paard bolt zich op in de galop en gaat te diep

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ola

paard bolt zich op in de galop en gaat te diep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 14:50

Zoals het onderwerp al zegt, maakt het paard zich zoms te bol in de galop en gaat dan ook wat te diep lopen.
Hierbij buigt ze wel goed om het binnenbeen alleen maakt ze zich dan te rond. Iemand hier ervaring mee en tips
om haar dan weer mooi opwaarts te krijgen?
Laatst bijgewerkt door ola op 09-08-10 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:52

Dat je paard opbolt is juist goed.

Dat te diep lopen is minder.
Veel overgangen rijden is denk ik eenjuiste tip.
:)

Asciugamano

Re: paard bolt zich op in de galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:04

ik zou er inderdaad ook wel blij mee zijn! Waarom wil je meer oprichting?

ola

Re: paard bolt zich op in de galop en gaat te diep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 15:06

omdat ze nu wat te veel op de voorhand valt, en ze voor wat sterk wordt. Heb haar liever wat lichter van voren.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 16:42

Zelf zien dat je goed rechtop zit en dat je onderbenen niet naar voren steken. Dan maak je een lichte ophouding in beide handen + trek je je zitvlak aan en sluit je je benen lichtjes. Geen reactie, dan doe je het nog eens. Als je echt eentje hebt die op beneden in op de hand gaat hangen en sterkt wordt (deed mijn paard) kan je je buitenhand plat zetten, dus met je vingers naar boven zeg maar (zie dat je niet echt 'meer' contact maakt of gaat trekken) en geef je daar een ritmische ophouding met de galop mee in, en je beweegt de hand (lichtjes!) mee naar boven. Met je binnenhand doe je niets.
Deze tip werkte bij mijn paard echt super goed, een paar dagen en ik kon hem al veel beter boven houden, en overgaan naar de lichtere ophoudingen met gewone handhouden ;) Succes !

molenweides

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 19:57

wij doen er hier een moord voor om de paarden diep te laten lopen :P maar inderdaad te diep is misschien weer te.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 08:34

Alles op zn tijd.

Uiteindelijk moet je paard onvoorwaardelijk in elke positie kunnen lopen die jij wilt, maar dat lukt niet 123 en blijft kwestie van trainen, trainen, trainen. :)

ola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 18:02

heb vandaag ophoudingkjes gegeven met buitenteugel in het ritme van de galop en dat hiep al een heel stuk!! Wanneer ik te veel met binnenteugel ga kneden wordt ze er namelijk alleen maar klierig van.

Elk paard heeft zo zijn favoriete houding waarin ze graag loopt, bij deze is dat dus graag wat laag en diep. Hier probeer ik dan ook wel in te varieren, ma blijft idd een lastig iets..

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:18

Iets meer naar voren rijden? Heb ook nog wel eens tip gehad om 2 teugels even omhoog te doen met been er bij natuurlijk :)

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:58

molenweides schreef:
wij doen er hier een moord voor om de paarden diep te laten lopen :P maar inderdaad te diep is misschien weer te.

laag/diep/rond is natuurlijk goed maar op de voorhand is nooit goed je paard moet tenslotte bergop gaan lopen alleen daarvoor moet hij sterker worden in de achterhand zodat hij kan gaan "zitten". Heeft je paard lange achterbenen? dan is het nog wat moelijker om hem er goed onder te krijgen maar zoals iemand anders al schreef het is puur een kwestie van trainen de spieren in de achterhand moeten zo sterk worden dat hij kan dragen. Veel overgangen rijden, beetje wijken (ja in galop), voltes openen en sluiten allemaal oefeningen om de achterhand te trainen

succes ;-)

pittig_ding

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:00

Kwestie van heel veel schakelen in de galop.
Mijn paard heeft het zelfde, ook een beetje op de voorhand gebouwd, en door erg veel te schakelen in galop, wordt ze van achteren sterker en kan ze er beter onder komen.

ola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 15:26

Thanx voor de tips! Ze heeft geen lange achterbenen, maar ze is wel iets op de voorhand gebouwd. Denk dat idd stukjes wijken en schakelen in galop voor haar goede oefeningen zijn, zodat ze sterker word en wat meer bezig blijft en dan geen tijd heeft om haar gewicht naar voren te plaatsen :)