Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
simoneehl schreef:uhm noujaa als ik het zo hoor zou ik zeggen kan je niet iemand regelen (instructrice!!!) die hier wél mee om kan gaan en jou kan begeleiden?
ik zou niet op eigen houtje verder gaan als ik het zo lees...
maarja vanaf een bureaustoel vind ik het ook beetje moeilijk oordelen..
ik kan niet zien wat het paard doet, hoe hij is naar jou en jij naar hem etc.
dus ik zeg laat je begeleiden!
succes met je peerd =]
groetjess
Eliesz schreef:simoneehl schreef:uhm noujaa als ik het zo hoor zou ik zeggen kan je niet iemand regelen (instructrice!!!) die hier wél mee om kan gaan en jou kan begeleiden?
ik zou niet op eigen houtje verder gaan als ik het zo lees...
maarja vanaf een bureaustoel vind ik het ook beetje moeilijk oordelen..
ik kan niet zien wat het paard doet, hoe hij is naar jou en jij naar hem etc.
dus ik zeg laat je begeleiden!
succes met je peerd =]
groetjess
Opzich gaat het verder heel goed hoor. ik heb ook al aan hem gehangen zelfs. maar ik ben bang dat als ik er eenmaal opzit hij weer verandert in dat paniekerige paard. Het ene moment heb ik het gevoel dat ik er zo op kan springen en het volgende moment staat ie te steigeren om iets stoms..
Want het probleem met de beugels heb ik ook zelf opgelost door het gewoon te herhalen..
(als ik er op ga is de eigenaar er ook bij en een vriendin van mij dat was ik ook niet van plan alleen te doen)
Carline schreef:Ben het met Kehdra eens, ik zou zeggen: misschien een NH-clinic volgen, daar zit vaak ook schriktraining in, zo leren de paarden aan alles wennen, op jou vertrouwen en minder schrikreacties hebben. Het paard wordt dan o.a. geleerd dat het "angstaanjagende" weggaat als hij blijft staan (bijv. paraplu, spuitbus, balonnen, plastic zak... wegnemen zodra hij er niet meer van wegloopt, of beter nog voordat hij er van wegloopt, zo vervang je de vluchtreactie door een aangeleerde reactie: stilstaan bij gevaar. Eens dat goed zit, kan je er idd op, hoewel het soms beter is, als hij jou erg vertrouwt op de grond, dat jij hem aan de longe neemt en er iemand anders op gaat, als jij dan je zenuwen onder controle kan houden en doet alsof er niets aan de hand is. Zolang hij bij iets nieuws hevige vlucht- en paniekreacties heeft, lijkt het me idd niet veilig om erop te gaan, niet voor jou en niet voor iemand anders (zegt de leek die zelf nog nooit een paard zadelmak gemaakt heeft, dus je mag mijn mening in twijfel trekken).