Na een half jaar pauze... Olivier@Work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Na een half jaar pauze... Olivier@Work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 13:25

Mijn lesgeefster is helaas lange tijd niet meer in staat geweest mij les te geven en hierdoor ben ik zelf ook erg ingezakt. Er bestond namenlijk eens een tijd dat we 3 x per week trainden en 1 a 2 keer per week chill naar buiten gingen.
Nu werd dat zo'n 1 keer per week naar buiten.

Zonder iemand er bij die er zeker van is wat hij/zij doet maar ik geen schijn van kans.
Toch ging het erg goed naar mijn gevoel. Ik heb vaak de indruk dat ik erg onzeker ben en als iets niet goed ga stop ik er dan gelijk mee omdat ik bang ben dat ik het anders verpruts o.i.d

Over Olivier:
14 jaar
Ruin
1.65
KWPN
Koeltjes/Nuchter karakter.

Mijn eigen punten waar ik op moet letten:
Mijn handhouding ( Écht verschrikkelijk! ) Ik kantel, ik buig, ik heb piaohandjes ik heb echt alles behalve de goede houding :n Mijn been houding is nog lang niet perfect, maar nu ik betere laarzen heb ( nieuw ) is het al een stuk verbeterd vind ik zelf! Daarbij val ik soms naar voren in de galop, Dat is dan voornamenlijk als ik uit balans raak. Dan zet Olivier zijn hals op, maakt zich sterk en trekt hoofd naar beneden waardoor ik uit balans raak.

Ik moet snel weer gaan lessen want ik wil graag weer aan de slag ... T'his tenslote bijna weer een half jaar geleden en dan krijg je deze dressuurtraining:

Laten we beginnen met mijn slechte houding op deze foto.
Afbeelding

Een beetje indraven:
Afbeelding

Afbeelding

Beter plaatje:
Afbeelding

En dan lekker aan het werk! <3

Afbeelding

Afbeelding

Aandacht er niet bij, Ik sla gelijk af om hem bezig te houden maar was net te laat:
Afbeelding

Perfecte foto van wat er nu precies in de galop gebeurd:
Afbeelding

En even fijn uitgalopperen:
Afbeelding

Lekkerding :+:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog even lekker zonder enig gepruts an't lichaam...
Afbeelding

Jambette:
Afbeelding

Zijn hoofd verraad gewoon al dat ik gras in mijn hand heb :+
Afbeelding

Tot de volgende keer! :evaw:

Ik zou het fijn vinden om kritiek te krijgen over mijn houding en hoe ik daar met Olivier mee om moet gaan.

Groetjes, [Giolli].

EDIT: Weet trouwens niet of het te veel foto's zijn? Als iemand me daar op zou kunnen wijzen zou ik het even veranderen.

Retlaw

Re: Na een half jaar pauze... Olivier@Work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 13:36

Ik zie een combinatie met heel veel potentie, maar zoals je zelf aangeeft er moet gewerkt worden, en dat heb je zelf door, dus dikke pluim daarvoor!

wbt je houding, ik zou proberen je teugels wat korter te pakken, en je polsen proberen mooi recht te houden, schouders naar achter, mooi rechtop, hakken uitdrukken en dan ben je al een heel eind denk ik hoor, zo slecht is het echt niet!

het paard mag over het algemeen ronder lopen, en wat meer gesloten, ik zou aan het werk gaan met veel overgangen.

Met de juiste begeleiding komt het allemaal wel!

Succes en veel plezier!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 13:38

Heel erg bedankt :) Ga er aan werken!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 14:08

ziet er echt niet verkeerd uit hoor!
je teugels wat korter nemen en je handen recht op dit is hier boven ook verteld maar ik denk dat je je onder rug moet ontspannen :D

LKdressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 14:19

Ik vind ook dat het er niet verkeerd uitziet! je handen geef je zelf al aan en dat is inderdaad het grootste minpunt.. Ook heb ik het idee dat het zadel wat te groot is voor jou, waardoor je er teveel in kan gaan schuiven..
Veel succes verder!

nijn223

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:26

Wat je al aangeeft je piano handen. Daarnaast mag je wel wat meer rechtop zitten op veel foto's zit je wat naar voren gebogen.

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 16:43

Detje <3

Ik vind het er ook helemaal niet verkeerd uitzien! :D Je weet dat je dingen moet verbeteren, en dat is al het halve werk!

Lekker doorgaan met les en jullie gaan het ver schoppen! ;)

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 16:48

Ziet er mooi ontspannen uit.

Maar zat je neusriem niet te strak? Je kan de afdruk wel heel duidelijk op haar hoofd zien...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 22:38

Bedankt voor de reactie's :)
Jennyxx: Nee ik kan er altijd nog 1 vinger onder steken... :) Ik weet eigenlijk ook niet zo goed hoe dat komt, heeft hij eigenlijk nooit. Misschien hard gewerkt?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 00:47

Nou zeg, jij bent kritisch op jezelf! ;)
Je houding is zo slecht nog niet hoor, je moet gewoon proberen iets meer te gaan zitten en blijf jezelf lang maken. En houdt je elleboog in een lichte knik, met je bovenarmen aan je lichaam en je onderarm en pols in een lijn via de teugel naar het bit. Houdt je handen rechtop voor je en probeer mee te bewegen vanuit je onderarm met de mond van je paard. In galop moet je proberen achterop je billen te gaan zitten zodat je duidelijk je beide zitbeenknobbels in het zadel voelt.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo?

Verder hoeft er niet zoveel verandert hoor, en ook Olivier loopt helemaal niet slecht. Ik zou zeggen oefen lekker door en veel plezier met lessen!!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 12:08

Heel erg bedankt!! Heeft iemand nog tips voor de galop?

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:26

Tips voor de galop: voor zover ik het op die foto zie, krult je paard zich op en wordt hij zwaar in je hand? Ik heb ook nog met zo'n paard gereden en toen hielp het ( bij mij ) om mijn handen hoger te houden (jij houdt ze nu heel erg laag ) en naar voor te brengen! En daar geregeld een kleine ophouding te geven. Blijf wel vooruit drijven met je zit :)

Je mag trouwens echt een beetje overdrijven in dat 'hoog en naar voor' brengen! Zo zal hij ook makkelijker zijn neusje wat meer naar voor brengen. Succes!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 13:44

Heel erg bedankt! Ik ga het zeker proberen!! :)

fiija

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:35

Ik vind het er ook goed uit zien!
Probeer je uit je lichaam wat meer te ontspannen in je bovenlijf. Het lijkt alsof je super gespannen op je paard zit. Zo kan je de bewegingen niet opvangen en kan je je paard ook niet goed onder je voelen.
Wat meer actie van vanachteren bij je paard zou ook niet slecht zijn denk ik.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 07:04

Ik vind je houding nog niet zo slecht alleen heb ik de indruk dat jij totaal niet in je zadel past. En dan bedoel ik dus dat je zadel te groot is voor jou. Wat ik van de foto's kan zien schuif je erin en kom je uiteindelijk best wel voor in het zadel uit.

Verder geef je het allemaal al zelf aan.

Lekker doorgaan en lekker weer gaan lessen. 't is altijd fijn als iemand van de kant je direct op de puntjes kan wijzen :)

Scaramouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 07:13

Het eerste wat ik ook dacht, je zadel! Je ziet dat je niet lekker zit.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:58

Wat een leuk paard :j

Wat me als eerste opvalt zijn je pianohandjes! Handen rechtop, duimen bovenop! Daarnaast mag je je teugels een stuk korter pakken. Nu werk je met je handen terug, terwijl je ze voor je moet houden.

Verder zou hij van mij een stuk actiever mogen, hij oogt nogal "sloffend", hij heeft iig weinig activiteit in het achterbeen. Probeer hem van voor iets meer te verzamelen, en dan door wat kuit van achter iets meer eronder te krijgen.

Succes!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 11:23

Bedankt! Eerder was hij altijd erg actief, daar stond hij ook een beetje bekend om eigenlijk bij mij en mijn omgeving := Maar dat half jaartje pauze heeft hem daarin niet geholpen...!

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:43

Allereerst wat een leuk paardje, en jullie zijn een leuk stel!
Jammer, dat jullie zo achteruit zijn gegaan.

1 : Je hakken uit drukken!
2 : Je tenen naar binnendraaien.
3 : Je handen rechtop, bij elkaar, en je schouders lekker naar achter, je zit op sommige foto's wel erg illig. Recht zitten, Schouders naar achter, tieten naar vorren :D

Succes!