Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Popcorn19 schreef:Leuk paardje! Vind alleen dat ie een beetje over het tempo loopt, naja iig te hard gaat ipv een beheerste draf! & Hij loopt een beetje erg diep. Ik denk dat je eerst wat rustiger moet gaan draven en dan zo rustig aanspringen in de galop. Succes!
varlin schreef:als eerste gaat ze veelte hard en heb ook niet het idee dat je haar kan terug nemen!
ze loopt ook erg diep heb ik het idee maar is slecht te zien door de kwaliteit van het filmpje!
probeer eerst aan je tempo te werken dat is voor nu het belangrijkst!
Maaikee43 schreef:Ik vind het filmpje een beetje slechtHet kan aan mij liggen, maar alsnog.
Ik vind dat ze 'te' diep gaat. Pas op , - Lootlijn - !
En, ik vind dat je wel heel erg hard gaat.
Volgende keer kun je beter foto's plaatsen, of een beter filmpjes.
Succes.
kleinvosje schreef:Ik vind jou nogal onrustig in je zit. Je komt erg ver uit je zadel met lichtrijden bijvoorbeeld, en in de galop beweeg je ook teveel met je zit. Probeer dat wat terug te dringen, stiller zitten, dan komt dat de rust van je paard ten goed. Verder loopt ze toch nog steeds in een te hoog tempo, ook al vind jij dat ze langzamer gaat dan normaal. De neus mag er ook meer uit. Dat is moeilijk bij een paard dat graag te hard wil, ik weet er alles van!

emil01 schreef:Hoi, leuke Fries en lekker voorwaarts, bij een Fries is het echter extra belangrijk om te letten op lengte en zakken in de hals. Naar mijn mening zou ze wat meer lengte in de hals mogen hebben en de neus er wat meer uit (loopt achter de loodlijn). Misschien komt er dan ook wat meer ontspanning en oogt het minder gehaast. Vind wel dat ze voor een Fries een keurige galop laat zien, gezien het feit dat ze hier vaak wat meer moeite mee hebben.
Ja, ik ben het met je eens. Ik vind het alleen altijd wat lastig in te schatten of ze nou achter de loodlijn loopt of erop.
vind ik je heel netjes zitten en zit je volgens mij ook als een huis, maar dan komt je rug die je soms heel bol maakt doordat je je hoofd omlaag laat hangen.kleinvosje schreef:Ik vind jou nogal onrustig in je zit. Je komt erg ver uit je zadel met lichtrijden bijvoorbeeld, en in de galop beweeg je ook teveel met je zit. Probeer dat wat terug te dringen, stiller zitten, dan komt dat de rust van je paard ten goed. Verder loopt ze toch nog steeds in een te hoog tempo, ook al vind jij dat ze langzamer gaat dan normaal. De neus mag er ook meer uit. Dat is moeilijk bij een paard dat graag te hard wil, ik weet er alles van!