M1 debuut (n.a.v. ons laatste topic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

M1 debuut (n.a.v. ons laatste topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 20:14

N.a.v. ons laatste topic [RT-HAW] 20 jarig meisje L2 Rossum was vandaag dan ons M1 debuut.

Ik was best heel zenuwachtig, maar dat vloeide, eenmaal te paard toch langzaam weg. Meisje liep heel lekker, er mooi door, alleen niet zo flitsend. Het had allemaal nog net even wat meer gemogen, dit was dan ook ons commentaar, meer sprong, meer ondersteunen etc. Ik durfde niet zo goed te rijden, ik was bang ons debuut te verprutsen :+ Dus ik heb op safe gereden, en daar waren de punten ook naar 175 en 177 met hele terechte commentaren.

na het zien van de foto's was ik zelf blij dat ik wat meer rechtop zat, nu alleen nog aan mijn handen en voeten werken :P . Ik moet ook nog werken aan een goed contact met de mond. Meisje is soms wat wisselend, dan weer wat lang en wat tegen de hand, dan kruipt ze er weer achter en heb ik niks in de hand. Ik moet nog leren om ook in de proef hier mee om te gaan, en haar naar de hand toe te rijden. Nou genoeg gepraat nu de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
middengalop :+

Afbeelding
en aanschouw de waslijntjes :P

En zien jullie verbetering met het vorige topic?

er rust copyright op de foto's, ze zijn gemaakt door Nonawen op bokt (thank you!)

xelle

Re: M1 debuut (n.a.v. ons laatste topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:04

Ziet er goed uit, alleen zorg dat je de hakken goed uitdrukt!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:07

Ziet er wel netjes uit.
Het enig wat me opvalt is dat je je teugels wel wat korter mag houden en gewoon er om denken dat ze op maat blijven. Vooral op de 4e foto zie je dat je paard wat aan de lange teugel loopt. Hij moet meer opgericht lopen.
Succes verder met de wedstrijden!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:10

Heuj Loes, wat zien m'n fotos er uit :') whaha stomme upload :') je zit op deze foto's veel beter als op de vorigen! Maar vandaag was je ook trots he ;)

Die laatste foto <3 hihi, alleen jammer van de teugels :')

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 21:10

Pebblesther schreef:
Ziet er wel netjes uit.
Het enig wat me opvalt is dat je je teugels wel wat korter mag houden en gewoon er om denken dat ze op maat blijven. Vooral op de 4e foto zie je dat je paard wat aan de lange teugel loopt. Hij moet meer opgericht lopen.

Die lange teugel klopt op foto 4, das middengalop en dan moeten ze verruimen dus geef je ze ook meer ruimte van voor ;)

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 21:11

NonaWen schreef:
Heuj Loes, wat zien m'n fotos er uit :') whaha stomme upload :') je zit op deze foto's veel beter als op de vorigen! Maar vandaag was je ook trots he ;)

Die laatste foto <3 hihi, alleen jammer van de teugels :')

Zéér trots :D en tja dat uploaden doet fotos niet erg goed ;( :D

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:14

marquez1 schreef:
Pebblesther schreef:
Ziet er wel netjes uit.

Die lange teugel klopt op foto 4, das middengalop en dan moeten ze verruimen dus geef je ze ook meer ruimte van voor ;)

Oke dan heb ik niks gezegd. Het leek namelijk een beetje alsof ze de teugels uit je handen wou trekken. Maar je hebt op die foto nog wel gewoon contact met de mond, de teugels zijn niet in boogjes.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:16

Wat een ontzettend leuke schimmel. Vind jullie een leuke combinatie. Vind het bij de middengalop lijken alsof ze je wat uit het zadel trekt. Je valt zelf wat voorover. Ze valt zelf wat op de voorhand.

Vind de laatste foto erg mooi, jammer van de teugels ;)
En wat heb je de staart mooi wit!!!

Edit: Wat is de afstamming van deze merrie?

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 06:47

Pollewoppy schreef:
Wat een ontzettend leuke schimmel. Vind jullie een leuke combinatie. Vind het bij de middengalop lijken alsof ze je wat uit het zadel trekt. Je valt zelf wat voorover. Ze valt zelf wat op de voorhand.

Vind de laatste foto erg mooi, jammer van de teugels ;)
En wat heb je de staart mooi wit!!!

Edit: Wat is de afstamming van deze merrie?

Dank voor het copliment :D het is een Beethoven x Sebastiaan uit de Winckenburg stam ;) http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=28351

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 06:51

Wat een leuke schimmel (ver familie van die van mij)
Ik erger me niet aan die losse teugel, je rijd hem straks zo in je hand.

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 07:47

Je teugels iets korter nemen, en je tenen naar binnen.
Verder eeen leuk combinatie! ;)

Reneetjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 09:49

Leuk paard, zit een leuk koppie op!

Tip: let op je binnenhand. Die teugel heb je om sommige foto's wat strakker dan je buitenteugel.

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 11:34

Hee
Je hebt elke keer je rechterteugel korter....
Leuk paardje verder

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:55

Hai!

Wat een mooi resultaat gisteren! Petje af voor jou en je jeugdige dame :D Ik wilde nog komen kijken, maar had helaas andere verplichtingen. Jammer! Wanneer en waar starten jullie weer? Wij gaan 22 augustus naar Haarle en 19 september naar Haaksbergen. De osteopaat heeft werkelijk zijn vruchten afgeworpen. Ruime stap en draf met tact en regelmaat en een galop met sprong en tact en regelmaat. Ik ben zo blij dat ik dat heb laten doen.

Leuke foto's trouwens. Fantastische schimmel!

Groetjes,
Sandra

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 15:06

Hé sandra, dank voor het compliment. Misschien zie ik je 19 september, ik doe dan zelf niet mee, maar een stalgenootje wel en ik ga mee als groom dus wie weet zie ik je daar nog even.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:45

volgens mij hoor je met middengalop niet je teugels los te doen maar gewoon normaal contact houden.
je paard moet immers verruimen, nu valt ze op de voorhand.
de laatste foto vindt ik erg mooi, en wat is d'r staart prachtig! echt heel mooi gewoon spierwit!!!

fiija

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:53

Wauw die laatste foto!!
Ik vind het er goed uitzien.
Mischien iets minder zwaar zijn met je handen

Prosperlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:23

Leuk paardje!

Probeer je hakken meer uit te drukken en je tenen nog wat meer naar binnen te draaien.

Verder ziet het er goed uit ;)

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:44

Waauw wat een mooi paard !
Maar je moet wel echt werken daan je handen , houd ze netjes voor het zadel en ook recht op! heb je ook les ?

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 19:09

Ja ik heb les (onlangs nog van Roeli Bril). Die handen blijven een vervelende eigenschap, die is er ooit door een héle foute instructeur ingestampt, handen breed, en zagen maar :x Dat is alweer 10 jaar terug, ik ben ook niet ruw in de hand, maar laat mijn handen nog leker relaxed op mijn bovenbeen hangen. Door de jaren heen zijn ze al steeds een beetje meer bij elkaar gekomen, nu nog het laatste stukje ;)