Ook Savanne moest er weer eens aan geloven...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Ook Savanne moest er weer eens aan geloven...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 19:25

De kinderen zijn uit logeren, wat doe je dan? Juist, je trekt je husband van de bank, laat hem naar stal fietsen en duwt hem daar zijn fototoestel in handen, met de opdracht foto's te maken terwijl jij zelf aan het rijden bent. Gelukkig heb ik een brave en gehoorzame husband, die doet wat ik zeg :D , en het geheel geeft onderstaand resultaat!

Voordat ik de foto's plaats, eerst nog even aan de regeltjes voldoen!

Savanne is een 5-jarige merrie van Tango, die succesvol is met Hans Peter Minderhoud. Ze is nu ruim een jaar bij mij, en we zijn goed door de B en de L1 gekomen. Nu starten we L2, we hebben al 1 winstpunt *\o/* haha! Ik hoop dat we de komende maanden wat puntjes erbij kunnen pakken!
Savanne heeft nogal wat moeite met het tempo, ze wil graag te hard gaan. Ze kan flink heet worden! Bijkomend probleem is dat ze zich van voren ook erg graag rond wil maken, en een combinatie van die twee levert een paard op dat graag op de voorhand loopt en goed is in het achter de loodlijn komen. Daar ben ik hard mee aan het werk, ik heb een nieuwe instructrice en die pakt ons flink aan! Na 1 les merkte ik al verschil, waarvoor dank, Iris!
Mijn eigen werkpunten zijn er natuurlijk ook, ik vind mijn houding niet je van het, en ik moet goed om de lengte van mijn teugels denken. Op de foto's zie je mijn zweep alleen in mijn linkerhand zitten, ik kan em niet goed rechts vasthouden door een val in november vorig jaar, met bijbehorende blessure. Wordt ook aan gewerkt, maar is af en toe pijnlijk.

Ik zal eerst even een foto-tje in link zetten over hoe het een poosje geleden ging. De andere links, tussen de zichtbare foto's, zijn ook het bekijken waard vind ik!

Zo, nu genoeg geklept, op naar de foto's!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7V4KBGDA.jpg
Foto van half april, hier kun je goed zien dat ze achter de loodlijn kruipt.

Afbeelding
1. Hallo, wie ben jij en wat doe jij daar?

Afbeelding
2. Die man vind ik wel spannend hoor!

Afbeelding
3. Draf, Savanne komt iets achter de loodlijn.

Afbeelding
4. Draf, fijn beeld.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QE88LCCE.jpg
5. Hier valt ze wat op de voorhand.

Afbeelding
6. Aanzet tot middendraf over de diagonaal.

Afbeelding
7. Inzet van schouderbinnenwaarts rechts, ze mag wat meer lengtebuiging aannemen, en mijn teugels zijn veel te lang.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LXABQVBQ.jpg
8. 1 pas verder, Savanne komt op vier sporen, maar in de training vind ik dat niet zo erg.

Afbeelding
9. Hier maakt Savanne zich druk en wordt sterk in de hand.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-W36YBV6N.jpg
10. Inzet grote volte, mooi!

Afbeelding
11. Iets verder op de volte, ze blijft er goed aan!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BTJCGHI8.jpg
12. Even kriebelen hoor~!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HVJZ8CPC.jpg
13. Pasje achterwaarts.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8TVBBPPB.jpg
14. Stiekem gluren naar de fotograaf!

Afbeelding
15. Wijken voor rechterbeen, mag iets meer lengtebuiging.

Afbeelding
16. Wijken voor linkerbeen, waarbij ze graag wegdweilt over de buitenschouder.

Afbeelding
17. Al beter, nu komt alleen de achterhand voor.

Afbeelding
18. Maar dan is ie goed!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CJZZMGCE.jpg
19. Even stieren!

Afbeelding
20. Hier komt ze in de buurt van waar ik haar hebben wil, ik mag meer zitten.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-C4KUFHLE.jpg
21. Mooi omhoog gesprongen!

Afbeelding
22. Rustig handgalopje.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CTLPSRKK.jpg
23. Savanne wordt boos, maar dan loopt ze wel zoals het moet!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-X3ZNKNID.jpg
24. Laatste drafpas voor het aanspringen in de rechtergalop.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QUSUP6YR.jpg
25. Bij het aanspringen op de rechterhand wil ze wel eens uitslaan...

Afbeelding
26. Dat ziet er dan zo uit! Ik voelde dat ze het zou doen! Overigens maar 1 keer hoor!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-H4Y4DO7E.jpg
27. Even mee zitten.

Afbeelding
28. En dan heb je lol, niet om de bok, maar omdat het gelukt is het op de foto te krijgen!

Dat was het voor nu! Commentaar mag, maar hou het netjes!

P.s., natuurlijk heb ik ingestapt en gedraafd, maar husband was zo druk met zijn fototoestel en statief, dat die stukken niet vastgelegd zijn. Volgende keer toch maar nog beter instrueren ~~}> ;) !

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:33

hey

Wat ziet dat er goed uit, ook erg leuk verwoord!

Je geeft je eigen punten goed aan, dus je weet waar je mee bezig bent. ;)

Heel veel succes!

xx_Irisje

Re: Ook Savanne moest er weer eens aan geloven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:13

Keurige plaatjes hoor!
Als ik dit zie dat lijkt het alsof er al meer verbinding komt, ben benieuwd dinsdag!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 20:20

Ik ook Iris, helaas zul je er weinig van terug zien als we in de bak moeten, daar is een enge hoek!

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:07

Dááááág, vosje hier ikkes!

Leuke foto's, laten goed zien waar je mee bezig bent. Kan natuurlijk geregeld in het echie mee kijken sinds je haar hebt. Nee ben niet bevooroordeeld ......of stiekem toch wel....nee hoor!!

Ik zie vooruitgang.......... vooruit zo die gaat en dan rollen de punten je om de oren!!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:21

Kwam je topic tegen!

Ziet er netjes uit! Zo moet je ook de proef in dan komt het helemaal goed met die punten!! :D
Je geeft je punten zelf al aan, maar ze loopt zelf hier echt niet te diep en verbinding is hier ook beter. Mooi :j
Jammer dat ze op concours dan zo gespannen is. Hoop dat ze snel daar d'r rust vindt.
Foto 4 en 18 vind ik echt mooi beeld!
Foto 1 is ook echt leuk!

Even offtopic, mooie laarzen!! Zijn dat die nieuwe van lipica?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 09:39

Hee Moon, haha, jij ben echt niet bevooroordeeld hoor, hoe kom je erbij := ! Maar toch bedankt voor de complimenten!

Sannnn, ja, mijn nieuwe Lipica's, mooi he! En inderdaad, als ze zo de proef in gaat, kan het niet fout gaan. Ze moet echt leren die rust te bewaren. Ik ga pas 18 september weer starten, eerst even doortrainen met deze nieuwe juf! Jij succes vrijdag he!

newamsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 09:49

heeey,

egt een leuke combi en een leuk paardje alleen moet je je teugels ietsje korter nemen en ietsje meer vragen(buitenhand eraan en binnenhand vragen) maar voor de rest leuk!11

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 18:59

Wauw dit zijn echt mooie plaatjes. Zag het er maar vaker zo uit ;)
Je rijdt super, en je hebt echt een geweldig paard! Het ziet eruit als een super flegmatiek en soepel paardje. Wat makkelijk ontspannen loopt. Ruime gangen, en met name veel ruimte in het voorbeen. Super zeg!

bonita84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 19:42

Wat een mooi paard zeg! Vind dat je hem erg lekker en ontspannen rijd! Haha die bok komt me bekend voor :P

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:38

madelein schreef:
Wauw dit zijn echt mooie plaatjes. Zag het er maar vaker zo uit ;)
Je rijdt super, en je hebt echt een geweldig paard! Het ziet eruit als een super flegmatiek en soepel paardje. Wat makkelijk ontspannen loopt. Ruime gangen, en met name veel ruimte in het voorbeen. Super zeg!

Dit paard is absoluut niet flegmatiek.
Wel soms achter het been maar niet traag eerder wat rennerig.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:41

Mooi en sjiek dier heb je.
Maar lengte buiging in het wijken?
Wijken is een gehoorzaamheidsoefening waar bij het paard na genoeg recht en parallel aan de hoefslag dient te blijven met een hele licht contrastelling.
Van lengtebuiging geen sprake dus!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 21:58

@Bonita, bedankt voor het compliment, wat bedoel je met die bok komt me bekend voor?

@Madelein, flegmatiek is ze zoals Iris al zegt echt niet, eerder het tegenovergestelde. Ze wil wel eens wat plakken aan mijn been, maar dat is dan ook alles.

@Ambre, Dank voor het compliment. Wat ik bedoel met lengtebuiging is waarschijnlijk wat jij bedoelt met contrastelling. Als jij tenminste contrastelling t.o.v. de richting die je uitgaat bedoelt. Want dat is wat ik bedoel, als je me begrijpt ;-)!

@newamsterdam, als ik zou doen wat jij me als tip geeft, kruipt ze er alleen maar nog meer achter. Dat is niet wat ik wil. De teugels korter staat al in mijn wensenlijstje...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 21:59

Degenen die nog meer gereageerd hebben, natuurlijk bedankt voor de complimentjes!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:09

Ok,maar stelling zit achter de oren en lengtebuiging in heel het lijf dus dat is best een verschil hoor!
Een heet paard wat plakt aan het been is echt het lastigste.
Kruipt ie er achter en geef je been krijg je vaak weer zo'n overdreven reactie en na dan over de piss te zijn gegaan er daarna weer achter te kruipen...
Zucht,je snapt het al:ik rijd er ook zo 1.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:11

Dat is duidelijk ;)
Ik heb er ook zo 1 staan, heerlijk paard maar verbinding van achter naar voren krijgen is nog niet zo simpel!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 22:13

Waarschijnlijk denken we hetzelfde Ambre, ik weet hoe het eruit moet zien, en hoe het beoordeeld wordt (lang leve zelf jury zijn ;-)), ik ben alleen niet heel handig met omschrijven.

En inderdaad, zoals jij zegt, als ik een keer doorduw als ze hangt, dan schieten we naar voren, waarop je dan toch weer terug wilt rijden, maar als ze dan al zo pissed is, krijg je weer loodlijn- en aanleuningsproblemen... Zucht, het is inderdaad lastig...

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 08:46

hmm waarschijnlijk heb ik weer eens de verkeerde term te pakken :D Bedoelde flexibel, buigzaam. Sorry!

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 09:19

erg mooi beestje heb je daar! Het ziet er al erg lekker uit en je geeft zelf al veel punten aan :)

en nu ga ik nog even zeuren :o : Dat uittrappen op de rechterhand..Weet je zeker dat het gewoon een beetje jolig doen is? Als ze dat vaker doet moet je misschien toch gaan denken aan rugpijn waardoor aanspringen op die hand heel vervelend kan zijn.

Als je zeker weet dat, dat niet zo is slik ik mijn woorden ook gelijk weer in ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 10:56

Baliey, je mag zeuren hoor, dat geeft niet. Ik weet zeker dat het niet met pijn te maken heeft. De foto's zijn gemaakt toen ik voor de derde keer aansprong. Ik na haar de eerste twee keer netjes terug, maar ze wordt flink heet dan, omdat ze liever hard gaat. Dan wordt ze boos, ik geef geen grove hulpen, en ze doet het 1 keer. Ook lang niet elke training doet ze het. Gewoon af en toe, als ze zich druk maakt!
Ik hoop dat je je niet verslikt ;-)!

melaniex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:13

Bij de galopfotos vind ik dat je je been niet zoveel naar achteren hoeft te doen maar verder vind ik het er netjes uit zien. je geeft de puntjes al zelf aan:D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:20

Leuke foto's!
Neusje ben je mee bezig.
Erg aansprekend paard heb je!

Tarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:47

Je voeten moeten denk ik een klein beetje naar voren, en je hakken mag je wel wat meer uitdrukken.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 11:54

Tarck, bedankt voor je reactie. Ik zal verklaren waarom ik mijn hakken niet lager heb, de laarzen zijn nog erg nieuw, op de foto reed ik er voor de 4e keer mee. Ze zijn nog erg stug, en verder uitdrukken lukt gewoonweg niet. Ook het aansluiten van mijn kuit is lastiger nog, daarom gaat mijn been wat meer naar achteren dan de bedoeling is. Als mijn laarzen wat soepeler zijn zal het wel verbeteren denk ik!

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 16:48

Wat een plaatje zeg! Dol op vossen!
Ik herken veel gedrag in die van mij, echt opvallend.
Ik vind het alleen maar goed dat je hem met deze lengte ook goed kan rijden, en haar zo doortraint tot je haar ook korter op kan pakken. (Ik hou van lengte
Ze heeft een mooi sprekend voorbeen en ik vind ook dat je netjes zit. Af en toe lijkt het wel op je je onderrug wat bol maakt..?
En inderdaad nice boots... Ben ik ook voor aan het sparen :D