Woensdag ben ik onverwachts een ritje gaan maken aan zee.
Daaruit zijn mooie rijfoto's gekomen.
Het is de eerste keer dat ik hier een topic plaats.
Evita is een 6 jarige BWP merrie van Varnese vd Holstenhoeve (Querelle x Calypso) uit een Furioso x Feinschnitt merrie.
Ik heb haar sinds november, maar we zijn pas sinds maart een team, voorheen hebben we redelijk wat problemen gehad: Steigeren, niet aan de hulpen zijn, dominantie van haar kant,... Maar sinds maart zijn we een team en respecteren we elkaar.
In juli zijn we toernooien gestart, ik heb op 2 toernooien 8 WP's bij elkaar gereden (5e en 3e plaats) in B1 (thuis trainen we L niveau, dwz: schouderbinnen, achterwaards, wijken,...)
Verder rijden we ook de jumpings B-niveau mee en in het voor-en najaar eventing (B-niveau).
Problemen hebben we niet echt, uiteraard gaat nog niets perfect maar ik denk dat we met oefenen en trainen er wel komen.
Mijn eigen houding: vooral mijn handen meer dragen, vaak mogen mijn teugels iets korter en mijn handen meer naar voor.
Grootste probleem: voor mij kijken en de rechte rug houden.
De foto's staan niet echt op volgorde en uiteraard rij ik mijn paardje eerst voorwaardsneerwaards in voor ik deze aanleuning vraag.
Tips & reacties zijn uiteraard welkom, gelieve het wel vriendelijk te houden.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.