Nikita springen --

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Mojo_

Nikita springen --

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 17:37

Heej,
Ik heb vandaag gereden op mijn huurpaardje en ben eventjes wezen springen.
Heb 1 foto en 1 filmpje (foto is helaas wel een beetje donker.)
Ik wil in de toekomt tog wel wedstrijden gaan rijden met een eigen paardje dus zou graag willen weten van andere mensen wat ik zou kunnen verbeteren met het springen.
tips zijn dus van harte welkom maar houdt het wel een beetje netjes ;)
genoeg gekletst, hier zijn de foto en het filmpje:

http://i34.tinypic.com/257zt4z.jpg

http://nl.tinypic.com/r/2zs8sd1/4

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:44

Het filmpje is erg onduidelijk ;) maar wat is de reden dat je pas net voor de sprong aangalopeert? Op het filmpje lijkt het of je heel erg zit te zagen met je handen(op de lange zijde in draf gaat zijn hoofd heen en weer).Kan dat?Dressuurmatig is er nog veel werk aan de pony.Probeer eens wat eerder in galop aan te springen en wat langer doorgaloperen na de sprong :) Verder hangen je teugels op de foto nog al los probeer daar aan te werken :)
Het lijkt ook of je je rug wat hol trekt maar dat is erg onduidelijk :)
Verder heel veel succes Het is een mooi paardje en je zit er netjes op :)
En mag ik vragen waar je bodyprotector is :o ?

_Mojo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 18:07

turbo6 schreef:
Het filmpje is erg onduidelijk ;) maar wat is de reden dat je pas net voor de sprong aangalopeert? Op het filmpje lijkt het of je heel erg zit te zagen met je handen(op de lange zijde in draf gaat zijn hoofd heen en weer).Kan dat?Dressuurmatig is er nog veel werk aan de pony.Probeer eens wat eerder in galop aan te springen en wat langer doorgaloperen na de sprong :) Verder hangen je teugels op de foto nog al los probeer daar aan te werken :)
Het lijkt ook of je je rug wat hol trekt maar dat is erg onduidelijk :)
Verder heel veel succes Het is een mooi paardje en je zit er netjes op :)
En mag ik vragen waar je bodyprotector is :o ?

Eerst nam ik de hindernis gewoon vannuit draf omdat er dus een drafbalk voor ligt.
Maar toen gooide ze de balk eraf en was ze bang geworden, ze ging of weigeren of vannuit laatste stukje gallop, en had uitgevonden dat die drafbalk haar dus dan ook niet in de weg lag, dus dan maar zo :)
en nee, zagen doe ik niet.
het paard heeft zichzelf het aangeleerd (het is tenslotte ook een manegepaard waar verschillende mensen met verschillende gewoontes op zitten)
En dressuurmatig zijn we inderdaad ook nog niet echt sterk, omdat het een nogal lastig paardje is en omdat ze echt vecht tegen het bit.
Het gaat wel steeds beter hoor, ze begint wel steeds meer wat nagevelijker te lopen (ook echt uit ontspanning).
En langer doorgalloperen vind ik zelf gewoon niet echt fijn :P
En de teugels hangen inderdaad erg los, maar als ik met haar in de les rijdt zegt de instructeur dat ik haar de ruimte moet geven omdat ze ook nogal bang is, toen ik namenlijk de teugels er iets bijhield en iets aan de mond zat weigerde ze meteen omdat ze dacht dat ik haar inhield, dus op dat gebied is ze erg onzeker.
En een holle rug heb ik niet echt opgemerkt :o
Bodyprotecter heb ik nooit mee gereden ook :P, ik heb het 1 keer geprobeerd en ik vind het zooo naar!
en heb daarbij ook op internet gelezen dat je zonder bodyprotecor toch echt beter af bent, omdat als je dan valt is je rug erg flexibel en buigt het iets mee, met bodyprotector is het vaak misgegaan omdat de bodyprotector dan je rug erg stijfhoudt, kan je eerder je ruggenwervel breken.
maar in ieder geval toch bedankt voor je commentaar :)
ga er zeker wat mee doen ;)

femkexx16

Re: Nikita springen --

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:22

filmpje is nogal erg onduidelijk, maar wat ik wel kan zien is dat je verschrikkelijk aan het zagen bent.
wel vind ik jullie een hele leuke combi

_Mojo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 18:30

femkexx16 schreef:
filmpje is nogal erg onduidelijk, maar wat ik wel kan zien is dat je verschrikkelijk aan het zagen bent.
wel vind ik jullie een hele leuke combi

had net ook al gezegd dat het paardje het zichzelf heeft aangeleerd omdat ze in de les misschien wel bij mensen loopt die aan het zagen zijn.
wel als ze heen en weer gaat met hoofd probeer ik het te corrigeren, dus daarom zal het wel een beetje op zagen lijken.
maar zagen doe ik niet ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:11

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Bovendien is je foto en je filmpje van te slechte kwaliteit, waardoor er geen rijtechnisch commentaar gegeven kan worden.

Indien je de nodige aanpassingen (achtergrondinformatie en kwalitatief goede foto's of filmpje) binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Wanneer je geen 5 recente foto's hebt waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden, mag je dit ook melden via het TeM systeem, dan verplaatsen wij je topic naar SPR-ITP. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.