Evita aan zee @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SofieHavan

Evita aan zee @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 16:14

Hallo,

Woensdag ben ik onverwachts een ritje gaan maken aan zee.
Daaruit zijn mooie rijfoto's gekomen.
Het is de eerste keer dat ik hier een topic plaats.

Evita is een 6 jarige BWP merrie van Varnese vd Holstenhoeve (Querelle x Calypso) uit een Furioso x Feinschnitt merrie.
Ik heb haar sinds november, maar we zijn pas sinds maart een team, voorheen hebben we redelijk wat problemen gehad: Steigeren, niet aan de hulpen zijn, dominantie van haar kant,... Maar sinds maart zijn we een team en respecteren we elkaar.

In juli zijn we toernooien gestart, ik heb op 2 toernooien 8 WP's bij elkaar gereden (5e en 3e plaats) in B1 (thuis trainen we L niveau, dwz: schouderbinnen, achterwaards, wijken,...)
Verder rijden we ook de jumpings B-niveau mee en in het voor-en najaar eventing (B-niveau).

Problemen hebben we niet echt, uiteraard gaat nog niets perfect maar ik denk dat we met oefenen en trainen er wel komen.
Mijn eigen houding: vooral mijn handen meer dragen, vaak mogen mijn teugels iets korter en mijn handen meer naar voor.
Grootste probleem: voor mij kijken en de rechte rug houden.

De foto's staan niet echt op volgorde en uiteraard rij ik mijn paardje eerst voorwaardsneerwaards in voor ik deze aanleuning vraag.
Tips & reacties zijn uiteraard welkom, gelieve het wel vriendelijk te houden.

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

Charly1989

Re: Evita aan zee @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:20

Gave foto's hoor ;)..
Je heb een erg stoer paard onder je kont. Mag je trots op zijn :j

Ze is trouwens wel heel erg gehoorzaam zo op het strand. De meeste zouden toch het liefste om zich heen kijken met de kop omhoog en gaan!! :P

Verder, probeer iets trotser te gaan zitten, je zit een beetje ingezakt (kan ook door de jas lijken hoor ) En wat meer voor je kijken..
Sterren zoeken ipv centen op de grond :P

Geniet verder van je paardje ;)

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:04

Wat een enorm leuk ding!
Probeer je ellebogen aan je lichaam te houden, maar dat zal wel moeilijker zijn met die jas
Je handen niet vast zetten in galop, maar aan haar oortjes te zien, wou ze snel? :D

De eerste keer op strand, was ze toen braaf? Ik wil ook graag met mijn 6jarige naart strand, hij is bomproef, maar ons mama heeft schrik dat hij "tot leven" komt opt strand..

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 17:06

Dank jullie.

SheeNegro: de eerste keer was ze best braaf. We hadden toen nog wel last van miscommunicatie enzo, maar op zich was ze braaf.
Ik ben al met verschillende paarden naar zee geweest die dat voor de eerste keer deden en geen van hen heeft zich misdragen.
Als je met 2 gaat zou ik me geen zorgen maken, je paard zal zeker niet wegkoersen ofzo.. Gewoon rustig aan doen!

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:59

Wat een schitterende merrie en de foto's zijn ook prachtig.
Het rijden ziet er ook heel netjes uit. Denk er wel om dat je niet voorover valt (foto 8 en 9)

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:19

Wat een schitterende foto's Sofie!!
Evita ziet er heel knap uit, ze is mooi rond gereden, en houdt dat zo te zien goed aan!!
Heel heel sterk bezig jullie beide denk ik!

horselover7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:06

nou die loopt lekker aan het strand. :D
het lijkt soms alleen een beetje of je je armen en je rug een beetje verkrampt, kan ook door de jas lijken hoor , of van de spanning op het strand.
verder leuk paardje, ziet er goed uit;)!

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:13

ben laatst ook met de paarden naar t strand geweest waarbij 1 voor t eerst, die ook erg braaf was. als je je paard op t strand niet kan houden of niet normaal kunt stappen zit t niet helemaal goed denk ik ;) wel een ideale training zo op t strand, ziet er goed uit!

Shaan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:30

WAUW! Mooie foto's!

Denk eraan dat je hem niet te strak hou met je teugels.