L2 debuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

L2 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 09:25

frids is een 9jarige ruin van olof. sinds 3 jaar en een week rij ik hem. we hebben heel veel ups maar vooral veel downs gehad.
de laatste weken loopt hij zo lekker.
juni 09 zijn we voor het eerst gestart, daar waren we met 2 maanden met 13 punten uit de B.
toen werd ik geopereerd en moest toen ik weer mocht rijden er flink aan trekken. Februari zijn we voor het eerst L1 gestart en dat ging ook wel lekker. gisteren zijn we voor het eerst L2 gestart. frids was erg relaxt met losrijden maar er stong een dixi naast de ring. dat was dus heel eng en er stonden vlaggen achter de jury wagens. dat was wel jammer, dat leverde voor mij wat stress op en kwam die er niet zo heel lekker doorheen. in de 1e proef(naast de dixi) hadden we 170 punten. zwaar terrecht en in de 2e proef hadden we 179 punten.
er zijn nog veel punten te verbeteren. vooral ons wijken, het kwartje wil maar neit vallen om het goed te kunnen. verder moeten we voorwaartser rijden en moet er veel meer rust in komen. frids vind alles leuk en gezellig waardoor hij opeens zn hoofd erop kan zetten en er totaal niet meer bij is.

we weten onze punten wat we moeten trainen maar opbouwende kritiek is altijd welkom.
rondje door de ring
Afbeelding

iets in de ring
Afbeelding

B-E door S van handveranderen
Afbeelding

middengalop
Afbeelding

jammer van me spoor gebruik
Afbeelding

misscommi met frids. aanval van de vlaggen vanaf achtereren :Y)
was hier nog niet begonnnen met me proef, dat scheelde weer. had echt een top jury, mocht hem eerst een poging doen om hem rustig door de ring te laten gaan. later met deze man nog gepraat, en tuurlijk even daarvoor bedankt
Afbeelding

horse_girl

Re: L2 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:29

De spanning is inderdaad goed te zien, probeer zelf wle te ontspannen tussendoor! En wat betreft het wijken, train daar eerst thuis op door, als het thuis niet lukt, lukt het op wedstrijd zeker niet. Succes ermee, je hebt wel een stoer paard!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 09:51

horsegirl, tja dat wijken... denk dat we dr al zn anderhalf jaar mee bezig zijn. of hij reageert niet op mijn been. of hij loopt kats door me contra been heen. frids kan ik dan niet even een tikje bijgeven want dan word die meteen heel hysterisch. wend ik dan de volgende keer weer af(ook al om alleen rechtdoor te gaan) dan gaat die meteen rennen en vliegen. daarom heb ik maar tegen mezelf gezegt, starten en dat wijken zijn maar 2 onderdelen. a.s dinsdag heb ik les van een nieuwe instructrice en zou eens kijken wat zij er van vind

Madelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:03

Mooi paard!
tip, je hebt een klein beetje kapstokjes ;)
voorderest ziet het er erg god uit!

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:24

Hoi Hunter,
je paard is geneigd nog op de voorhand te lopen.
Veel overgangen en schijnovergangen rijden zou hem achter sterker kunnen maken en helpt altijd om hem nog scherper aan het been te krijgen plus de aandacht bij jou te houden.
Ook tijdens je proef zou ik hele kleine, haast onzichtbare overgangetjes blijven rijden

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 19:13

jps: tijdens je proef? hoe bedoel je? krijg je dan geen onregelmatige gangen? moet hem voor me proef ook altijd ff ''wakker schudden'' maar omdat hij zo relaxt liep heb ik dat niet gedaan. met me 2e proef moest ik meteen door. leer voor de volgende x en thuis er meer mee aan de gang gaan.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:31

Leuke fries zeg :) Ik vind hem hier en daar watopde voorhand lopen, en niet zolekker van achter uit, probeer hem daar toch meer vanuit achter te rijden,lekker veel schakelen en actief maken :)

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:41

hunter87 schreef:
jps: tijdens je proef? hoe bedoel je? krijg je dan geen onregelmatige gangen? moet hem voor me proef ook altijd ff ''wakker schudden'' maar omdat hij zo relaxt liep heb ik dat niet gedaan. met me 2e proef moest ik meteen door. leer voor de volgende x en thuis er meer mee aan de gang gaan.

Ja, ook tijdens de proef regelmatig blijven controleren of hij nog aktief naar voren en aan je been is door het rijden van een kleine overgang naar voren, een schakeling.
De reaktie op de gevraagde aktiviteit zacht onder je opvangen en in het ritme blijven zodat hij niet onregelmatig wordt.
Veel schakelen en overgangen in de training zal je paard ook sterker maken in de achterhand waardoor hij minder op de voorhand valt.

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:53

Leuke fries! :)

Ziet er vrij netjes uit. :) Ik weet dat een fries niet altijd even makkelijk is. En ik vind dit er ook erg netjes uit zien.

Wat betreft het wijken, er zal denk ik toch aan gewerkt moeten worden. Het zit niet voor niets in de proef. En anders krijg je later nog meer moeite met de zijgangen.

Probeer thuis met trainen eerst rustig een ac lijn te rijden. Als dat rustig gaat dan leg je je been naar achter en ookal gaat hij maar een paar pasjes opzij, daar moet je al genoegen mee nemen in het begin. Als die daar niet op reageert moet je denk ik toch strenger zijn. Hij moet wel voor je been opzij willen gaan. En zelf ook goed ontspannen.

Veel succes nog! Jullie zijn een leuke combinatie.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 16:43

lovelyhorses; thuis zijn we ook al met de zijgangen bezig en dat gaat echt lekker. die kwartjes vallen al wel maar dat wijken...
vandaag les gehad van me nieuwe instructrice voor het eerste en moet hem nu veel meer voorwaarts rijden. zij heeft er nog even opgezeten en ze zegt ook wel van komt helemaal goed met wijken( en zn impuls en voorwaarts rijden). mijn oude instructeur bestedde er ook steeds minder aandacht aan ''omdat het toch niet lukt''. nu zitten we weer vol nieuwe en goeie energie dus gaan het wijken ook gewoon weer opnieuw proberen. maar thqs voor je reactie

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:58

wat stoer van jullie L2 alweer!

succes met je nieuwe instructie. Ik zou idd aan het schakelen gaan zoals hier al werd aan gegeven en dat schakelen ook in je wijken mee nemen

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 16:05

kim: ja we gaan hard. vorig jaar net uit de B rond dexe tijd, jammer dat we een half jaar stil hebben gestaan door me operatie. nieuwe instructie was echt zo fijn! kijk gewoon nu weer uit na lessen en zelf te rijden. moet frids nu zo onwijs voorwaarts rijden dat die eindelijk respect voor me been krijgt, hopelijk komt het wijken strakkies ook goed.

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:54

Ik vind het een mooi paard! <3
Hij mag er iets meer 'onder gereden' worden.
Tip voor het wijken (wilde bij mij ook ff niet):
Lichte ophouding-opzij-lichte ophouding-opzij etc. Dit hielp bij mijn paard heel goed.