Jessy (appaloosa)@wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JsA

Jessy (appaloosa)@wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 15:59

Hallo Bokkers,

Na altijd de foto's van anderen te zien vond ik het tijd worden om eens wat foto's van mij en mijn pony te plaatsen.
Dit is Jessy's Affiar een merrie van 16 jaar. Ik rij haar ongeveer z'n 3 jaar. Jessy is altijd western bereden en heb ben der 2,5 jaar geleden dressuur gaan rijden, natuurlijk was dat wel een verandering voor haar maar niet te moeilijk ze pakte het snel op en ben ik eens voor de gein wedstrijdjes gaan rijden (onderling) al snel kwamen hadden we genoeg winspunten en zijn we L1 gaan starten voor mij niets nieuws maar voor jessy wel. Maar des al niet te min ook gaat jessy hier super in!

Deze foto's van een Niet Federatie wedstrijd waar ik elk jaar aan mee doe, en dit jaar zijn we voor het eerst L1 gestart met mooie punten 1e proef 192 en 2e proef op federatie gejuryd 178.
Ik ben benieuwd wat jullie van ons vinden..
p.s: De foto's staan door elkaar..

1. Met mijn trouwe voorlezer mijn moeder..
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.Mijn handen worden breed :(
Afbeelding
5.Richting hals streken
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding

Groetjes van ons.

Juangi

Re: Jessy (appaloosa)@wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:33

Heee Mairin!

Let op je handen, op foto 7 maak je je wat sterk. Probeer een losse, ontspannen, soepele verbinding te houden. Zelf geen kracht te zetten, maar laat haar zelf je hand op te zoeken. het is belangrijk dat jij ontspant, ik heb zo het idee dat jij je vastzet. Dus jij houd je handen ontspannen op de plaats, je hoeft alleen de teugels vast te houden, niet te knijpen, maar losjes vasthouden.

Let erop dat je jezelf niet breed maakt door je ellebogen uit te steken en op je pianohandjes!

Jessy loopt, voor een exwesternpaardje, enorm goed! Zou kwa houding meer mogen ontspannen, maar onthoud, als jij ontspant en loslaat (hoe moeiijk dat soms ook is, ik merk het ook met Silver) ontspant zij ook.

JsA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 16:43

Heeej Pris,

Nou ik ben er vergeten bij te zetten maar jessy was echt heeeeeeel gespannen.. En ik zet opzich niet erg vast maar me jasje was te klein :P maar natuurlijk geen reden dat ik dat niet mag doen :P Mijn handen zijn altijd een probleem geweest.. omdat ik sinds mijn 11e dressuur en western rij ;) En het los laten bij jes pakt vaak niet goed uit.

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 19:44

Ziet er mooi uit maar let er idd op dat je je handen niet vast zet,
en pianohandjes.
Voor de rest is het netjes hoor! :)

Madelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:15

Ziet er goed uit hoor!
omdat het haw is; je mag iets rechter op zitten op foto 8. ;)