Ik heb een 'probleem'.
Ik heb een arabier, en door omstandigheden heb ik een tijd niet gereden, maar heb dit nu al weer aardig opgepakt.
Voorheen liep mijn paard redelijk makkelijk nageeflijk, maar lijkt daar nu moeite mee te hebben. Logisch natuurlijk omdat hij een tijd 'stil' heeft gestaan.
Opzich maakt het me niet zoveel uit of hij aan de teugel loopt of niet, als het maar ontspannen is. En dat is nou net het probleem.
Hij heeft overal interesse voor, en wil overal naar kijken zodat alle 'concentratie' gelijk weer weg is. En 'in de krul trekken' is totaal geen optie. Voorheen liep hij netjes aan de teugel zonder dat ik ook maar iets met mijn handen hoefde te doen.
Wat ik nu geprobeerd heb is heel veel overgangen en figuren rijden, en met lange teugel rijden en voorzichtig oppakken.
Vaak na minimaal een half uur rijden en wat wijken enz. heb ik hem pas redelijk lopen, maar de draf blijft moeilijk. Een verzameld drafje zit er niet in want daarvoor heeft meneer veel te veel tempo
Ik denk trouwens niet dat hij ergens last van heeft tijdens de draf. Dus of ik nou iets fout doe?

Iemand nog meer ontspanningstips?
. Als je hem contstant aan het werk houdt en van hand verandert moet hij uiteindelijk wel gaan opletten want anders struikelt hij over zijn eigen benen.. Succes!