verder bij aan (dat het neusje er iets meer uit mag)!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:06

Lisa_Dries schreef:
Mijn paard is ook KWPN (ook gelders type) uit 2000 en het To Limit, ook met 1 o.

nog even ontopic: Vind het er heel goed uitzien! Wat ze hierboven al genoemd hebben sluit ik me verder bij aan (dat het neusje er iets meer uit mag)!

Maar dat kan je ook als werkwoord gebruiken ;)
Dan vertaal je het met: te stoppen.

Sorry dat ik je topic nu zit vol te reageren met dingen die er niets mee te maken hebben.

Nogmaals, ik vind het een erg mooi paard. Jullie lijken mij een super combinatie, het totaal beeld is toch erg vriendelijk. *D

Anneloes1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 13:25

Bedankt voor de reacties en tips! Ik ben er erg blij mee en er wordt aan gewerkt.

@ Sidera: maakt niet uit! Iedereen zijn mening en je hebt gelijk ;) Zal de fokker aanklagen dat mijn paard een foute naam heeft haha

Sunshineee89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:28

schouders op sommige fotos iets meer na achter en benenn niet te ver na voor steken