Sinds zo'n 2 weken rij ik Sambuca, oftewel gewoon Sam, zo'n 2 a 3 keer per week. Hierbij word ik ondersteund door sam's eigenaresse en binnenkort ga ik ook lessen met hem volgen. Ik rij Sam naar de aanloop van mn her-examen in september en waarschijnlijk blijf ik hem daarna ook nog wel rijden, want ik heb het er prima naar mn zin.
Aangezien ik Sam nog niet zo heel lang rij kan ik er geen niveau aan vast maken. Ik meen dat Sam ooit eens M1 heeft gelopen. Ikzelf heb nog nooit een wedstrijd gereden, maar op een goede dag denk ik dat ik wel n net B-proefje neer kan zetten.
Ik moet meer controle krijgen over het gaan van het paard, dus houding, tempo e.d. en daarbij op mijn eigen houding blijven letten.
Op het moment zijn we bezig met hem wat meer rond te rijden. Zoals je op de foto;s zal zien, hikt ie er de hele tijd n beetje tegen aan met hier en daar een goed stukje. Ook zijn we bezig met controle krijgen over het tempo dmv mn zit.
Wat me verder nog opviel aan de foto's:
- Teugels meer op maat en op maat houden!
- handen gelijk
- midden in het zadel zitten en benen lang houden
Foto's zijn van vandaag. Aankomende week ben ik elke dag bij de paarden en kan ik dus ook elke dag rijden, want de eigenaresse is op vakantie en samen met haar zoon heb ik nu de zorg over de paarden. Normaal is de eigenaresse er altijd bij of iig in de buurt, dus de eerste keer alleen vond ik wel n heel klein beetje spannend

Mn moeder en haar vriend waren erbij om te kijken en om foto's te maken.
Foto's staan op volgorde

enge mama:P
+ close-upje

+ close-upje

En als afsluiter nog n filmpje. Bij 2:20 "schrikt" sam...en mn moeder

http://www.youtube.com/watch?v=JO-8bKOam-A
Tips om het rijden te verbeteren zijn natuurlijk welkom!