heej ik heb meerdere vraagjes over het rijden. mijn paard heeft een tumor gehad en daarom is zij gaan bokken, ook is zij daar door heel erg schreef geworden. tumor zat rechts bij haar eierstok.
tumor is weg, heeft als het goed is geen pijn meer, en zadel licht goed.
hier de vragen..
1, ze is dus nog erg schreef, buigen doet ze alleen naar rechts. naar gaat bijna niet.. iemand tips?
2, ze bokt dus ook nog, dit is ook altijd naar rechts, hoe krijg ik dit eruit? als ik een tik met mijn zweep geef of met mijn been een hulp geef als ze bokt dan bokt ze nog een keer, dit kan ze een uur vol houden.
3, vaak gaat ze te diep. als ik mijn teugel korter maak gaat ze dieper en met haar neus tegen de borst aan. vaak schiet ze er dan wel uit, gooit haar hoofd steeds omhoog en trekt hem naar voren. als ik de teugels iets losser doe dan gaat ze vaak lang laag lopen, als ze dan aan de teugel loopt loopt ze niet te diep maar loopt maar 2 sec en teugels hangen dan los. houd ik me teugels helemaal lang dan gaat ze gewoon met haar hoofd alle kanten op. dan even omhoog dan even omlaag en dan weer even goed.
4, mijn paard gaat soms stil staan, als je dan been geeft gaat ze soms naar achter lopen, je krijgt haar dan niet naar voren, ook niet als je naar voren gaat zitten en/ of de teugels naar voren doet.
kan iemand mij helpen?
Laatst bijgewerkt door Revanches op 12-08-10 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel iets aangepast ter verduidelijking.