Nieuwe aanwinst @ work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amo500

Nieuwe aanwinst @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 21:54

Hallo,
Vandaag heb ik op mijn nieuwe paardje 'Oh Dear' gereden. :)
Uiteraard heeft mams het even geflimd, :D
Ik heb Otis nu bijna 3 weken..

Oh Dear, een 14-jarige merrie en is Z springen geweest.
V. Jonggor's Ajonc.
Ze is heel braaf, maar wel heel scherp en actief.. Totaal anders als mijn andere paard dus.. Dus moet wel even heel erg wennen.. :)
Maar het gaat allemaal heel goed, en willen maandag even een oefenparcoursje met haar gaan doen. :)

Hier het filmpje:

Mijn eigen punten:
~ Mijn tenen!
~ Niet teveel met haar mond kl*ten..
~ Iets actiever houden.

Ben niet van suiker, :Y)

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:59

Inderdaad je eigen punten, en ik vind dat je je handen nogal strak voor je "neerzet" vooral in galop. Verder zou ik ze ook wat verder voor je uit zetten meer boven de schoft ipv je zadel, en je ellebogen beter aansluiten aan je lichaam.

Verder heel veel plezier met je leuke nieuwe aanwinst!

Edit; En je gaat (behoorlijk) scheef op de rechte zijdes, probeer haar eens schouderbinnenwaarts te rijden in galop. Zult zien dat door dat te oefenen, je straks ook een stuk rechter gaat inde galop.
Succes!
Laatst bijgewerkt door sashafierce op 06-08-10 22:34, in het totaal 2 keer bewerkt

calypsoo

Re: Nieuwe aanwinst @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:03

probeer op je tenen te letten. en eigen punten geef je zelf al aan:) voor de rest vind ik het er netjes uitzien.
leuk beestje hoor! :)

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 22:05

Wow wat een snelle reacties! :D
@ Marije; Jawel hoor! Glenn blijf ik gewoon starten, want die vind het allemaal nog zo leuk :D dus dan zou ik het ook een beetje zonde vinden :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:07

het lijkt me een leuk paardje ,probeer zo in het losrijden in de galop meer te schakelen in je tempi zodat je meer sprong krijgt het is nu haast een 4-takt galopje en dat doet wat popperig aan. je plaatst je hand heel strak ,dat zie je vaak bij mensen die op een loperig paard zitten je krijgt de neiging om tegen te houden-niet doen laat het paard doorlopen en probeer op je houding terug te rijden. daarnaast valt het me op dat ze op geen een lijn recht loopt=steeds de buitenschouder eruit,zorg dat je haar recht richt.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:30

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, mooi paard is het ! ;D
Let wel op dat je je ellebogen langs je lichaam houd ;)

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 07:56

Mooi paard zeg! En het valt me ook op dat je heel netjes stil zit zelf, je lijkt haar weinig te storen. :)

Let wel op dat je haar recht houdt, want als je op de camera af galopeert zie je duidelijk dat ze haar binnenachterbeen naast zich zet, in plaats van netjes recht onder de massa. Probeer de voorhand er dan voor te rijden. :)

stippel2009Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 22:50

ze loopt inderdaad in de galop iets scheef, zoals al eerder gezegt. en ook voor een springpaard is een beetje meer ontspanning in de galop niet erg. daardoor zal ze als je dr actief houd met je been maar ze is al aardig voorwarts zoals je zei. meer sprong krijgen, ze is op het filmpje vind ik vrij kort in dr achter been in de galop. dat stukje in draf dat ze wat ging ontspannen in dr nek en hoofd zag er goed uit. leuk beessie om te zien ook.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 23:03

Hey jou heb ik gezien bij CSI Twente!
Stond je samen met je moeder in de ruitershop vrachtwagen.

Leuke merrie heel veel succes!
Qua begeleiding zal het vast goed komen ;)

wnaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:05

ziet er goed uit! probeer misschien in de wending iets meer je buitenhand er bij te houden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:10

Leuke aanwinst.
Wat me op viel en volgens mij nog niet genoemd is, is je binnenhand. "binnenhand van de hals" bij stelling (en dus ook voltes en bij de hoek van de bak) Ik denk dat als je dat veranderd, je veel verbetering zal merken.

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:23

Leuk paard!!
Volgens mij zit haar galop erg fijn :D
Ik vind dat je netjes zit, alleen je tenen mogen meer naar binnen.
Misschien goed idee om steeds met je binnekant van je kuiten been te geven? dat hielp bij mij iniedergeval goed.

Verder iets actiever.

Wil je gaan springen met haar in de toekomst?

Heel veel succes!!

Tarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:42

Idd je tenen, je mag ze wat meer naar binnen draaien. En het lijkt wel of je beugels net iets te kort zijn? Probeer het iets langer!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:57

Je houdt je paard dusdanig tegen dat hij in een 4 tact galoppeerd... Niet doen, laat hem doorspringen... Jou paard geeft me het idee dat dit haar ergens pijn doet... Ze loopt scheef, zwiept met haar staart en heeft een houterig achterbeen, laat er eens een goede fysio of osteopaat naar kijken... Baat het niet dan schaadt het niet ;)

Laurie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:06

Wat zit jij MUISSTIL! Wauw!
Ziet er goed ook, alleen heb ik ook het idee dat er iets niet goed zit, ze zwiept heel de tijd met haar staart en komt inderdaad nogal houterig over. Misschien verandert dit wel helemaal als je haar eens goed laat doorspringen in galop. Film dat dan ook eens en vergelijk :)

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 21:40

Bedankt voor de reacties hier kan ik wat mee! :)
Ik ben nu net terug van een weekendje Valkenswaard international dus heb daarom niet kunnen reageren..

Ik heb haar donderdagochtend, voordat we weg gingen nog even gereden.. en toen heb ik mijn hand was losser en wat meer naar voren, en toen zwiepte ze een stuk minder met haar staart :) (want dat was mij ook al opgevallen :p)
En gallopeerde ze een stuk beter.. dus niet haast in 4-tact :P
En ik heb al lessen van mijn moeder gevraagd, of we er wat aan kunnen doen dat ze niet zo scheef loopt :)

Het is voor mij even héél erg wennen, want mijn andere paard is totaal anders.. ze lijken in niks op elkaar! :p
Dus moet er even heel erg aan wennen..

Woensdag gaan we even op oefenparcour te springen. :D

@ Tarck; Ik heb mijn beugels altijd zo kort, omdat ik vaak wel eens even een sprongetje maak en met korte beugels zit ook gewoon beter. :)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:44

Het ziet er opzich wel netjes uit, maar ik vind dat je te stil zit. Je draagt je handen wat, maar ik zie geen elasticiteit in je ellebogen. Ik heb het idee dat je zoiets hebt van "ze loopt nu goed, dus laat ik maar zo blijven zitten" :D. Ik zou haar echt even na laten kijken door een ostheopaat, ze zwiept wel erg agressief met haar staart. Nou veel succes, leuke combi verder!

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:59

ziet er wel goed uit maar je moet proberen je ellebogen tegen je lichaam te houden :j

loismalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:39

eigen punten ben ik het mee eens. het is al gezegd maar vooral in de galop mag je best een beetje mee 'veren' met je handen, vind dat je ze erg strak op een plek houd waardoor je in de galop sprong je paard onopgemerkt tegenwerkt

verder vind ik het een heel mooi paardje, en vind het er ook erg netjes uitzien ! :D

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:57

Jeetje wat slaat dit paardje erg met de staart!
Altijd gedaan?

Bij mijn paard heb ik er toen na laten kijken, zij bleek iets in de rug te hebben.
Ook omdat slaan met de staart heel vaak het geval van verzet is.

Vind het wel een erg leuk paardje om te zien, en jullie vormen samen ook leuke en rustige combinatie!

Comentaar is verder al gegeven zie ik :)

sylviej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:44

mooi paard!
ik vind dit een mooi beeld geven , je hebt je paard fijn onder controle
het staartzwieren komt niet noodzakelijk door rugproblemen want dan zou je paard er tijdens het rijden last van hebben en zou ze niet zo gemakkelijk te rijden zijn zoals het eruit ziet op het filmpje ;)
mss een tip , probeer je handen iets hoger te houden en rechtop dan kan ze nog iets meer zakken in de hals en je hand volgen en haar rug nog beter gaan gebruiken.
succes !

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 20:47

bedankt voor de tips! :D

Sadeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:49

ziet er wel goed uit en ook goed dat je het zelf opmerkt (je - puntjes) alleen wat ik kan zeggen is ze moet iets meer naar voren en niet omhoog, maar ziet er verder super uit hoor veel plezier

DanijJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:11

leuke beestje!
Lekker aan elkaar wennen, en dan komt het helemaal goed!