Meet Villeneuve aka Villie een 8 jarige ruin van Pierrot x Haarlem. Villie heb ik vorig jaar gekocht. Hij heeft tot zijn 7e levensjaar grotendeels op de wei mogen genieten en kwam bij ons voor de verkoop. Vanaf de 1e keer dat ik erop zat was ik helemaal verliefd op hem
. Toen er iemand serieus interesse in hem had, wilde ik niet dat hij wegging en heb ik hem zelf gekocht.Hij is eigenlijk een echt springpaard en heeft een super techniek, veel vermogen en basculeert heel goed boven de sprong. Ik ben zelf een echte dressuurmuts en train hem dressuurmatig. Omdat hij springen heel erg leuk vind wordt hij geregeld gesprongen door een meisje bij ons op stal. Hij is nu ongeveer een half jaar serieus onder het zadel. Zijn niveau was aangereden toen ik met hem begon. Van de winter heeft hij een maand of 3-4 bijna helemaal stil gestaan en we zijn vanaf maart serieus weer aan het trainen. Ons niveau zal nu L2 zijn. Ik loop niet echt tegen problemen aan met hem. We doen het lekker rustig aan en hij krijgt bij mij ook alle tijd om te groeien.
Hij heeft nog wat moeite met meer boven in te gaan lopen. Ook nieuwe dingen heeft hij moeite mee. Het is geen paard dat na 3 keer alles snapt. Bij hem is het herhalen, herhalen, herhalen en dan met veel respect... dus vragen en niet dwingen.
Als hij het eenmaal door heeft doet hij heel erg zijn best voor je
. We zijn nu bezig met SB en wijken en dat begint hij na tig keer oefenen ook al enigszins te snappen.Al met al ben ik supertrots op mijn knappe vent
.Patty (pattypaard hier op bokt) was zo aardig om vorige week (31-07-2010) een shoot van ons te maken toen we aan het trainen waren. Ter gelegenheid daarvan had ik hem netjes ingevlochten
.We starten nog geen wedstrijden maar dat ben ik volgend jaar wel van plan. Hij zal dan tegelijkertijd ook worden gesprongen.
Als jullie meer tips of commentaar hebben hoor ik het graag!
We beginnen altijd met lang en laag stappen, draven en galopperen.
1. Eerst instappen.

2. Lekker drafje

3.

4. Galopje

5. Toen wat meer oppakken

6. Pasje verruimen, ook daar heeft hij nog wat moeite mee en valt wat op de voorhand.

7. Even terug in tempo en wat meer op de achterhand

8.Wegrijden in middendraf, hier ben ik heel blij met zijn achterbeengebruik.
Hij duikt alleen weer teveel op de voorhand.

8. Mooie stelling in de hoek, hier had hij in het begin ook nog moeite mee. Hij blijft wel lekker ondertreden.

9. Weer een stukje verruimen, nu blijft hij wat meer opgericht.

Dan zijn makkelijkste en beste gang: de galop
10.

11. Zijn achterhand en hals beginen steeds gespierder te worden...

12. Hij galoppeert super bergop.

13. Volte sluiten in galop en wat meer op de achterhand. Villie is het er niet helemaal mee eens
.
14. En natuurlijk als afsluiting weer lang en laag uitdraven.

15. Vooruit dan, omdat hij ook zo goed kan springen een springfoto van een dag later (01-08-2010) toen hij springtraining had

Nou, schiet maar los
.
.