Sam Amore 6 jaar, M1+10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Taat88

Sam Amore 6 jaar, M1+10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 10:11

Hallo,

Ik heb een filmpje en wil graag jullie cometaar om mijn paard en me zelf te verbeteren..

Op dit moment rijden we M1 met 10 winst, thuis zijn we nu bezig met de travers en keertwending.
wat niet slecht gaat moet ik zeggen.

sam is 6 jaar en is spring gefokt.. springen vind hij ook het leukst. maar omdat dressuur (M) en springen (B) niet samen gaat,
en dat is vooral om dat ik er 100% voor wilt gaan en je de heleweek moet trainen voor of een spring wedstrijd of dressuur wedstrijd heb ik besloten dat hij voor mij en mijn paard beter is om eerst te dressuuren..
zo heb ik dadelijk in de spring ring ook meer te vertellen tussen de hindernissen.

wij zijn nog niet klaar voor de M2, waarscheindelijk gaan we 01/01/11 de overstap maken.

verder hebben we soms een tacktfout. maar het gaat steeds beter en kan ik hem meer ondersteunen..

proef 1

Proef 2

Tips voor het achterwaards en het vierkant halthouden zijn welkom..

Gr Tatjana

Popcorn19

Re: Sam Amore 6 jaar, M1+10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:59

Ik vind het ten eerste een hele leuke combinatie! In proef 1 in het begin komt ie een beetje tegen de hand. En je mag je hakken iets meer uitdrukken Succes in het m2 en met je spring carriere!

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 11:22

Dankje!!

Hij was nog niet hellemaal lekker los!

À.'s zondag gaan we het weer proberen!!

Ik had trouwens 194 en 188 en was 2 x eerste!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:31

wat een knap paardje,

probeer in je overgangen wat losser te zijn in je hand, dan vertrekt hij tactmatiger ook beter, je handen nog iets meer bij elkaar, enprobeer wat minder te duwen met je zit, dan gaat het helemaal goedkomen.

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:17

Ziet er netjes uit, en ik vind het nogsteeds een super leuk beestje!
Met middenstap mag je wel wat meer meegeven.
Jammer met halthouden aan het eind van je 1e proef
In de tweede proef ga met met halthouden voor het achterwaarts te abrupt, goed gaan voorbereiden
En verder zijn de dingen volgens mij al wel genoemd.

Succes verder met doortrainen en ook alvast voor zondag!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:59

Ik heb alleen proef 1 gezien,bij proef 2 liep mn computer vast :+

Ten eerste,wat een lekker paard! Helemaal zo'n dier wat mij erg aanspreekt! Mooie combinate ook

Ik vind het beeld alleen érg onrustig, hij buigt niet goed,,lijkt daar moeite mee te hebben en zwaait daarom hier en daar uit ( valt me op dat hij het meer op rechts doet),ik vind je aanleuning ook onrustig, heb het idee dat hij ook niet fijn in je hand is , niet nageeflijk dus.. Jammer,want het verstoord het beeld erg. Ik vind je stap erg terughoudend,hij stapt niet door zijn lijf en ook in de stap,de nageving is er niet,hij knikt wel in,maar ik heb het idee dat hij niet nageeflijk in je hand is,jammer. Zijn galop vind ik het beste van de 3 gangen, mist wat sprong,maar het ziet er gecontroleerd en lekker uit, wel zwaait hij dar wat meer met zijn staart,maar dat kan om allerlei dingen zijn.

Ik vind het een gaaf paard,met potentie! Er zijn naar mijn mening alleen nog wat aandachtspuntjes :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:16

Ik vind het heel verstandig dat je nog niet overstapt.

Zit nog een hoop werk in deze combi.
De middendraf kan ie volgensmij stukken beter. Wen jezelf ook aan om tot het eind van de diagonaal door te rijden en dan pas terug te schakelen, hij schakelt nu te vroeg terug.

Bij het achterwaarts sleept hij met zijn voorbenen. Ga veel met korte stukjes achterwaarts oefenen, die voorbenen dienen opgetilt te worden.

Je aanleuning is ook nog niet voldoende, hij beweegt teveel met het hoofd op en neer.
De SB mag wat meer gebogen en wat meer in tact.

Heb je de pasvorm van je zadel wel eens laten nakijken?
De zit lijkt me wat klein voor jou. Paard zwiept ook erg veel met zijn staart. Kan duiden op een knellend zadel?

Verder vind ik jullie een zeer leuke combi om te zien, met zeker potentie (mits je de juiste hulp krijgt)

Maar vind deze proeven om heel eerlijk te zijn wat overgewaardeerd.
Hier in deze regio had je zulke punten niet gehaald vrees ik.
Niet om je af te kraken, maar je kunt zelf ook zien dat een hoop onderdelen het net niet zijn, omdat de aanleuning niet 100% is, gaan overgangen ook niet zo vloeiend als gewenst.
Wordt de aanleuning beter, dan zal het vierkant stilstaan vanzelf komen.

Dus lekker aan gaan werken met je instructie en dan komt het zeker goed.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:04

Hoi, leuke combinatie en leuk paard, beeld is inderdaad wat onrustig. Je tip voor vierkant halthouden: zorg dat je iedere keer aan de kant dat je in draf en stap naar beneden zakt, aandrijft. Op die manier ga je per been sturen. Bij het aanrijden naar halthouden dus in de tact links, rechts, links, rechts aandrijven en dit volhouden tot je stilstaat. Je paard zal dan ook het laatste been bij zetten en dan hopelijk vierkant staan. Onthoud welk achterbeen je paard als laatste heeft bijgezet, deze kant dient ook weer als eerste de pas naar achteren te zetten. Zo zal het steeds meer door jou gecontroleerd worden welke passen hij/zij zet. Succes ermee!!

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 22:09

Bedankt voor de tips!

Cm. Zadel ligt goed!! Na de Ostiopaat Fisio en 2 zadelkenners zou deze goed liggen!!

Ik moest een maat kleiner ik had 18 inch heb nu 17,5. Omdat mijn paard niet heel lang is!!

Het staartzwiepen heeft hij altijd al gedaan!!
Ook al laten na kijken door de opsitopaat,
En die zag en voelde niets!!

Dus neem ik het maar voor lief!!
Hij doe alles zo goed en gaat nooit in de staak, dus ik denk dat dit ontlaat of zo!!
Beter dan 1 die steigert met protest!!

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 21:51

Zijn er nog mensen met tips!!!
Dan kan ik die nog mee paken in mijn training voor zondag