shamyrah aan het werk met mijn bijrijdster

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shamyrah

shamyrah aan het werk met mijn bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 19:03

Bij deze mijn 12 jarige merrie aan het werk. Niet de gemakkelijkste om te rijden. Maar in de aanleuning is ze wel redelijk constant. Ze heeft de meeste moeite om meer op het achterbeen te komen en te sluiten. Het is immers makkelijker om weg te rennen. Overigens heb ik de foto's gemaakt en rijd mijn bijrijdster hier op mijn toppertje. Graag tips om haar meer bij je te kunnen houden zonder dat ze boos gaat worden en tegen de hand gaat. We proberen haar van voren wel los te houden, maken veel overgangen en proberen steeds vanuit ontspanning te werken. een korte indruk, hopelijk voldoende. Overigens rijden we haar op L niveau, en springen af en toe een hindernisje met haar. Wanneer we haar wat meer zouden kunnen verzamelen/sluiten , zal ze makkelijker te rijden zijn door een proef.
overigens de merrie staat te koop.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

chamleona

Re: shamyrah aan het werk met mijn bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:15

Leuke merrie!
Goed binnenbeen gebruiken en buitenteugel/been begrenzen.
En daarbij binnenteugel los laten. Met draven rijden veel voltes, slangenvoltes en achtjes rijden. Hierdoor maak je haar lekker los.
Succes!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:30

Omdat je zelf niet de amazone bent gaat dit topic op slot, op RT-HAW mag je alleen foto's plaatsen als je zelf de ruiter/amazone bent.
Normaal gesproken zou ik het topic kunnen doorverplaatsen naar RIJ-ITP, maar meldingen dat paarden te koop staan is daar ook niet toegestaan, daar is het subforum EA voor.