x

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yunomi

x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 19:13

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 03-02-22 13:16, in het totaal 3 keer bewerkt

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 11:00

Niemand een reactie?

Popcorn19

Re: Fries Annika @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:04

Leuk paardje! Vind alleen dat ie een beetje over het tempo loopt, naja iig te hard gaat ipv een beheerste draf! & Hij loopt een beetje erg diep. Ik denk dat je eerst wat rustiger moet gaan draven en dan zo rustig aanspringen in de galop. Succes!

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 11:49

Popcorn19 schreef:
Leuk paardje! Vind alleen dat ie een beetje over het tempo loopt, naja iig te hard gaat ipv een beheerste draf! & Hij loopt een beetje erg diep. Ik denk dat je eerst wat rustiger moet gaan draven en dan zo rustig aanspringen in de galop. Succes!

Haar aanleuning is inderdaad nog wat onrustig, ze vind dit ook lastig. is heel voorwaarts en soms word ze wat heet en is moeilijk terug te rijden. Maar ze zou misschien nog wel net een tikje rustiger mogen.

Bedankt voor je reactie. :)
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 03-02-22 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

varlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:35

als eerste gaat ze veelte hard en heb ook niet het idee dat je haar kan terug nemen!
ze loopt ook erg diep heb ik het idee maar is slecht te zien door de kwaliteit van het filmpje!
probeer eerst aan je tempo te werken dat is voor nu het belangrijkst!

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 12:38

varlin schreef:
als eerste gaat ze veelte hard en heb ook niet het idee dat je haar kan terug nemen!
ze loopt ook erg diep heb ik het idee maar is slecht te zien door de kwaliteit van het filmpje!
probeer eerst aan je tempo te werken dat is voor nu het belangrijkst!

Persoonlijke vind ik niet dat ze echt heel erg snel loopt, op dit moment had ik haar redelijk onder me.
Ik kan haar absoluut terug nemen, maar vond dit op dit moment niet nodig.

Bedankt voor je reactie. :)
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 11-08-10 12:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:39

Ik vind het filmpje een beetje slecht :(:) Het kan aan mij liggen, maar alsnog.

Ik vind dat ze 'te' diep gaat. Pas op , - Lootlijn - !
En, ik vind dat je wel heel erg hard gaat.
Volgende keer kun je beter foto's plaatsen, of een beter filmpjes.
Succes.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 12:41

Maaikee43 schreef:
Ik vind het filmpje een beetje slecht :(:) Het kan aan mij liggen, maar alsnog.

Ik vind dat ze 'te' diep gaat. Pas op , - Lootlijn - !
En, ik vind dat je wel heel erg hard gaat.
Volgende keer kun je beter foto's plaatsen, of een beter filmpjes.
Succes.

Het filmpje is ook met mobiel gemaakt, dus je hebt gelijk over de kwaliteit.

Ja, de aanleunig is inderdaad onrustig en gaat dan nog wel eens diep. Aanleunig is een punt waar we aan werken, om dat regelmatig en rustig te houden.

Na de galop is ze inderdaad wat heet, draaft ze hard. :j
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 03-02-22 13:16, in het totaal 2 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:45

Ik vind jou nogal onrustig in je zit. Je komt erg ver uit je zadel met lichtrijden bijvoorbeeld, en in de galop beweeg je ook teveel met je zit. Probeer dat wat terug te dringen, stiller zitten, dan komt dat de rust van je paard ten goed. Verder loopt ze toch nog steeds in een te hoog tempo, ook al vind jij dat ze langzamer gaat dan normaal. De neus mag er ook meer uit. Dat is moeilijk bij een paard dat graag te hard wil, ik weet er alles van!

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 12:49

kleinvosje schreef:
Ik vind jou nogal onrustig in je zit. Je komt erg ver uit je zadel met lichtrijden bijvoorbeeld, en in de galop beweeg je ook teveel met je zit. Probeer dat wat terug te dringen, stiller zitten, dan komt dat de rust van je paard ten goed. Verder loopt ze toch nog steeds in een te hoog tempo, ook al vind jij dat ze langzamer gaat dan normaal. De neus mag er ook meer uit. Dat is moeilijk bij een paard dat graag te hard wil, ik weet er alles van!

Mijn zit is inderdaad onrustig, en ook een heel moeilijk punt. Je hebt gelijk in dat mijn houding het tempo een stuk kan verbeteren, als ik langer ga zitten merk ik dit ook heel duidelijk.

Het is jammer dat ik geen filmpjes heb van hoe haar tempo eerst was, nadat we aan heel veel dingen hebben gesleuteld. Maar ja, vooral de draf na de galop en iets daarvoor mag een tikkie terug.

is een best pittig paard onder het zadel, en op sommige stukken vrij lastig te rijden.

Bedankt voor je tips. :)
We werken eraan.
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 03-02-22 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:10

Hoi, leuke Fries en lekker voorwaarts, bij een Fries is het echter extra belangrijk om te letten op lengte en zakken in de hals. Naar mijn mening zou ze wat meer lengte in de hals mogen hebben en de neus er wat meer uit (loopt achter de loodlijn). Misschien komt er dan ook wat meer ontspanning en oogt het minder gehaast. Vind wel dat ze voor een Fries een keurige galop laat zien, gezien het feit dat ze hier vaak wat meer moeite mee hebben.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 19:14

emil01 schreef:
Hoi, leuke Fries en lekker voorwaarts, bij een Fries is het echter extra belangrijk om te letten op lengte en zakken in de hals. Naar mijn mening zou ze wat meer lengte in de hals mogen hebben en de neus er wat meer uit (loopt achter de loodlijn). Misschien komt er dan ook wat meer ontspanning en oogt het minder gehaast. Vind wel dat ze voor een Fries een keurige galop laat zien, gezien het feit dat ze hier vaak wat meer moeite mee hebben.

Dankjewel. :) Ja, ik ben het met je eens. Ik vind het alleen altijd wat lastig in te schatten of ze nou achter de loodlijn loopt of erop.
Klopt, ze heeft een fijne galop. Ze vind dit ook niet moeilijk, ik ken inderdaad ook heel veel Friese paarden die gaan scheuren en plat door de bocht vliegen of juist heel hard gaan draven.

Bedankt voor je reactie. :D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 09:03

Ze loopt idd erg hard en daardoor ziet het er soms wat ongecontroleerd uit.
Ook je houding wil ik wat op zeggen.
Qau benen en bips :D vind ik je heel netjes zitten en zit je volgens mij ook als een huis, maar dan komt je rug die je soms heel bol maakt doordat je je hoofd omlaag laat hangen.
Probeer rechtop te blijven zitten.
Verder ziet het er best netjes uit.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 09:04

kleinvosje schreef:

Het hoog opkomen uit het zadel komt mede vaak ook door het harde lopen van het paard, ik betrap me daar zelf ook wel eens op.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:20

Is een beetje een kip-ei verhaal. Het paard kan namelijk ook in tempo omhoog gaan als de ruiter hoger uit het zadle komt met lichtrijden, dan is de zit te onrustig.