zorro at work, dan toch eindelijk bijna klaar voor de b?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

renee1989

zorro at work, dan toch eindelijk bijna klaar voor de b?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 15:19

Na een hele tijd aan de longeerlijn te hebben gereden met zorro, heb ik vandaag eindelijk weer los gereden. Ik was erg gespannen, maar hij bleef dit keer gelukkig heel braaf. Zorro is een nu net 6-jarige Oramé, met behoorlijk wat streken. Hij is erg pittig, en ik zat hem nogal wat in de weg in zijn mond. Aan de longeerlijn kon ik hem beter onder controle houden en wat meer oefenen om wat rustiger te rijden. Ik probeer nu meer op mijn been te rijden, veel overgangen te rijden en vooral niet te gaan zitten trekken. Het gaat nu eigenlijk een stuk beter, toch valt hij linksom vaak erg naar buiten. Ik heb zelf het idee dat ik op deze hand teveel binnenhand gebruik, waardoor ik hem als het ware naar buiten duw. Vandaag heb ik les gehad, en ook dan hoor ik dat men dat helemaal niet opvalt, ik doe er zelf gewoon te moeilijk over denk ik. Iemand nog tips naar aanleiding van het volgende filmpje, dat mijn zusje gemaakt heeft vandaag? Op het filmpje zie je hem op een gegeven moment ook erg met zijn hoofd schudden. Dit deed hij voorheen ook altijd, ik wist dan niet hoe ik moest reageren en meestal begon hij dan te rennen of te bokken. Nu houd het vaak wat sneller op gelukkig..
Ik hoop over enkele maandjes toch te kunnen gaan starten met Zorro in de B.. Uiteindelijk wil ik met hem gaan springen..

http://reneevdwesten.hyves.nl/album/188 ... file_Photo
Laatst bijgewerkt door renee1989 op 06-08-10 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:45

Ondanks dat je zegt dat je gespannen was vind ik je wel lekker ontspannen zitten.
Hij loopt in het filmpje nog lekker laag, goped voor de training, maar voor de wedstrijd mag ze mssn iets opgerichter. Ik zou proberen dat schudden eruit te rijden door je hand af en toe misschien wat meer mee te geven of goed te corrigeren met je been, want dat vind ik nu eigenlijk het enige storende.
Af en toe mag je je hand wel iets meer boven de manenkam zetten zodat ze wat opgerichter kan.
Als je zo doorgaat kan ze over een paard maandjes zeker wel B starten.
Veel succes met haar!!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:52

komt wel goed..
Het ziet er wel uit dat hij zwaar op de hand loopt...
Hij loopt wel fijn ontspannen over de rug..
Maar hangt hij niet aan je teugels?

Verder ben ik het eens met Rosanna1990..
Dat schudden eruit krijgen dmv hem direct vooruit drijven met je been..
OOk wat ze zegt dat hij natuurlijk opgerichter kan..
Je zou misschien dit kunnen oefenen op de laatste 10 minuten van elke keer dat je rijdt.

Suc6 verder.. jullie zijn na nog even wat oefenen zeker Bwaardig

Anoniem

Re: zorro at work, dan toch eindelijk bijna klaar voor de b?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:55

Als je gespannen bent en nog met slof rijdt, zou ik vooral nog even lekker rustig aan doen tot je zeker weet dat je er zelf ook echt klaar voor bent. Ik denk dat het paard zeker potentie heeft!

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:57

Ik heb er ook een van Oramé en is precies zo. Die van mij zwaaide ook altijd met zijn hoofd. Maar nu doet hij dat bijna nooit meer ! Geef hem wat meer ruimte en geef been. Want dit mag hij nartuurlijk niet doen. Veder vind ik je houding etc.. erg netjes ga zo door ! ;)

renee1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 20:27

Dankjewel voor de reacties!
Hij mag inderdaad wat meer omhoog komen met zijn hoofd, nu ik hem wat meer onder controle heb kan ik daar eens mee gaan oefenen. Mijn handen dus iets hoger houden?

De slof hangt er nog wel aan, daar moest ik mee gaan rijden in de winter, hij sprong dan erg vaak weg, begon te rennen en stopte niet meer.. Ik had dan de neiging mezelf te laten vallen als het te lang duurde, wat natuurlijk helemaal niet opschoot hehe..

Ik gebruik de slof eigenlijk helemaal niet meer, tijdens het rijden aan de longe ook niet.. Misschien dat hij een enkele keer wat strakker komt te staan als zijn hoofd echt de lucht in gaat, maar ik probeer hem eigenlijk zo weinig mogelijk te gebruiken. Omdat ik vandaag voor de eerste keer los ging rijden en daar de afgelopen maanden naartoe heb gewerkt, hebben we hem voor de zekerheid er nog maar aan gelaten. Ik kan hem er misschien beter gewoon af halen.. Heb nu namelijk niet echt het idee gehad dat hij ervandoor wilde gaan..

@ CalvinenGino: Voor mijn gevoel is hij niet heel erg zwaar in de hand, misschien lijkt dit omdat hij zo (te) diep loopt? Ik heb wel eens trainingen gehad dat hij wel erg zwaar in de hand was, maar ik probeer hem nu zoveel mogelijk vooruit te rijden, dan verminderd dit een beetje..

Nogmaals bedankt voor de hulp! :)

Debbie_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:00

Ik zie af en toe nog wat opstandigheid, maar verder vind ik dat jij er super netjes opzit!
Verder zie ik opzich niet zoveel spanning.
Ze is inderdaad volgens mij wat zwaar in de hand..
Maar verder ziet het er leuk uit.

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:04

Geen commentaar op je rijstijl wil je alleen feliciteren dat je het weer aandurft.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:27

laResidence schreef:
Geen commentaar op je rijstijl wil je alleen feliciteren dat je het weer aandurft.

Inderdaad! Ziet er top uit voor wat je hebt meegemaakt en duim op voor je doorzettingsvermogen! Zodra je echt lekker ontspannen gaat zitten en rijden, verdwijnt die onrust vanzelf, komt waarschijnlijk doordat je hiervoor de slof wel hebt gebruikt en hij nu ook moet wennen aan minder druk. Lekker voorwaarts gaan rijden naar je hand toe en vooral ..... heel veel plezier.